العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > شيفروليه الكورية CHEVROLET و دايو DAEWOO > ﻻنوس (دايو - شيفروليه)

ﻻنوس (دايو - شيفروليه) كانت و أصبحت chevy gold logo

قديم 31-01-2012, 03:39 PM
midoimc midoimc غير متواجد حالياً

midoimc has a spectacular aura about
طلب صيانة ال 5000 للشيفروليه لانوس

السلام عليكم

ياشباب انا قربت من اول 5000 لعربيتي وعايز اعرف افضل مكان اعمل فيه الصيانه وايه الحاجات بالظبط اللي بتتعمل غير تغيير الزيت وياريت لو سمحتو اعرف بكام عشان الواحد يبقي واخد فلوس معاه احتياطيا
قديم 01-02-2012, 09:17 AM

افتراضي رد: صيانة ال 5000 للشيفروليه لانوس

هو المنتدي دا مهجور ولا سؤالي مش مفهوم ولا ايه الحكايه...37 واحد قرا الموضوع ومحدش قاللي سلام عليكم حتي
قديم 01-02-2012, 10:34 AM
الصورة الرمزية azeweel
azeweel azeweel غير متواجد حالياً
التخصص العملى: Electrical Engineer

azeweel is a jewel in the roughazeweel is a jewel in the roughazeweel is a jewel in the rough

1- المراكز فى كتيب الضمان حدد الأقرب.
2- هيغيروا لك زيت وفلتر وغسيل الموتور وتأكيد تربيط العربية من تحت والكشف على التكييف ولوعندك أى استفسار أو شكوى هيشوفوا ايه المطلوب.
3- التكلفة بدون مصنعية للمرة الأولى ولوهتغير زيت 5000 التكلفة فى حدود 200 ج تقريباً ولو زيت 10000التكلفة فى حدود 300 ج تقريبا وربنا يوفقك.
قديم 01-02-2012, 12:01 PM

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة azeweel مشاهدة المشاركة

1- المراكز فى كتيب الضمان حدد الأقرب.
2- هيغيروا لك زيت وفلتر وغسيل الموتور وتأكيد تربيط العربية من تحت والكشف على التكييف ولوعندك أى استفسار أو شكوى هيشوفوا ايه المطلوب.
3- التكلفة بدون مصنعية للمرة الأولى ولوهتغير زيت 5000 التكلفة فى حدود 200 ج تقريباً ولو زيت 10000التكلفة فى حدود 300 ج تقريبا وربنا يوفقك.
يااااااااااااااااااااااه اشهد ان لا إله إلا الله .... الحمد لله اخير حد رد عليا.....شكرا ياريس

بعد إذنك انا اكتشفت اني ماخدتش كتيب ضمان مع العربيه فمش عارف اعمل ايه وكمان عايز اعرف ايه احسن مكان لان في ناس بتقولي ابو رواش زحمه جدا فهل في حاجه في وسط البلد يعني زي المصريه الكويتيه او مقار مين الافضل
قديم 01-02-2012, 12:42 PM
الصورة الرمزية azeweel
azeweel azeweel غير متواجد حالياً
التخصص العملى: Electrical Engineer

azeweel is a jewel in the roughazeweel is a jewel in the roughazeweel is a jewel in the rough

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة midoimc مشاهدة المشاركة

يااااااااااااااااااااااه اشهد ان لا إله إلا الله .... الحمد لله اخير حد رد عليا.....شكرا ياريس

بعد إذنك انا اكتشفت اني ماخدتش كتيب ضمان مع العربيه فمش عارف اعمل ايه وكمان عايز اعرف ايه احسن مكان لان في ناس بتقولي ابو رواش زحمه جدا فهل في حاجه في وسط البلد يعني زي المصريه الكويتيه او مقار مين الافضل
لسه الدنيا بخير لا شكر على واجب
بتروح للتوكيل (أى فرع) بصورة البطاقة وصورة الرخصة وهو بيديك كتيب الضمان والكاتالوج.
معلش مش هقدر أفيد حضرتك فى مراكز الخدمة بالقاهرة