العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتدى الصيانة و اﻹصلاحات > جسم و هيكل السيارة

جسم و هيكل السيارة الموضوعات الخاصة بصيانة جسم و هيكل و زجاج و حليات السيارة

قديم 28-07-2012, 04:02 AM
TELEBK TELEBK غير متواجد حالياً
التخصص العملى: دكتور جامعي

TELEBK is a splendid one to beholdTELEBK is a splendid one to beholdTELEBK is a splendid one to beholdTELEBK is a splendid one to beholdTELEBK is a splendid one to beholdTELEBK is a splendid one to beholdTELEBK is a splendid one to beholdTELEBK is a splendid one to behold
افتراضي إزاز العربية إتكسر في خناقة

الحمد لله العظيم الذي لايحمد علي مكروه سواه ، النهاردة بعد الفطار فجأه لقيت صوت زعيق جامد في الشارع وضرب نار وصويت ، المهم خرجت لقيت الشارع عبارة عن معركة بين طرفين ، وكل طرف عبارة عن 40 شخص وكل واحد ماسك في إيد مطوة والإيد التانية طوبه وكله شغال ضرب في بعض ده غير ضرب النار ، والشارع كله عرضة 8 متر وكل شوية يرموا طوبه تيجي في عربية من العربيات إللي واقفة ، وطبعا محدش من الناس والسكان قادر ينزل في الشارع الكل خايف من الطوب وضرب النار .
المهم بعد ما المعركة ماخلصت نزلت شلت الغطا من علي العربية وبصيت عليها لقيت الإزاز الوراني بتاعها مفشفش خالص ، وهيه إكسبلوجن 2 وإزازها مختلف عن التريوس لإن فيه خرم زيادة من فوق ولازم يتركب في التوكيل وربنا يستر علي سعره ، ده غير إن فيه واحده جارتي معاها كيا سيراتو لسة جايباها الشهر ده إزازها الأمامي إتكسر وواحد تاني إزازه الأمامي برضة إتكسر والله أعلم مين تاني ، ده غير طبعا كام نقره في الصاج علي الكبوت الأمامي عندي نتيجة رمي الطوب .
وبعد كده عرفت إن الخناقة بين ناس عندنا في الشارع وبين جماعة تانية ، وإتصلت بالنجده قالولي تعرف حد تتهمة لما تروح تبلغ قولت ليهم لأ طبعا قالي إللي بيكلمني عوضك علي الله يعني حنروح نلم 40 واحد إزاي ، فمش عارف أعمل إيه هل أروح لطرف الخناقة إللي من عندنا وأتكلم معاهم وعلي فكره هما ناس لبط وبتوع مشاكل وفي الغالب مش حاخد منهم لاحق ولا باطل ، ولا أستعوض ربنا والحمد لله وفدا بناتي ، ولا أعمل إيه ، أنا من ساعتها ضغطي عالي ومش عارف أعمل إيه .

د / خالد طلب
قديم 28-07-2012, 04:06 AM
الصورة الرمزية AbOnOrA
AbOnOrA AbOnOrA غير متواجد حالياً
Aِِbo(Nora&Islam&Judy)
Wael Magdy Salah
من انا؟: ابو نورا واسلام
التخصص العملى: IT Consultant
هواياتي: Computers, Automotives

AbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond repute
افتراضي رد: إزاز العربية إتكسر في خناقة

احتسب عند الله واسأل على تمنة بره التوكيل هتلاقيه ارخص بكتير ومش فارق حاجة

اخر موضوعاتى
قريباً تقرير وتجربة اداء دايهاتسو تريوس * تويوتا راش

قديم 28-07-2012, 04:12 AM
الصورة الرمزية sayed2077
sayed2077 sayed2077 غير متواجد حالياً

من انا؟: انا مش فارس ولا فتى احلام انا زحمة وربكه وشغل جنان
التخصص العملى: طالب هندسة قسم اتصالات
هواياتي: الكمبيوتر و السيارات

sayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond repute

انا من راى استعوض ربنا فى الازاز ومفيش خير من انك تستعوض ربنا فى حاجه واطمن كده كده حقك هيرجعلك فى الدنيا او فى الاخره

جروب رابطه هيونداى اكسيل على
Facebook
اضغط هنا
-------------------------
للبيع قطع غيار السيارة هيونداى اكسيل
وكل السيارات الكورى
اضغط هنا
--------------------------
سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم
اللهم اغفر للمؤمنين والمؤمنات والمسلمين والمسلمات الاحياء منهم والاموات

سيد عصام
قديم 28-07-2012, 04:19 AM

TELEBK is a splendid one to beholdTELEBK is a splendid one to beholdTELEBK is a splendid one to beholdTELEBK is a splendid one to beholdTELEBK is a splendid one to beholdTELEBK is a splendid one to beholdTELEBK is a splendid one to beholdTELEBK is a splendid one to behold

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة AbOnOrA مشاهدة المشاركة

احتسب عند الله واسأل على تمنة بره التوكيل هتلاقيه ارخص بكتير ومش فارق حاجة
هوه موجود بره التوكيل بس بتاع التريوس ، لكن فيه إختلاف فيه إن فيه خرم زياده فوق لزوم الإسبويلر بتاع العربية ، وده مش موجود غير في توكيلها ، يعني كده كده حيبقي في التوكيل ، وربنا يستر .

د / خالد طلب
قديم 28-07-2012, 04:21 AM

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة sayed2077 مشاهدة المشاركة

انا من راى استعوض ربنا فى الازاز ومفيش خير من انك تستعوض ربنا فى حاجه واطمن كده كده حقك هيرجعلك فى الدنيا او فى الاخره
الخوف إن العملية ماتخلصش لإني عرفت إن فيه ناس إتعورت والخناقات ديه مابتخلصش في مره واحدة ، وربنا يستر علشان كده أنا مش عارف أعمل إيه .

د / خالد طلب