العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > مقارنات

مقارنات لمساعدة الأعضاء فى المفاضلة بين الأنواع المختلفة من السيارات

قديم 24-06-2012, 02:01 AM
dr. kamal dr. kamal غير متواجد حالياً

dr. kamal is on a distinguished road
افتراضي رد: محتار بين عربيتين زيرو او مستعمل ومش عارف تجيب ايه ادخل وانا هقرنلك مبينهم مقارنه شامله صور واسعار ومواصفات ورايي الشخصى

:GR OWIN~12:
قديم 25-06-2012, 02:20 AM
boode2004 boode2004 غير متواجد حالياً

boode2004 is on a distinguished road
افتراضي رد: محتار بين عربيتين زيرو او مستعمل ومش عارف تجيب ايه ادخل وانا هقرنلك مبينهم مقارنه شامله صور واسعار ومواصفات ورايي الشخصى

أنا معايا في حدود 70.000 وعايز أشتري عربية تكون كويسة وتكيفها قوي وبتستحمل سفر
قديم 25-06-2012, 04:28 PM
mmmi_2005 mmmi_2005 غير متواجد حالياً

mmmi_2005 is on a distinguished road

بأختصار أنا معايا لانسر بومه مو 2005 1600 سي سي و بفكر في التغير و التجديد في نفس الوقت.

كنت عايز رأيك في الرينو فلوينس استعمال خيفيف مش جديده مو 2010 أو 2011 مع العلم انا بحب و مستريح لما بعمل الصيانه في التوكيل و كمان قطع الفيار الغاليه مادام انها معمرة مافيش عندي اي مشكله.

تقريبا انا بمشي 1000 كم في الشهر و تقدر تقول ربعهم في البلد و الباقي صحراوي.
حدود الفلوس من 95000 الي 110000 ج ده أكيد من بعد ما أبيع السيارة اللي معايا.
أنا عارف ان الرينو بطه بلدي في البيع و كمان بتخسر كتير و قطع غيار غاليه أو مش متوفرة إلا بالتوكيل.

ولاكن انا شايف أن الفلونس فيها معظم الكماليات اللي انا محتاجها و لو اشتريتها استعمال يبقي مش هاخسر كتير و لو هي موديل جديد يبقي انشاء الله مافيش غير الصيانات الدوريه و انا كمان مش من النوع اللي بيغير عربيته كل سنه انا.

أرجوه النصيحه
قديم 27-06-2012, 09:07 AM
salehahmed22 salehahmed22 غير متواجد حالياً

salehahmed22 is on a distinguished road

السلام عليكم
كونت عاز اسأل حضرتك على حاجه انا انشاء الله هاجيب عربيه زيرو ومحتار ما بين ال اكسنت ار بي ال فول اوبشن اوتاماتيك فئه 112الف وبين العربيه اليعجبانى اوى كبودى كيا ريو2012 المواصفات الخليجى سيدان ال جنط ال17 مش المصرى جنط15 انا خايف منها بس عشان عربيه مش منتشره ومتورها 1400cc فلو ينفع حضرتك تعملى مقارنه بينهم وشكرا على الموضوع الجميل
قديم 28-06-2012, 03:43 PM
عمرو عبد الحميد الجندى عمرو عبد الحميد الجندى غير متواجد حالياً
التخصص العملى: ليسانس اداب

عمرو عبد الحميد الجندى is a name known to allعمرو عبد الحميد الجندى is a name known to allعمرو عبد الحميد الجندى is a name known to allعمرو عبد الحميد الجندى is a name known to allعمرو عبد الحميد الجندى is a name known to allعمرو عبد الحميد الجندى is a name known to all
عاجل رد: محتار بين عربيتين زيرو او مستعمل ومش عارف تجيب ايه ادخل وانا هقرنلك مبينهم مقارنه شامله صور واسعار ومواصفات ورايي الشخصى

السلام عليم ورحمة الله و بركاته
السؤال عن افضل موزع معتمد لرينو لوجان فى مصر حيث ان التوكيل يطلب الحجز و الاستلام بعد شهر او( 2 - 3) ارجو الافادة مع تحديد العنوان ان امكن و لكم جزيل الشكر
ملحوظة :انا من محافظات شمال الصعيد و لا اخلى اى معرض سيارات فى محافظتى يجبهالى من القاهرة بس ان خايف يلعب فيها اى يكون فيها عيب وانا لسه جديد فى السواقة و السيارات