العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الصينية والهندية > TATA تاتا الهندية

TATA تاتا الهندية شركة تاتا موتورز الهندية واحدة من اكثر الشركات نموا فى الهند قامت حديثاً بشراء شركة لاندروفر الانجليزية الشهيره بالاضافة الى جاجوار ايضاً كما اعلنت عن انتاجها لارخص سياره فى العالم والمعروفة باسم تاتا نانو TATA NANO

قديم 02-11-2010, 12:37 AM
moatazmsaem moatazmsaem غير متواجد حالياً

moatazmsaem is on a distinguished road
افتراضي مهيندرا سكوربيون

رجاء انؤي شراء سياره ماهيندرا ولم اجد اي حد استعملها او عنده اي فكره عنها
رجاء لو حد استعملها او عنده فكره عن سعر قطع الغيار استهلاك البنزين او الديزل هل يركب لها غاز طبيعي ولا لا ضرايبها ايه
رجاء المسعاده
العربيه تننتج فئ مصنع البافريه ؤمنها سولار وبنزين سعرها كسر الزيرو راءع ولكن ايه اخبارها من انواحي السابقه

التعديل الأخير تم بواسطة moatazmsaem ; 02-11-2010 الساعة 12:48 AM سبب آخر: اضافة معلومات
قديم 06-11-2010, 11:26 AM

افتراضي رد: مهيندرا سكوربيون

يا حماعة الخير مافيش اي اخبار عن الماهيندرا اى حد استعملها خصوصا البنزين
قديم 08-11-2010, 11:03 AM
الصورة الرمزية بدر بسيونى
بدر بسيونى بدر بسيونى غير متواجد حالياً

مشرف الكورى
من انا؟: مصرى
التخصص العملى: كيميائى
هواياتي: السيارات

بدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة moatazmsaem مشاهدة المشاركة

رجاء انؤي شراء سياره ماهيندرا ولم اجد اي حد استعملها او عنده اي فكره عنها
رجاء لو حد استعملها او عنده فكره عن سعر قطع الغيار استهلاك البنزين او الديزل هل يركب لها غاز طبيعي ولا لا ضرايبها ايه
رجاء المسعاده
العربيه تننتج فئ مصنع البافريه ؤمنها سولار وبنزين سعرها كسر الزيرو راءع ولكن ايه اخبارها من انواحي السابقه
العربية انتشاره محدود جدا لعدة عوامل اهمها على الاطلاق فئة كبيرة من الناس مابتحبش شكلها وطبعا ده اذواق تختلف من شخص لاخر

فبالتالى المعلومات المطلوبة حتبقى اصعب

وعدم انتشار السيارة ده معناه انك محتاج تعمل صيانة فى التوكيل باستمرار
قديم 11-11-2010, 07:53 PM
عمرو سرحان عمرو سرحان غير متواجد حالياً

عمرو سرحان will become famous soon enough

بس ياباشا انا اقسم بالله العربيه تمام والله والدى معاه واحده 2010 2200 سىسى Turbo Diesel يعنى امشى وهاتى 3000 RPM واتفرجى على سحب العربيه اوتوماتيك 4x4 اقسم بالله عربيه تمام جدا وموتور هادى جدا رغم انه جازوسحبه جيدا جدا و عفشه جيب ليبرتى ناعمه جدا وبتستحمل طرق مصر و عاليه عن الارض كائنك راكب اتوبيس هههههه و توكيلها البافاريه بتاعت بى ام اقسم بالله مشيت بالعربيه 170 بالتكييف ثبات ممتاز عزل ممتاز تكييف اكثر من كلمه رائع والله من يوم ما والدى جاب العربيه ماعملوش اكثر من 2 و فيها فرامل ABS (مانعه للانزلاق) و Dual Air Bags (وسائد هوائيه) و Cruze Control (مثبت سرعه) و Gps وDvD امامى و خلفى و Cd و تكييف خلفى (قتحات تهويه) و اريال للتلفزيون و منبه اذا كان فى رادار ولا حاجه و كاميرا خلفيه و فتيس غرز مكون من 2h,4Lo,4h وجنوط اسبور مقاس 16 انش عريض انا عايز واحد يقولى عربيه فى مصر جوده هنديه تمنها 170 الف بكل الكماليات دى وعلى فكره تقفيل هندى مش بتطلع بافراج جمركى لان ال DvD والاضافات دى بتتركب فى مصر لكن العربيه كلها هندى وعلى فكره فيها Hok خلفى وامامى و سلم جانبى لسهوله الدخول و الخروج من السياره./ اما ال 4x2 منها بنفس الكماليات كلها ماعدا الجنوط الاسبور العريضه بتيقى جيه بطاسات وبدون ال Hok وتمنها 143 الف والله العربيه ممتازه عمله حوالى 16000 كم حتى الان تمام جدا جدا انا باخدها على طول من والدى و اديله الرام لانها كبيره اوى ههههههههه و فى الاول والاخر الخيار لك ومبروك مقدما على اى اختيار واستخيرربنا قبل اى شئ واى استفسار انا متواجد واسف على الاطاله اما الضريبه معقوله وبعدين بتخف كل سنه

اما لو عايز واحده جاز مانيوال 2600 4x4 قدامى واحد زيرو عامله 120 كم لسه الجنوط بورقه وعامله 108 الف وتمنها جديده 160 الف لو عايز اى معلومات عنها قولى وانا تحت امرك واسف على الاطاله
قديم 27-11-2010, 01:26 AM

شكرا جزيلا على الاهتمام انا شوفت وحده ديزل 2600 صاحبها بيشكر فيها لكن صوتها استحاله تنفع ملاكى انا خلاص اشتريت تيجو 2000 اوتماتيك ربنا يبارك لك لاهتمامك

الكلمات الدليلية
ماهيندرا, mahindra, scorpion