العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > فيات FIAT > 124 و 125 و 131 و 132

قديم 05-06-2012, 02:41 AM
الصورة الرمزية mOuStaFa_ERTU
mOuStaFa_ERTU mOuStaFa_ERTU غير متواجد حالياً
من انا؟: عبد من عباد الله
التخصص العملى: مونتير ومهندس صوت ومسجل فيديو ومراقب كاميرات فى الاذاعات الخارجية
هواياتي: قيادة السيارات والبلياردو

mOuStaFa_ERTU has a reputation beyond reputemOuStaFa_ERTU has a reputation beyond reputemOuStaFa_ERTU has a reputation beyond reputemOuStaFa_ERTU has a reputation beyond reputemOuStaFa_ERTU has a reputation beyond reputemOuStaFa_ERTU has a reputation beyond reputemOuStaFa_ERTU has a reputation beyond reputemOuStaFa_ERTU has a reputation beyond reputemOuStaFa_ERTU has a reputation beyond reputemOuStaFa_ERTU has a reputation beyond reputemOuStaFa_ERTU has a reputation beyond repute
افتراضي رد: رابطة ملاك ومحبى السفينه فيات 132

ايه رئيكوا فى صورة التوقيع ؟؟
توقيع مستوحى من الحادث الاليم

:joy 23:
قديم 05-06-2012, 07:45 AM
الصورة الرمزية محمدصلاح القاضى
محمدصلاح القاضى محمدصلاح القاضى غير متواجد حالياً
من انا؟: محمد صلاح محمد القاضى
التخصص العملى: بصلح عربيتى حاليا
هواياتي: كل مايتعلق بالسيارات والكمبيوتر واجهزه الصوت

محمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond repute
جديد رد: رابطة ملاك ومحبى السفينه فيات 132

شكرا لمستر حازم خضر
وليك يا H انت و aimooo
على التعليقات الجميله جدااا
واحب اقول حكاية عربيتى دى
عربيتى كانت ملك السيده فيريال صالح بتاعت التلفزيون ( ام المذيع ادهم الكمونى ) من الزيروو
اشترت العربيه ومشيت بيها 30 الف كيلو وبعدين ركنتها فى الجنينه بتاعت الفيلا بتاعتها تحت شجره لحد سنة 2004 اتفرج على العربيه واحد تاجر من عندنا عجبته اوووى حالة العربيه ونضافتها من جوا والموتور
المهم قالها انتى طالبه فيها كام ؟؟ ردت انا عاوزه 35 الف جنيه لو نزلوا جنيه هى احسن عندى من فلوسها
دفع الفلوس وقالتله العربيه محتاجه بطاريه جديده وكهربائى يشوف المارش بتاعها عطلان ليه ؟؟
اشترى بطاريه ودور على كهربائى يشوف المارش لقى سلك اللقط مش مربوط ربطه وحط شوية بنزين فى الكربراتير ودور دارت العربيه وطبعا نزلها من على الدشم بعد ما نفخ الكاوتش وراح غسلها غسلة اللى هيا
وانا والدى كانا فى الفترة دى بندور على 132 2000 بعد اما بعنا واحده 2000 بس كانت المانى
المهم شوفنا العربيه بعد اما الراجل اشتراها بأسبوع وطلع والدى يجرب العربيه ولا الزيرووو موتور محترم وعفشه محترمه وفرش الكراسى زيرو والتكيييييف تلاجه لكن العيب الوحيد واللى بعانى منه لحد دلوقتى ان فرش الابواب الشمس والحراره قوسته شويه المهم والدى اشترى العربيه بكام بقا ؟؟؟؟ اشترى العربيه ب 38 الف جنيه بعد اما الراجل اشترى البطاريه وطقم كاوتش تيوبلس العربيه بأمانه تفتح الكابوت كل حاجه بتاعت العربيه مختومه وممضيه من فيات والحمد لله العربيه لحد دلوقتى من سنة 79 لحد وقتنا هذا لم تعمر نهائى ولم يحدث اى شغل بالموتور غير تفريز طقم صباب ودليل مش اكتر وحالة الموتور مش عاوز ابالغ واقول 100% لكن مشيها 90%
الريداتير بتاعها وكل حاجه فيها بتاعتها مفيش غير شغل الموتور بتاع الصبابات دا ومحافظ على الصيانه الدوريه للعربيه من موتور وعفشه وكل حاجه وعندى نقرة برومه فى الباب اللى ورا اللى H لقطها فى لحظه هى دا اللى عاوزه شغل بس انا مكسل لان العربيه لسه واخده بويا من سنه ومش عاوز ابهدلها
ياريت كل واحد يعرض عربيته ويكتب قصة شرائها

دا لينك اولتراس فيات 132

دا لينك صفحتى على الفيس بوك

التعديل الأخير تم بواسطة محمدصلاح القاضى ; 05-06-2012 الساعة 08:08 AM
قديم 05-06-2012, 09:01 AM
الصورة الرمزية mOuStaFa_ERTU
mOuStaFa_ERTU mOuStaFa_ERTU غير متواجد حالياً
من انا؟: عبد من عباد الله
التخصص العملى: مونتير ومهندس صوت ومسجل فيديو ومراقب كاميرات فى الاذاعات الخارجية
هواياتي: قيادة السيارات والبلياردو

mOuStaFa_ERTU has a reputation beyond reputemOuStaFa_ERTU has a reputation beyond reputemOuStaFa_ERTU has a reputation beyond reputemOuStaFa_ERTU has a reputation beyond reputemOuStaFa_ERTU has a reputation beyond reputemOuStaFa_ERTU has a reputation beyond reputemOuStaFa_ERTU has a reputation beyond reputemOuStaFa_ERTU has a reputation beyond reputemOuStaFa_ERTU has a reputation beyond reputemOuStaFa_ERTU has a reputation beyond reputemOuStaFa_ERTU has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة محمدصلاح القاضى مشاهدة المشاركة

شكرا لمستر حازم خضر
وليك يا H انت و aimooo
على التعليقات الجميله جدااا
واحب اقول حكاية عربيتى دى
عربيتى كانت ملك السيده فيريال صالح بتاعت التلفزيون ( ام المذيع ادهم الكمونى ) من الزيروو
اشترت العربيه ومشيت بيها 30 الف كيلو وبعدين ركنتها فى الجنينه بتاعت الفيلا بتاعتها تحت شجره لحد سنة 2004 اتفرج على العربيه واحد تاجر من عندنا عجبته اوووى حالة العربيه ونضافتها من جوا والموتور
المهم قالها انتى طالبه فيها كام ؟؟ ردت انا عاوزه 35 الف جنيه لو نزلوا جنيه هى احسن عندى من فلوسها
دفع الفلوس وقالتله العربيه محتاجه بطاريه جديده وكهربائى يشوف المارش بتاعها عطلان ليه ؟؟
اشترى بطاريه ودور على كهربائى يشوف المارش لقى سلك اللقط مش مربوط ربطه وحط شوية بنزين فى الكربراتير ودور دارت العربيه وطبعا نزلها من على الدشم بعد ما نفخ الكاوتش وراح غسلها غسلة اللى هيا
وانا والدى كانا فى الفترة دى بندور على 132 2000 بعد اما بعنا واحده 2000 بس كانت المانى
المهم شوفنا العربيه بعد اما الراجل اشتراها بأسبوع وطلع والدى يجرب العربيه ولا الزيرووو موتور محترم وعفشه محترمه وفرش الكراسى زيرو والتكيييييف تلاجه لكن العيب الوحيد واللى بعانى منه لحد دلوقتى ان فرش الابواب الشمس والحراره قوسته شويه المهم والدى اشترى العربيه بكام بقا ؟؟؟؟ اشترى العربيه ب 38 الف جنيه بعد اما الراجل اشترى البطاريه وطقم كاوتش تيوبلس العربيه بأمانه تفتح الكابوت كل حاجه بتاعت العربيه مختومه وممضيه من فيات والحمد لله العربيه لحد دلوقتى من سنة 79 لحد وقتنا هذا لم تعمر نهائى ولم يحدث اى شغل بالموتور غير تفريز طقم صباب ودليل مش اكتر وحالة الموتور مش عاوز ابالغ واقول 100% لكن مشيها 90%
الريداتير بتاعها وكل حاجه فيها بتاعتها مفيش غير شغل الموتور بتاع الصبابات دا ومحافظ على الصيانه الدوريه للعربيه من موتور وعفشه وكل حاجه وعندى نقرة برومه فى الباب اللى ورا اللى H لقطها فى لحظه هى دا اللى عاوزه شغل بس انا مكسل لان العربيه لسه واخده بويا من سنه ومش عاوز ابهدلها
ياريت كل واحد يعرض عربيته ويكتب قصة شرائها
ربنا يحرسهالك يا جميل ويكفيك شرها

:joy 23:
قديم 05-06-2012, 09:19 AM
الصورة الرمزية محمدصلاح القاضى
محمدصلاح القاضى محمدصلاح القاضى غير متواجد حالياً
من انا؟: محمد صلاح محمد القاضى
التخصص العملى: بصلح عربيتى حاليا
هواياتي: كل مايتعلق بالسيارات والكمبيوتر واجهزه الصوت

محمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond repute
جديد رد: رابطة ملاك ومحبى السفينه فيات 132

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mostafa3tef مشاهدة المشاركة

ربنا يحرسهالك يا جميل ويكفيك شرها
الله يكرمك ويسملنا ويسلمك من شر الطرق( المطبات) وعفاريت الطرق(الميكربوصات) وصراصير الطرق (التكاتك)

دا لينك اولتراس فيات 132

دا لينك صفحتى على الفيس بوك

قديم 05-06-2012, 11:42 AM
الصورة الرمزية Hisham.Elgazzar
Hisham.Elgazzar Hisham.Elgazzar غير متواجد حالياً

من انا؟: الفقير إلى الله
هواياتي: جميع الأعمال اليدوية-IT

Hisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond repute

نفس قصة عربيتك كانت عربيتى البولونيز
كانت بتاعت سفير ، مشيت شوية وإتركنت فى الجنينة

المشكلة فى العربيات اللى خرج جناين ان الجناينى بيسقيها ميه مع الزرع

غير كده بقى عادى ، ممكن تلاقى فيها حشرات وحجات كده ،
لكن ماشاء الله كانت فبريكة وحالة موتورها زى الفل
غيرت موتور من 10 سنين انا بإذن الله هحاول
ارفع صور قريب ، ربنا يسهل وأشترى كاميرا

الكلمات الدليلية
132, fiat