العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > مقارنات

مقارنات لمساعدة الأعضاء فى المفاضلة بين الأنواع المختلفة من السيارات

قديم 10-01-2010, 04:36 PM
krim71 krim71 غير متواجد حالياً

krim71 is a splendid one to beholdkrim71 is a splendid one to beholdkrim71 is a splendid one to beholdkrim71 is a splendid one to beholdkrim71 is a splendid one to beholdkrim71 is a splendid one to behold
افتراضي يا جماعة اجيب عربية اسبرانزا m11 الجديدة ولا استنى شهور كده ولا حاجة و اجيب سيراتو؟

دلوقتي الام 11 ب75 الف
السيراتو ب96 الف
اجيب الام 11 ولا استنى و احوش في ال20 الف جنيه و اجيب سيراتو؟؟
يا ريت الآراء و انا عموماً بحب كل حاجة في العربية يعني الكماليات و الماتور و كل حاجة
و العربيتين بالنسبة لسعرهم فماتورهم حلو يعني تقريباً الام11 ماتورها 117 حصان و عزم 147
السيراتو مش عارف كام حصان بس غالباً اعلى و 173 عزمها تقريباً
اما الكماليات فالاتنين عليين
الاتنين شبابية
الاتنين شكلهم جذاب و حلو
السيراتو سرعة نهائية 189 و الام 11 سرعة نهائية 180
اختبار الامان تقريباً السيراتو واخدة 4 نجوم اما الام11 فاختبرت مرة بالاختبار الصيني و اخدت 5 نجوم "و ده انا مش واثق فيه بس هو اقل من الاختبار الاوروبي ب8 كيلو/ساعة" و اختبار روسي و اخدت برده 5 نجوم
بس هو من الكلام الي قريته هي امتن عربية صيني موجودة
اما عن انها تعد فانا عموماً عندي اسبرانزا 516 و بقالها معايا 3 سنين و مش عملالي اي مشكلة و نعمة زي الفل لغايط دلوقتي بس برده مجربتهاش في مواقف صعبة
يا ريت الاقتراحات
قديم 10-01-2010, 05:16 PM
الصورة الرمزية بدر بسيونى
بدر بسيونى بدر بسيونى غير متواجد حالياً

مشرف الكورى
من انا؟: مصرى
التخصص العملى: كيميائى
هواياتي: السيارات

بدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond repute
افتراضي رد: يا جماعة اجيب عربية اسبرانزا m11 الجديدة ولا استنى شهور كده ولا حاجة و اجيب سيراتو؟

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة krim71 مشاهدة المشاركة

دلوقتي الام 11 ب75 الف
السيراتو ب96 الف
اجيب الام 11 ولا استنى و احوش في ال20 الف جنيه و اجيب سيراتو؟؟
يا ريت الآراء و انا عموماً بحب كل حاجة في العربية يعني الكماليات و الماتور و كل حاجة
و العربيتين بالنسبة لسعرهم فماتورهم حلو يعني تقريباً الام11 ماتورها 117 حصان و عزم 147
السيراتو مش عارف كام حصان بس غالباً اعلى و 173 عزمها تقريباً
اما الكماليات فالاتنين عليين
الاتنين شبابية
الاتنين شكلهم جذاب و حلو
السيراتو سرعة نهائية 189 و الام 11 سرعة نهائية 180
اختبار الامان تقريباً السيراتو واخدة 4 نجوم اما الام11 فاختبرت مرة بالاختبار الصيني و اخدت 5 نجوم "و ده انا مش واثق فيه بس هو اقل من الاختبار الاوروبي ب8 كيلو/ساعة" و اختبار روسي و اخدت برده 5 نجوم
بس هو من الكلام الي قريته هي امتن عربية صيني موجودة
اما عن انها تعد فانا عموماً عندي اسبرانزا 516 و بقالها معايا 3 سنين و مش عملالي اي مشكلة و نعمة زي الفل لغايط دلوقتي بس برده مجربتهاش في مواقف صعبة
يا ريت الاقتراحات

باشا احنا بنقارن عربية فى فئة بعربية فى فئة ثانية دى حلوة فى فئتها السعرية ودى حلوة كمان فى الفئة الثانية فوجه المقارنة يكون لعربيتين زى الالنترا والسيراتو الام 11 والافيو مثلا لكن على مقارنتك اكيد السيراتو احلا طبعا بس الفرق كبير وانت ظالم الاسبيرانزا ام 11 فى المقارنة دى
قديم 10-01-2010, 05:34 PM
MaXx MaXx غير متواجد حالياً

MaXx has a reputation beyond reputeMaXx has a reputation beyond reputeMaXx has a reputation beyond reputeMaXx has a reputation beyond reputeMaXx has a reputation beyond reputeMaXx has a reputation beyond reputeMaXx has a reputation beyond reputeMaXx has a reputation beyond reputeMaXx has a reputation beyond reputeMaXx has a reputation beyond reputeMaXx has a reputation beyond repute
افتراضي رد: يا جماعة اجيب عربية اسبرانزا m11 الجديدة ولا استنى شهور كده ولا حاجة و اجيب سيراتو؟

انا هكتب بس باقي العوامل اللي مش مكتوبة ,,,

انتشار السيراتو الملحوظ ده عامل كويس و هيفيد في قطع الغيار اكترمن ال ام 11

,,, سعر اعادة البيع ( يا ساتر يا رب علي ده عامل ) هيكون افضل للسيراتو في الفترة الحالية علي الاقل ,,,علشان العربية عليها اقبال و كمان الناس بتثق في الكوري اكتر من الياباني ,,,

السيارة التي قيل انها قادمة ,,, لن تأتي ,,, ptmnlo123per111
[/CENTER]
قديم 10-01-2010, 06:06 PM
الصورة الرمزية etsh1413202
etsh1413202 etsh1413202 غير متواجد حالياً

etsh1413202 is a splendid one to beholdetsh1413202 is a splendid one to beholdetsh1413202 is a splendid one to beholdetsh1413202 is a splendid one to beholdetsh1413202 is a splendid one to beholdetsh1413202 is a splendid one to beholdetsh1413202 is a splendid one to behold

هي الام 11 كويسه بس جميع الخامات المستخدمه فيها من اردء الانواع ...... وتقفيل من اسوء ما يكون

انا روحت اتفرجت عليها فى معرض شاهر ....... بصراحه شكلها كويس بس تحس فعلا انها صيييييييييييييييييييييني
مش عقده صينى والله ولا حاجه بس فعلا تقفيل سئ ....يعنى فتحت الكبوت وببص على الحوض بتاعها والتقفيل اللحامات ووضع الموتور وكده ..... تحس انه عربجى الى شغال فيها .....بس هي مسألة ارتياح يعنى انا لو معايا مبلغ الام 11 هجري بسرعه اجيب نيو كسنت او لو غايز كماليات وكده في الfrv هي صيني برده بس ممتازه

وربنا يوفقك

E.T.S.H
قديم 10-01-2010, 07:04 PM
_amr.mostafa_ _amr.mostafa_ غير متواجد حالياً

_amr.mostafa_ has a reputation beyond repute_amr.mostafa_ has a reputation beyond repute_amr.mostafa_ has a reputation beyond repute_amr.mostafa_ has a reputation beyond repute_amr.mostafa_ has a reputation beyond repute_amr.mostafa_ has a reputation beyond repute_amr.mostafa_ has a reputation beyond repute_amr.mostafa_ has a reputation beyond repute_amr.mostafa_ has a reputation beyond repute_amr.mostafa_ has a reputation beyond repute_amr.mostafa_ has a reputation beyond repute

طبعا السيراتو لازم تغلب....

عشان انت بتقارن بين اتنين لا يقارن بينهم .....

عشان السيراتو طبعا لازم تغلب وام 11 تغل كسعرا فقط ...

السيراتو عزم قدرة حصانية متانه الاتنين ورق... كماليات سيراتو ...احسن شكل سيراتو احسن

يعني السيراتو 100%