العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > مقارنات > ريفيوهات

ريفيوهات ساحة لعقد المقارنات وكذلك مراجعة رفيوهات (تقارير) السيارات واختبارات التصادم

قديم 08-07-2008, 06:50 PM
الصورة الرمزية AbOnOrA
AbOnOrA AbOnOrA غير متواجد حالياً
Aِِbo(Nora&Islam&Judy)
Wael Magdy Salah
من انا؟: ابو نورا واسلام
التخصص العملى: IT Consultant
هواياتي: Computers, Automotives

AbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond repute
افتراضي رد: عن تجربة "هيونداي" تتفوق على "دايهاتسو" في الدهانات

يا بايو مانا عارف انك مش بتالف بس متفسرش اللى حصل على ان الدهانات المستخدمة فى هيونداى افضل من اللى مستخدمة فى الديايهتسو وحتى لو افترضنا جدلا ان فيه دهان نسبة مقاومتة للتاثر بالزيت الباكم اكبر من دهان تانى فده مش معناه انه افضل ممكن تلاقى بوية بتقاوم تاثير الشمس او الصداء والعوامل الجوية تقاوم الاحتكاك من ذرات الاتربة لاكن مفيش تركيبة بوية بتتعمل علشان تقاوم الزيت الباكم اصلا

وبعدين سيبك من الكلام ده وقولى بقى ازااااااااى قارنت بين الماتريكس والماتيرا اساسا :showme

اخر موضوعاتى
قريباً تقرير وتجربة اداء دايهاتسو تريوس * تويوتا راش

قديم 08-07-2008, 07:40 PM
الصورة الرمزية hazem_khidr
hazem_khidr hazem_khidr غير متواجد حالياً

من انا؟: انا مهما كبرت صغير ..انا مهما عليت مش فوق !!!!
التخصص العملى: محاسب و صاحب مصنع ملابس
هواياتي: السيارت و شغف القياده

hazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond repute

مممم
طب ممكن ادلو بدلوي في الموضوع دا
(حلوه دلوي دي ههههههههههه)
ممكن يكون مثلا يعني دهان الهيونداي بقاله فتره اطول من دهان المتيريا
و يكون معضم علي العربيه اوي بعكس الماتيريا اللي لسه زيرو و انتاجها ما عداش الشهرين تلاته علي اسوء الفروض.
دا رايي
بس برضه ما يمعنش ان هيونداي من الشركات القويه و اللي انتاجها بقي كويس و بتطور بسرعه رهيبه
قديم 08-07-2008, 07:58 PM
الصورة الرمزية AbOnOrA
AbOnOrA AbOnOrA غير متواجد حالياً
Aِِbo(Nora&Islam&Judy)
Wael Magdy Salah
من انا؟: ابو نورا واسلام
التخصص العملى: IT Consultant
هواياتي: Computers, Automotives

AbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond repute

يطور ماشى يا حازم بس زيت باكم 8 ساعات على العربية وميعملش فيها حاجة اكيد زيت بايظ اكييييييييييييييد

اخر موضوعاتى
قريباً تقرير وتجربة اداء دايهاتسو تريوس * تويوتا راش

قديم 09-07-2008, 02:49 AM
الصورة الرمزية Ahmed Anwer
Ahmed Anwer Ahmed Anwer غير متواجد حالياً
التخصص العملى: Interior designer
هواياتي: Arts

Ahmed Anwer has a reputation beyond reputeAhmed Anwer has a reputation beyond reputeAhmed Anwer has a reputation beyond reputeAhmed Anwer has a reputation beyond reputeAhmed Anwer has a reputation beyond reputeAhmed Anwer has a reputation beyond reputeAhmed Anwer has a reputation beyond reputeAhmed Anwer has a reputation beyond reputeAhmed Anwer has a reputation beyond reputeAhmed Anwer has a reputation beyond reputeAhmed Anwer has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة AboNoRa مشاهدة المشاركة

وبعدين سيبك من الكلام ده وقولى بقى ازااااااااى قارنت بين الماتريكس والماتيرا اساسا :showme
مش عارف ايه وجه الغرابة و الغلط في المقارنة بين العربيتين

الإتنين نفس الفئة MPV

حسستني انه بيقارن سوبر كار بسيتي كار :D

http://wikicars.org/en/List_of_recen...type#Mini_MPVs

:showme:showme

قديم 09-07-2008, 09:50 AM
mohaned_magdy mohaned_magdy غير متواجد حالياً

mohaned_magdy will become famous soon enoughmohaned_magdy will become famous soon enough

طيب انا معايا سيارة 131 عايز ارشها فى توكيل غبور ينفع
بس يجربولى بعد لما اخلص يرشو عليها زيت باكم لمده 8 ساعات

ولا اقولك انا رجعت فى كلامى هارش فى توكيل مرسيدس علشان المرسيدس S600 مش باثر فيها اى حاجه مصفحة علشان يعملولى عربيتى زيها

http://www.masrmotors.com/vb/image.php?type=sigpic&use  rid=148&dateline=12140745  64