العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > موضوعات متميزة

موضوعات متميزة لا يسمح للأعضاء بنشر موضوعات بهذا القسم

قديم 22-06-2011, 06:22 AM
الصورة الرمزية MIDO-SPICY
MIDO-SPICY MIDO-SPICY غير متواجد حالياً
من انا؟: متأمل فى حال الدنيا
التخصص العملى: مدير فرع بشركة مطاعم بابا جونز

MIDO-SPICY has a reputation beyond reputeMIDO-SPICY has a reputation beyond reputeMIDO-SPICY has a reputation beyond reputeMIDO-SPICY has a reputation beyond reputeMIDO-SPICY has a reputation beyond reputeMIDO-SPICY has a reputation beyond reputeMIDO-SPICY has a reputation beyond reputeMIDO-SPICY has a reputation beyond reputeMIDO-SPICY has a reputation beyond reputeMIDO-SPICY has a reputation beyond reputeMIDO-SPICY has a reputation beyond repute
افتراضي رد: هل استخدمت الكوسة علشان تطلع رخصة.؟

يا باشا بانا عايز اقولك ان ربنا هيحاسبنا اشد محاسبه على اننا ظلمنا الكوسه الفتره اللى فاتت دى كلها
لانه بما انه ماكنش فيه حاجه بتطلع او بتخلص فى البلد بدون الكوسه فكان لازم تبقى اغلى من اللحمه نفسها
ولكن بما ان فيه كوسه .. فالكوسه كانت رخيصه
:CH UBBY~36:
قديم 22-06-2011, 01:11 PM
الصورة الرمزية aymangalal
aymangalal aymangalal غير متواجد حالياً
من انا؟: بنى ادم
التخصص العملى: محلل بيانات - معد تقارير
هواياتي: الانترنت - القيادة -البحث عن معلومات

aymangalal has a reputation beyond reputeaymangalal has a reputation beyond reputeaymangalal has a reputation beyond reputeaymangalal has a reputation beyond reputeaymangalal has a reputation beyond reputeaymangalal has a reputation beyond reputeaymangalal has a reputation beyond reputeaymangalal has a reputation beyond reputeaymangalal has a reputation beyond reputeaymangalal has a reputation beyond reputeaymangalal has a reputation beyond repute

انا بقى عملت الرخصة (الثالثة المهنية) بلب الكوسة نفسه
المفروض انى هاعملها عشان اغير مهنة (كنت هسافر بمهنة سائق الى السعودية) دفعت 600 ج عشان الاختبار فقط وباقى التكاليف مشيتها رسمى فهمى نظمى ولكانت لفة مقرفة وغايه فى الارهاق
من مرور اكتوبر ...للتأمينات..... للنقابة..... لمرور بين السرايات..... للكشف الطبى بلمستشفى اللى الجيزة لـ.... لـ......
ويا سلام لو روحت ع الامتحان والظابط اللى بيمتحن ماجاش (مش ماجاش كده وخلاص) لأ ماجاش بعد انتظار 5 ساعات من 9 الصبح لـ 2 بعد الظهر وحلاوته بقى لوكانت القصة دى فى الصيف
الموضوع ده حصل فى شهر 4/2008
واتكلفت حوالى 2000 (بما فيهم الكوسة ام 600 ج لوحدها ----سامحنا يا رب)
اضطرارا مشيت فى السكة دى لانى ماكنتش ركبت عربية فى حياتى وساعة الاختبار
ركبت عربية نص نقل (دى اللى كانت موجوده ساعتها) ركبت وقولت اجيب الاول (على حسب ما سمعت قبل كده وادوس بنزين سنه سنه واخف دبرياج سنه سنه) سنه سنه مين؟؟؟ بنزين ايه ودبرياج ايه ؟؟؟؟ الفتيس عايز 3 جبابرة عشان يجيبوا الاولانى(وانا ساعتها عُصفُر) ماعرفش حاجه واول مره احط رجلى فى عربية ونص نقل كمان
طبعا مامشيتش 1سم وبطلت وانا واقف قالى انزل وروح
بعدها بيومين روحت اتصورت واخدت الرخصة
وسلم لى على غيط الكوسه
بالمناسبة الرخصة حاليا (المهنية) انتهت شهر 4/2011 لانها كل 3 سنين وماشى بيها برضه
وعايز اعمل الخاصة بس بدون كوسة لانى الحمد لله اتعلمت السواقة
لكن خايف يحصل اى حاجه كده ولا كده ويسقطونى(رهبة الامتحان بقى) ويقولولى تعالى بعد شهر
عايز حد يشجعنى

صلى على رسول الله
---------------------

قديم 22-07-2011, 09:43 AM
الصورة الرمزية young..pharaoh
young..pharaoh young..pharaoh غير متواجد حالياً

young..pharaoh has a reputation beyond reputeyoung..pharaoh has a reputation beyond reputeyoung..pharaoh has a reputation beyond reputeyoung..pharaoh has a reputation beyond reputeyoung..pharaoh has a reputation beyond reputeyoung..pharaoh has a reputation beyond reputeyoung..pharaoh has a reputation beyond reputeyoung..pharaoh has a reputation beyond reputeyoung..pharaoh has a reputation beyond reputeyoung..pharaoh has a reputation beyond reputeyoung..pharaoh has a reputation beyond repute

20 جنيه و أمين الشرطه هو اللي ساق و نجحت

بس الظابط رخم و طلعهالي بنضارة بالعافية
قديم 27-07-2011, 03:38 PM
emadnd emadnd غير متواجد حالياً
من انا؟: عماد نادي
التخصص العملى: مترجم ايطالي
هواياتي: السيارات- الموسيقي- السفر

emadnd is on a distinguished road

اخدت رخصتي قانوني والحمد لله بعد 3 مرات سقوط مرة اشارات ومرتين قيادة
مرور عبود
قديم 28-07-2011, 02:09 PM
الصورة الرمزية fineart607
fineart607 fineart607 غير متواجد حالياً
من انا؟: mahmoud
التخصص العملى: جيولوجى
هواياتي: السيارات - رسم -

fineart607 has a reputation beyond reputefineart607 has a reputation beyond reputefineart607 has a reputation beyond reputefineart607 has a reputation beyond reputefineart607 has a reputation beyond reputefineart607 has a reputation beyond reputefineart607 has a reputation beyond reputefineart607 has a reputation beyond reputefineart607 has a reputation beyond reputefineart607 has a reputation beyond reputefineart607 has a reputation beyond repute

انا للأسف طلعتها كوسه كانت لازم صنية كبيره ولزوجتى نفس الحوار
اخوها راح من غير كوسة مش طلعها يبقى لازم صنيه كوسة باللحمة المفرومة

طبعا للأسف

geologist the best