العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > سيات SEAT

سيات SEAT سيات SEAT سيات الاسبانية الاصل الالمانية الطابع قائد الجناح الرياضى فى مجموعة فولكس الالمانية من اهم موديلات سيات كوردوبا ابيزا وتوليدو وليون

قديم 11-10-2009, 06:37 PM
m_o_sakr m_o_sakr غير متواجد حالياً

m_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond repute
افتراضي رد: في الأول إسطوانة وديسك وفي الأخر فتيس

mbrok ya basha 3lftes el gdid w 32bal mt3'ir el 3rbia klha l7aga a7sn isA
قديم 18-10-2009, 06:24 PM
fadynabil fadynabil غير متواجد حالياً

fadynabil is a jewel in the roughfadynabil is a jewel in the roughfadynabil is a jewel in the roughfadynabil is a jewel in the rough

شكرا يا رجاله
قديم 14-02-2010, 12:19 PM
NaGaTy NaGaTy غير متواجد حالياً

NaGaTy is on a distinguished road

طب إستفسار دلوقتي يا جماعه انا عندي مشكله ان اما بزود بنزين مثلا الاقي ال ار بي ام بيعلى مره واحده وينزل تاني .. يبقى إيه المشكله وحلها إيه ..؟ وسمعت بردوه عندي صوت عضه في نقلات الفتيس .. إيه حل المشكله ديه والمشكلتين مرتبطين ببعض ولا ديه مشكله وديه مشكله وياريت تقولوا ليا لو هغير حاجه اروح لمين وسعرها كام عشان ميضحكش عليا وشكرا
والحل بتاعهم هيتكلف في حدود كام ..؟ وياريت سرعه الرد من الناس الخبراء
مع العلم إن معايا ابيزا 99 والموتور اللي فيها بتاع جولف 2 ... 2000 سي سي
وحاجه كمان المفروض ان العربيه بموتور قوي زي ده تكون صاروخ .. ليه انا مش حاسس بسرعتها
ياترى المشكلتين دول ليهم علاقه بالسرعه ..؟ ولو هغير حاجه مثلا زي الفتيس اجيب نوع فتي ايه
لاني عاوز احس بسرعه العربيه .. وشكرا
ياريت تنصحوني اعمل إيه وشكرا مقدما لمساعدتكم ..
قديم 14-02-2010, 05:31 PM
mohamed ibiza mohamed ibiza غير متواجد حالياً
من انا؟: MOHAMED IBIZA
التخصص العملى: STUDENT
هواياتي: AUTOS

mohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة NaGaTy مشاهدة المشاركة

طب إستفسار دلوقتي يا جماعه انا عندي مشكله ان اما بزود بنزين مثلا الاقي ال ار بي ام بيعلى مره واحده وينزل تاني .. يبقى إيه المشكله وحلها إيه ..؟ وسمعت بردوه عندي صوت عضه في نقلات الفتيس .. إيه حل المشكله ديه والمشكلتين مرتبطين ببعض ولا ديه مشكله وديه مشكله وياريت تقولوا ليا لو هغير حاجه اروح لمين وسعرها كام عشان ميضحكش عليا وشكرا
والحل بتاعهم هيتكلف في حدود كام ..؟ وياريت سرعه الرد من الناس الخبراء
مع العلم إن معايا ابيزا 99 والموتور اللي فيها بتاع جولف 2 ... 2000 سي سي
وحاجه كمان المفروض ان العربيه بموتور قوي زي ده تكون صاروخ .. ليه انا مش حاسس بسرعتها
ياترى المشكلتين دول ليهم علاقه بالسرعه ..؟ ولو هغير حاجه مثلا زي الفتيس اجيب نوع فتي ايه
لاني عاوز احس بسرعه العربيه .. وشكرا
ياريت تنصحوني اعمل إيه وشكرا مقدما لمساعدتكم ..
طبيعي يا نجاتي ان الrpm يعلي لما تزود بنزين و ينزل لما تشيل رجلك ! ايه المشكلة في كده ptmnlo123per1127

عضه في نقلات الفتيس شوف زيت الفتيس لو ناقص زوده يا اما الاسطوانة خلصانه عشان كده فيه عضه و لو طقم الدبرياج بايظ يتجاب استيراد اوريجينال مش هيبقي غالي اوي و لو الطقم بايظ فعلا هيموت العربية في السحب و السرعة

و الفتيس ملوش انواع لو غيرته هتجيب فتيس مكنتك عادي

IBIZA
قديم 07-06-2010, 02:04 PM
egman egman غير متواجد حالياً

egman is on a distinguished road

هو اى ميكانيكي يقدر يكشف على الاسطوانة ويشفها محتاجة تغير ولا لأ او طقم الدبرياج ؟

وهل ارتفاع دواسة الدبرياج ممكن يكون مؤثر واسمع وانا بسيب الدواسة صوت خبطه ولا ده ممكن يكون من اية ؟

هل زيت الفتيس بيتغير كله ولا بيتزود واية احسن ماركة وبكام وهل ممكن يتغير فى البنزينة عادى ولا اية النظام ؟

انا عربيتى 94 وكنت محتار فى الكام حاجة دول ؟