العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > فيات FIAT

فيات FIAT فيات FIAT الايطالية استطاعت ان تتجاوز ازماتها الماضية بعد فشل تحالفها مع جنرال موتورز عن طريق تقديم موديلات لاقت نجاحا كبيرا مثل جراند بونتو فيات 500 باليو سيينا ليينا بونتو

قديم 24-02-2010, 03:38 AM
الصورة الرمزية ehabtele
ehabtele ehabtele غير متواجد حالياً

ehabtele is on a distinguished road
انا مش عارف افكر واحترت فعلا ارجووووووووووكم ساعدوني

معلش استفسارانا ايه الي يخليني ادفع 15000 او اكتر في عربيه 128 موديل من 74 الي 85
وممكن ادفع نفس الملغ او الف زياده في بولونيز موديل 89 او 90 او 88
والبولونيز اكبر في السعه اللتريه واشد عزم واكبر حجم ونفس اسعار قطع الغيار انا محتار جدا ptmnlo123per1106
ارجوكم ساعدوني انا قدامي العربيتين وقدامي 128 موديل 89 بس صاحبها طالب 20 وانادوخت خالص ومعنديش حد ثقه غير اهل المنتديptmnlo123per1127
قديم 24-02-2010, 03:41 AM
@واحد من الناس@ @واحد من الناس@ غير متواجد حالياً

@واحد من الناس@ has a reputation beyond repute@واحد من الناس@ has a reputation beyond repute@واحد من الناس@ has a reputation beyond repute@واحد من الناس@ has a reputation beyond repute@واحد من الناس@ has a reputation beyond repute@واحد من الناس@ has a reputation beyond repute@واحد من الناس@ has a reputation beyond repute@واحد من الناس@ has a reputation beyond repute@واحد من الناس@ has a reputation beyond repute@واحد من الناس@ has a reputation beyond repute@واحد من الناس@ has a reputation beyond repute
افتراضي رد: انا مش عارف افكر واحترت فعلا ارجووووووووووكم ساعدوني

بولونيز أفضل حاليا ولاكنها غير منتشرة لان ال128 حالة نادرة صعب تكرارها في أي وقت سابق

مـثل صيـنـي يقول :

" إذا مــات الـسـيـد فـأقـتــل حـتـى كـلبــه
لأنــه لــن يــكـون وفيـا لـغير سـيـده الأول "

تحياتي

@ واحد من الناس @

قديم 24-02-2010, 04:16 AM
الصورة الرمزية luckyman
luckyman luckyman غير متواجد حالياً
من انا؟: لا اله الا انت سبحانك انى كنت من الظالمين
التخصص العملى: مهندس
هواياتي: القراءة + المشى

luckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond repute

سيدى العزيز انسى امر السيارتين لانهما فى اغلب الاحيان من مخلفات التاريخ بغض النظر عن امكانياتك والسياراتين لان السياراتين اللى انت بتتكلم عنهم فى اغلب الاحيان مالهمش علاقة بلفيات او البولونيز الا مخلفات التاريخ خصوصا من ناحية البولونيز التى تفتقر الى اقل مقومات مرونة القيادة على اى الاحوال لو مصمم اختار الفيات وتوكل على الله او الافضل شوف اى سيارة يابانى قديمة حتى لو مش مرغوبة او مطلوبة او قديمة وخدها لكن العملية عايزة قليل من الصبر والبحث عندك هوندا سيفيك قديم فى اسوأ حالتة سيارة انعم من السيارتين سابقة الذكر ولك منى خالص الامنيات بالتوفيق وشكرا
قديم 24-02-2010, 10:52 AM
corsair
Guest

يا ريت تقول للراجل اللي بيقولك 128 موديل 89 ب 20000 قوله هتجبلك المبلغ ده في الجنة ان شاء الله

انتا لو حطيت علي ال 15000 اللي معاك دول 3000 كمان تجيب عربية ريجاتا نعمة جدا وانا سوقتها عربية جميلة فعلا وموديل 87 ومش هيزيد تمنها عن 18000 وهتكون حالتها فوق الممتازه لكن لو تعبانة مش هتعدي 15000 ومش هتكون تعبانة اوي هتحتاج بس شوية مصاريف يا راجل يا طيب ده 131 دلوقتي عاملة 19000 تقولي ال 128 عاملة 20000
قديم 24-02-2010, 12:17 PM
mohamed ibiza mohamed ibiza غير متواجد حالياً
من انا؟: MOHAMED IBIZA
التخصص العملى: STUDENT
هواياتي: AUTOS

mohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond repute

ممكن تجيب بيجو 205 احسن من ال 128 و ال بولونيز اللي تسلق جبل ارتفاعه 5000 متر اسهل من سواقتها !!

IBIZA