العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > فيات FIAT > 124 و 125 و 131 و 132

قديم 04-06-2012, 11:24 PM
الصورة الرمزية hazem_khidr
hazem_khidr hazem_khidr غير متواجد حالياً

من انا؟: انا مهما كبرت صغير ..انا مهما عليت مش فوق !!!!
التخصص العملى: محاسب و صاحب مصنع ملابس
هواياتي: السيارت و شغف القياده

hazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond repute
افتراضي رد: رابطة ملاك ومحبى السفينه فيات 132

بسم الله ما شاء الله
عربيتك شكلها نضيف و رايق يا قاضي
ربنا يباركلك فيها

حـازم خـضـر

قديم 05-06-2012, 01:05 AM
الصورة الرمزية ahmed_sadek
ahmed_sadek ahmed_sadek غير متواجد حالياً
من انا؟: أحمد
التخصص العملى: صيانة حاسب آلي
هواياتي: تعلم أي شيء جديد

ahmed_sadek has a spectacular aura aboutahmed_sadek has a spectacular aura aboutahmed_sadek has a spectacular aura about

بعد السلام والتحية على كل أعضاء رابطة ملاك ومحبي السفينة فيات 132 اللي ياما أتعلمنا منهم . أنا عربيتي محتاج شغل وكنت عايز أشدها بس مش عارف أشدها فين (عمرة ماتور - سمكرة ودوكو - وطقم كاوتش) يا ترى أروح فين يا ريت حد مجرب يدلني ويقولي تكلفة الحاجات ديه كام . وشكراً لأعضاء أحلى رابطة
قديم 05-06-2012, 02:18 AM
الصورة الرمزية mOuStaFa_ERTU
mOuStaFa_ERTU mOuStaFa_ERTU غير متواجد حالياً
من انا؟: عبد من عباد الله
التخصص العملى: مونتير ومهندس صوت ومسجل فيديو ومراقب كاميرات فى الاذاعات الخارجية
هواياتي: قيادة السيارات والبلياردو

mOuStaFa_ERTU has a reputation beyond reputemOuStaFa_ERTU has a reputation beyond reputemOuStaFa_ERTU has a reputation beyond reputemOuStaFa_ERTU has a reputation beyond reputemOuStaFa_ERTU has a reputation beyond reputemOuStaFa_ERTU has a reputation beyond reputemOuStaFa_ERTU has a reputation beyond reputemOuStaFa_ERTU has a reputation beyond reputemOuStaFa_ERTU has a reputation beyond reputemOuStaFa_ERTU has a reputation beyond reputemOuStaFa_ERTU has a reputation beyond repute

ازيكم يا احبابى واحشنى اوى والله بس معلش بقه مدخلتش اليومين دول اصلى كنت مخنوق حبتين تلاته اربعه كده.

العربية صعبانة عليا وهى مركونه تحت البيت كده واللى زاد البله طين ان هفحص اخر الشهر يعنى لازم تبقى نمرة واحد بس بإذن الله هتبقى البريمو.

عربيتك بسم الله ماشاء الله يا محمد ربنا يحرصهالك ويكفيك شرها واحلى ما فيها انها محتفظة برونقها ومفيهاش لعب ناقص بقه الكارتيرات والعتب النيكل بتاعها وتبقى عروسه.
وانا ناوى اعمل كده بس مش عارف ابتدى بايه ؟؟
فرش واعزل الصالون الاول ولا سمكرة ودوكو الاول ولا عفشه وميكانيكا ولا ايه ؟
بس تقريبا لازم ابتدى بالسمكرة والدوكو عشان الفحق وغلاسة امه وخصوصا انى فى اسوء مرور عرفته البشرية على مر العصور
(( عذاب السلام )) قصدى مرور السلام.

يا جماعه عايزين اكبر عدد من الاعضاء يحضروا المقابلات والله الكل هيستفاد اوى والمقابلة اللى جايه السبت المقبل.

وان شاء المولى عز وجل اكون جمعت فلوس السمكرة والدوكو عشان مش عايز استخسر فيهم عشان احنا من بنشد كل يوم.

:joy 23:
قديم 05-06-2012, 02:20 AM
التخصص العملى: مونتير ومهندس صوت ومسجل فيديو ومراقب كاميرات فى الاذاعات الخارجية

mOuStaFa_ERTU has a reputation beyond reputemOuStaFa_ERTU has a reputation beyond reputemOuStaFa_ERTU has a reputation beyond reputemOuStaFa_ERTU has a reputation beyond reputemOuStaFa_ERTU has a reputation beyond reputemOuStaFa_ERTU has a reputation beyond reputemOuStaFa_ERTU has a reputation beyond reputemOuStaFa_ERTU has a reputation beyond reputemOuStaFa_ERTU has a reputation beyond reputemOuStaFa_ERTU has a reputation beyond reputemOuStaFa_ERTU has a reputation beyond repute

واحشنى اوى يا H انت وAimooo
والله شباب زى العسل وربنا يكرمنا كلنا ان شاء الله
مش هتنزل العرب قريب يا هشام ؟؟

عموما لو نزلت كلمنى ونتقابل
فى رعاية الله

قديم 05-06-2012, 02:34 AM

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmed_sadek مشاهدة المشاركة

بعد السلام والتحية على كل أعضاء رابطة ملاك ومحبي السفينة فيات 132 اللي ياما أتعلمنا منهم . أنا عربيتي محتاج شغل وكنت عايز أشدها بس مش عارف أشدها فين (عمرة ماتور - سمكرة ودوكو - وطقم كاوتش) يا ترى أروح فين يا ريت حد مجرب يدلني ويقولي تكلفة الحاجات ديه كام . وشكراً لأعضاء أحلى رابطة
اهلا بيك يا ابو حميد هكلمك على اللى اعرفه
عمرة الموتور كبيرها يوم ما يبقى الموتور مشنش وخرط كرنك والحوار ده تعمل فى رنج 2500ج
بس ان شاء الله يرجع بريمو من تانى

السمكرة على حسب هتعمل ايه بالظبط وهل فيه بارومه ولا لاء ممكن توصل ل 1000ج ده مثلا لو هتغير فى الصاج يعنى طبل ابواب والكلام ده ولو هتغير اكصدامات فبر بتاعت ال 2000 الواحد ب 140ج جديد بس طبعا من غير الكامر الحديد بتاع الفابريكة اما لو هاتجيبهم استيراد من 700 الى 1000ج من الوكاله او شلبى وممكن ارخص وانظف فى بورسعيد

الدوكو الصح من 2500 الى 3000 فى الحدود دى

الكاوتش حسب المقاس ولو هاتجيب بردجستون وده تقريبا ممتاز ممكن يعمل 400ج الفردة
الجنوط لو عايز مروحة 14 الطقم فى شلبى 1000ج 4 فرد استيراد مافيهمش الهوا اما لو سبور فايمن يفيدك بقه هو لسه شارى جنوط سبور وصورته رافعها

الاسعار دة متوسط قابله النقص او الزيادة بس ان شاء الله مفيش زيادة

الكلمات الدليلية
132, fiat