العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > فيات FIAT > 124 و 125 و 131 و 132

قديم 28-04-2012, 11:33 PM
الصورة الرمزية mOuStaFa_ERTU
mOuStaFa_ERTU mOuStaFa_ERTU غير متواجد حالياً
من انا؟: عبد من عباد الله
التخصص العملى: مونتير ومهندس صوت ومسجل فيديو ومراقب كاميرات فى الاذاعات الخارجية
هواياتي: قيادة السيارات والبلياردو

mOuStaFa_ERTU has a reputation beyond reputemOuStaFa_ERTU has a reputation beyond reputemOuStaFa_ERTU has a reputation beyond reputemOuStaFa_ERTU has a reputation beyond reputemOuStaFa_ERTU has a reputation beyond reputemOuStaFa_ERTU has a reputation beyond reputemOuStaFa_ERTU has a reputation beyond reputemOuStaFa_ERTU has a reputation beyond reputemOuStaFa_ERTU has a reputation beyond reputemOuStaFa_ERTU has a reputation beyond reputemOuStaFa_ERTU has a reputation beyond repute
افتراضي رد: رابطة ملاك ومحبى السفينه فيات 132

السلام عليكم يا ملاك السفينة..
تحية طيبة وبعد..
انا الحمد لله ربنا اكرمنى وقدرت اخطف سفينة 2000 موديل 80
خليجى وانا الحمد لله تانى يد من الزيرو
اللون نحاسى وليا طلبين
الاول : نعمل يوم نتقابل فيه كلنا ونتجمع ونتعرف على بعض وتبقى معرفه خير ان شاء الله وتكون برضوه تبادل افكار وكل واحد يقول الجديد واكيد هانستفيد جدا جدا جدا.

التانى : عايز بقه اظبط الدنيا عندى فى الشكل الخارجى انا عربيتى نحاسى فابريكة بره جوه
واكرر بره وجوه رشه بره نظافه ومفيهاش قلم معجون
بفكر اغير اللون واعمله برتقالى فى اسود وده يبقى طابع العربية الجديد كله برتقالى فى اصفر حتى الفرش الداخلى فايه رئيكم فى اللون ده اعمله ولا اخليها زى ما هى نحاااسى ؟
وارجو النظر فى الطلب الاول للافادة وشكرا
قديم 28-04-2012, 11:46 PM
الصورة الرمزية أيمن الروبي
أيمن الروبي أيمن الروبي غير متواجد حالياً
التخصص العملى: تجديد السيارات

أيمن الروبي has a reputation beyond reputeأيمن الروبي has a reputation beyond reputeأيمن الروبي has a reputation beyond reputeأيمن الروبي has a reputation beyond reputeأيمن الروبي has a reputation beyond reputeأيمن الروبي has a reputation beyond reputeأيمن الروبي has a reputation beyond reputeأيمن الروبي has a reputation beyond reputeأيمن الروبي has a reputation beyond reputeأيمن الروبي has a reputation beyond reputeأيمن الروبي has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mostafa3tef مشاهدة المشاركة

السلام عليكم يا ملاك السفينة..
تحية طيبة وبعد..
انا الحمد لله ربنا اكرمنى وقدرت اخطف سفينة 2000 موديل 80
خليجى وانا الحمد لله تانى يد من الزيرو
اللون نحاسى وليا طلبين
الاول : نعمل يوم نتقابل فيه كلنا ونتجمع ونتعرف على بعض وتبقى معرفه خير ان شاء الله وتكون برضوه تبادل افكار وكل واحد يقول الجديد واكيد هانستفيد جدا جدا جدا.

التانى : عايز بقه اظبط الدنيا عندى فى الشكل الخارجى انا عربيتى نحاسى فابريكة بره جوه
واكرر بره وجوه رشه بره نظافه ومفيهاش قلم معجون
بفكر اغير اللون واعمله برتقالى فى اسود وده يبقى طابع العربية الجديد كله برتقالى فى اصفر حتى الفرش الداخلى فايه رئيكم فى اللون ده اعمله ولا اخليها زى ما هى نحاااسى ؟
وارجو النظر فى الطلب الاول للافادة وشكرا
اولا مبارك علي العربية وربنا يباركلك فيها وتكون وش السعد عليك
ثانيا انا مش بحبذ تغيير اللون هتحس طعم العربية اتغير جواك وكمان انت لون عربيتك جميل جدا مش محتاج تغيره
وكمان خلي بالك انت عربيتك بتقول انها فابريكا جوه وبره زي حالاتي فمتحولش تخلي صنايعيه يلعبو فيها كتير وخصوصا صنايعية الايام دي لان اللي بيفك حاجة دلوقتي مبيقدرش العربية ومبيرجعش الحاجه كما كانت انا عندي حاجات في العربية لما بخلص شغل عند اي صنايعي بقفلها بنفسي يعني مثلا افتح شنطة العربية هتلاقي تحت الرفارف ورا من جوة الشنطه مجر للضفيرة البهوات الكهربائيه لما بيخلعو الضفيرة مبيرجعوش الضفيرة في المجر تاني انا بعملها بنفسي وخلي بالك عربيتك فيها فنيات كتير مش اي صنايعي يعرف يتعامل معاها
ليه واحد صاحبي معاه 2000 كداب زيي راح يكسي السقف لقي السروجي لغاله الشماسات الاماميه والجانبيه المشهورة بيها 2000 وكداب 2000 انا لو عربيتي كنت قتلت السروجي فيها وحاجات كتير
ظبط عربيتك كماليات من غير متغير طعمها عشان تفضل حلوة في عنيك

استفسر عن دهان سيارتك !!!

اللهم لك الحمد كما ينبغي لجلال وجهك وعظيم سلطانك

ورشة إيه آي أوتو بينت لسمكرة ودهان السيارات
قديم 28-04-2012, 11:59 PM
الصورة الرمزية محمدصلاح القاضى
محمدصلاح القاضى محمدصلاح القاضى غير متواجد حالياً
من انا؟: محمد صلاح محمد القاضى
التخصص العملى: بصلح عربيتى حاليا
هواياتي: كل مايتعلق بالسيارات والكمبيوتر واجهزه الصوت

محمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond repute

انا عندى 132 نحاسى تانى يد برضه (بصره) ههههههههههههه
ربنا يحفظها ليك وبلاش اى تغير فى جوهر العربيه لو عايز تغيير ممكن تركب كماليات عاديه
زى فاميه وشويه كلام فيليكس وديفيدى وطقم صوت وحاجات تانيه كتير وطبعا حضرتك أكيد عارفها كلها
وان شاءالله نتقابل وتكون مقابله الخير

دا لينك اولتراس فيات 132

دا لينك صفحتى على الفيس بوك

قديم 29-04-2012, 11:11 PM
التخصص العملى: مونتير ومهندس صوت ومسجل فيديو ومراقب كاميرات فى الاذاعات الخارجية

mOuStaFa_ERTU has a reputation beyond reputemOuStaFa_ERTU has a reputation beyond reputemOuStaFa_ERTU has a reputation beyond reputemOuStaFa_ERTU has a reputation beyond reputemOuStaFa_ERTU has a reputation beyond reputemOuStaFa_ERTU has a reputation beyond reputemOuStaFa_ERTU has a reputation beyond reputemOuStaFa_ERTU has a reputation beyond reputemOuStaFa_ERTU has a reputation beyond reputemOuStaFa_ERTU has a reputation beyond reputemOuStaFa_ERTU has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة aimooo مشاهدة المشاركة

اولا مبارك علي العربية وربنا يباركلك فيها وتكون وش السعد عليك
ثانيا انا مش بحبذ تغيير اللون هتحس طعم العربية اتغير جواك وكمان انت لون عربيتك جميل جدا مش محتاج تغيره
وكمان خلي بالك انت عربيتك بتقول انها فابريكا جوه وبره زي حالاتي فمتحولش تخلي صنايعيه يلعبو فيها كتير وخصوصا صنايعية الايام دي لان اللي بيفك حاجة دلوقتي مبيقدرش العربية ومبيرجعش الحاجه كما كانت انا عندي حاجات في العربية لما بخلص شغل عند اي صنايعي بقفلها بنفسي يعني مثلا افتح شنطة العربية هتلاقي تحت الرفارف ورا من جوة الشنطه مجر للضفيرة البهوات الكهربائيه لما بيخلعو الضفيرة مبيرجعوش الضفيرة في المجر تاني انا بعملها بنفسي وخلي بالك عربيتك فيها فنيات كتير مش اي صنايعي يعرف يتعامل معاها
ليه واحد صاحبي معاه 2000 كداب زيي راح يكسي السقف لقي السروجي لغاله الشماسات الاماميه والجانبيه المشهورة بيها 2000 وكداب 2000 انا لو عربيتي كنت قتلت السروجي فيها وحاجات كتير
ظبط عربيتك كماليات من غير متغير طعمها عشان تفضل حلوة في عنيك

شكرا لردك ومرورك انا كنت ناوى ارجعها زيرو من غير لعب اكنها لسه خارجه من المصنع
وعشان كده كمان قولت ياريت الرابطه تتجمع يوم نناقش فيه كل جديد بخصوت البارجة وبالمرة نتعرف
وبجد ياريت هيكوووووون يوم جاااااااااااااااااااااااا ااامد
قديم 29-04-2012, 11:15 PM

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة محمدصلاح القاضى مشاهدة المشاركة

انا عندى 132 نحاسى تانى يد برضه (بصره) ههههههههههههه
ربنا يحفظها ليك وبلاش اى تغير فى جوهر العربيه لو عايز تغيير ممكن تركب كماليات عاديه
زى فاميه وشويه كلام فيليكس وديفيدى وطقم صوت وحاجات تانيه كتير وطبعا حضرتك أكيد عارفها كلها
وان شاءالله نتقابل وتكون مقابله الخير
شكرا لمرورك
اصل بصراحة عايز حد دماغو عاليه كده عشان نخربها وانا مطمن
الواحد مش لاقى صنايعى فاهم

الكلمات الدليلية
132, fiat