العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > رينو RENAULT

رينو RENAULT RENAULT شريك اساسى مع نيسان اليابانية وتحتل المركز الرابع عالمياً تحت قيادة كارلوس غصن اشهر الموديلات سينيك كليو ميجان

موضوع مغلق

قديم 01-04-2010, 05:17 AM
الصورة الرمزية Logeen
Logeen Logeen غير متواجد حالياً
هواياتي: القراءة والكمبيوتر

Logeen will become famous soon enoughLogeen will become famous soon enough
افتراضي رد: اى حد محتاج اى معلومه عن رينو

لنسبة لعيوب العربية هى مفيهاش عيوب جوهرية تؤثر على الاداء لكن فيها بعض الملاحظات البسيطة زى رعشة الفتيس ودى مش عاملة معاية اى مشكلة ومش حاطتها فى الملاحظات اصلا بس انا بقولها للامانة عشان انت بنت وممكن حاجة زى دى تفرق معاكى (الله اعلم) وحاجة تانية ابعاد العربية مش سهلة يعنى منصحش حد يتعلم السواقة عليها لكن مش لدرجة انه لازم يكون محترف عشان يسوقها يعنى لكن فى المجمل عربية ممتازة على سعرها التحفة وكل يوم بيزيد اقتناعى بيها بالذات مع اختبارات الطرق المصرية الجميلة بتاعتنا وكثرة المواقف الصعبة اللى بتبين العربية الكويسة من الوحشة
ربنا يوفقك لما فيه الخير واى استفسار قسم رينو تحت امر ...
الأخ Ringoo ماذا تقصد بأن أبعاد العربية رينو لوجان مش سهلة ولا تنصح بأن أى أحد يتعلم عليها السواقة ؟؟؟ مع خالص الشكر
قديم 01-04-2010, 04:10 PM
الصورة الرمزية hossamhussein0
hossamhussein0 hossamhussein0 غير متواجد حالياً
من انا؟: مهووس بالعربيات
التخصص العملى: محاسب
هواياتي: العربيات

hossamhussein0 has a brilliant futurehossamhussein0 has a brilliant futurehossamhussein0 has a brilliant futurehossamhussein0 has a brilliant futurehossamhussein0 has a brilliant futurehossamhussein0 has a brilliant futurehossamhussein0 has a brilliant futurehossamhussein0 has a brilliant futurehossamhussein0 has a brilliant futurehossamhussein0 has a brilliant futurehossamhussein0 has a brilliant future

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة POP EL GAMED مشاهدة المشاركة

باشا المقاس الاصلى للميجان 1(الجنط الحديد العادى)
هو 175/65-R14
مش 15 اصلا الا لو حضرتك مجنط يبقى حسب الجنط اللى راكب وده طبعا حضرتك هتكون ادرى منى بيه
عفوا ،،،، أنا عربيتي لوجان (15 بوصة ) و اتعوج فيها جنط ورحت جبت واحد استعمال ميجان و ركبت الكاوتش عليه يبقي بقي ازاي الميجان 14 مش 15 ؟؟؟ ptmnlo123per111

سبحان الله و بحمده سبحان الله العظيم عدد خلقه و رضا نفسه وواسع رحمته و زنة عرشه و مداد كلماته

الحمد لله و لا حول و لا قوة الا بالله و الله اكبر عدد ما كان و ما سيكون ملئ الفراغ و ملئ السكون
قديم 01-04-2010, 04:15 PM
الصورة الرمزية POP EL GAMED
POP EL GAMED POP EL GAMED غير متواجد حالياً
من انا؟: بوب الجامد
التخصص العملى: I.T Administrator
هواياتي: كمبيوتر وسيارات

POP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hossamhussein0 مشاهدة المشاركة

عفوا ،،،، أنا عربيتي لوجان (15 بوصة ) و اتعوج فيها جنط ورحت جبت واحد استعمال ميجان و ركبت الكاوتش عليه يبقي بقي ازاي الميجان 14 مش 15 ؟؟؟ ptmnlo123per111
جنط ميجان 1 ولا ميجان 2؟؟؟؟؟

انتظروا تجربتى مع رينو فلوانس

قديم 03-04-2010, 12:56 PM
ehabelmasry ehabelmasry غير متواجد حالياً

ehabelmasry is on a distinguished road

يا باشا مكتوب اصلا فى الكتالوج بتاع السيارة المقاس 15 / 185 بس انا مش عارف 60 ولا 65
قديم 04-04-2010, 03:06 PM
الصورة الرمزية hossamhussein0
hossamhussein0 hossamhussein0 غير متواجد حالياً
من انا؟: مهووس بالعربيات
التخصص العملى: محاسب
هواياتي: العربيات

hossamhussein0 has a brilliant futurehossamhussein0 has a brilliant futurehossamhussein0 has a brilliant futurehossamhussein0 has a brilliant futurehossamhussein0 has a brilliant futurehossamhussein0 has a brilliant futurehossamhussein0 has a brilliant futurehossamhussein0 has a brilliant futurehossamhussein0 has a brilliant futurehossamhussein0 has a brilliant futurehossamhussein0 has a brilliant future

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ehabelmasry مشاهدة المشاركة

يا باشا مكتوب اصلا فى الكتالوج بتاع السيارة المقاس 15 / 185 بس انا مش عارف 60 ولا 65

أعتقد أن المقاس الصحيح 65

سبحان الله و بحمده سبحان الله العظيم عدد خلقه و رضا نفسه وواسع رحمته و زنة عرشه و مداد كلماته

الحمد لله و لا حول و لا قوة الا بالله و الله اكبر عدد ما كان و ما سيكون ملئ الفراغ و ملئ السكون
موضوع مغلق

الكلمات الدليلية
رينو, رينو 19, رينو ميجان, رينو لوجان, رينو سيمبول