العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > بيجو PEUGEOT

بيجو PEUGEOT بيجو PEUGEOT الفرنسية انشأت فى عام 1880 وهى من اقدم السيارات استخداما فى مصر وتمتلك حاليا شركة ستروين الفرنسية ايضا من اهم موديلاتها بيجو 307 و 307SW و 407 و 607

قديم 02-11-2011, 05:16 AM
magdy m.s magdy m.s غير متواجد حالياً

magdy m.s is a name known to allmagdy m.s is a name known to allmagdy m.s is a name known to allmagdy m.s is a name known to allmagdy m.s is a name known to allmagdy m.s is a name known to all
افتراضي رد: رابطه مالكي بيجو 305

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة a7mdaly مشاهدة المشاركة

السلام عليكم انا عايز اعرف معلومات عن البيجو 305 من حيث قطع الغيار متوفرة ولا لا و اسعارها ايه يعني مثلا الكبالين بكام و المساعدين و اسطوانة الدبرياج و الفتيس و الماتور بتاعها بكام لو استيراد اصل انا كان معايا 128 موديل 1987 و بعتها و عايز اجيب حاجة كويسة مع العلم اني بسافر كل شهر بني سويف و بسافر كل سنة مرسى مطروح وشغلي في المطار و انا ساكن في فيصل يعني بعمل كل يوم حوال 80كم رايح جاي و عايز عربية بتستحمل السفر و الشغل ده كله
و سؤال تاني ايهما افضل الفيات 128 و لا البيجو 305 ولو فيه حاجة احسن من الاتنين ياريت حد يقولي و شكرا
اذهب لهذا الرابط.http://www.masrmotors.com/vb/showthr...t=39848&page=2
قديم 10-11-2011, 05:41 PM
splindid splindid غير متواجد حالياً

splindid is a name known to allsplindid is a name known to allsplindid is a name known to allsplindid is a name known to allsplindid is a name known to allsplindid is a name known to all

يا جماعة حد يقولى معروض عليا بيجو 305 موديل 82 او 81 مش فاكر ب 17 الف هل ده كتير ولا معقول على فكرة ده صاحبى جدا اللى حيبعهالى انا كنت باخدها منه اوقات كانت بتعجبنى جدا فا قررت اشتريها منه هو بصراحة اشتراها ب 13 الف بس هو اشترا كاوتش جديد وعمل عمرة موتور و غير المارش وعمل فيها شغل حلو اوى وخلاها عروسة وانا محتاج عربية عافية عشان انا ساكن فى مدينة الشروق وعشان امشى فى طريق السويس محتاج عربية عافية زى ال 305 وعلى قد فلوسى ولا ايه رايكم
قديم 10-11-2011, 08:13 PM
حسن بكر حسن بكر غير متواجد حالياً
من انا؟: المهندس حسن بكر
التخصص العملى: صاحب شركة كمبيوتر
هواياتي: الإطلاع على كل ما هو جديد في أي مجال

حسن بكر is a glorious beacon of lightحسن بكر is a glorious beacon of lightحسن بكر is a glorious beacon of lightحسن بكر is a glorious beacon of lightحسن بكر is a glorious beacon of light

أخي الفاضل /
عن تجربة الــ 305 سيارة جميلة ومظلومة . بس أنا شايف إن 17 ألف كثير شوية أما إذا كانت ميه ميه مش هاتفرق بينك وبين صاحبك
قديم 29-11-2011, 04:27 PM
voovle voovle غير متواجد حالياً

voovle is on a distinguished road

السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
بعد وافر التحيه الحاره
انا من ملاك ال 128 _ محدش يحدف طوب _ وعايز اغير لان مشاويري طويله المسافات وعايز عربيه اوسع لاسره وبصراحه انا بحترم البيجو وشاسيهاته _ اكيد مصدقين لان ال 128 ع علب وما ادراك بقى شد الزراجين وفرد الشاسيه المعوجه بالاضافه للنداله الرهيبه_ ارجو منكم توضحولي سعر ال 305 الان موديلات العاده والطياره وميزانيتي من 13 ل 15 فقط ومش هيبقى معايا حاجه اصرفها ع العربيه ..وهل صحيح عفشه وماتور ال 405 يركب ع ال 305 ولا لا؟
ناس كتير قالولي موتورها نايم وبيقرف الصنايعيه وكذلك بتحتاج لرفع الموتور لتغيير اجزاء بسيطه ...وده لوحده 100 ل 150 جنيه
ناس تانيه قالولي انها مقبره واني هكتبها ع اسمي في البطاقه _ اتجوزتها يعني _ لكني عايز عربيه اقتنيها واقنيها فمش فارق ...انا حيران وقريت كل البوستات ع الرابطه وحيرتني اكتر ...ارجو منكم تثبيت قلبي من عدمه ....شكرا لحسن الاصغاء
قديم 10-12-2011, 01:00 PM
الصورة الرمزية المفكر
المفكر المفكر غير متواجد حالياً
من انا؟: مصري جدا
التخصص العملى: مدرس لغة عربية

المفكر has much to be proud ofالمفكر has much to be proud ofالمفكر has much to be proud ofالمفكر has much to be proud ofالمفكر has much to be proud ofالمفكر has much to be proud ofالمفكر has much to be proud ofالمفكر has much to be proud ofالمفكر has much to be proud of

متابع باهتمام
أيه يا جماعة البيجو الموضوع نام ولا أيه

مع تحياتي
المــــــفــــــــكــــــ ر
اللهم أرنا الحق حقا وارزقنا اتباعه
وأرنا الباطل باطلا ووفقنا لاجتنابه

الكلمات الدليلية
حل مشاكل 305