العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > سيات SEAT

سيات SEAT سيات SEAT سيات الاسبانية الاصل الالمانية الطابع قائد الجناح الرياضى فى مجموعة فولكس الالمانية من اهم موديلات سيات كوردوبا ابيزا وتوليدو وليون

مشاهدة نتائج الإستطلاع: ها هى افضل سياره فى هذه السيارات
ابيزا 1994 2 15.38%
ابيزا 1999 2 15.38%
ابيزا 2001 3 23.08%
جولف 6 46.15%
بولو 0 0%
المصوتون: 13. أنت لم تصوت في هذا الإستطلاع

قديم 15-05-2010, 10:37 PM
mohamed_fatouh mohamed_fatouh غير متواجد حالياً

mohamed_fatouh will become famous soon enoughmohamed_fatouh will become famous soon enough
افتراضي رد: اريد شراء سياره واريد رايكم

انا معايا ابيزا 2001 و كانت شورة صديقنا محمد ابيزا و فعلا العربية ممتازه جدا و لازم تكون حالتها كويسة علشان زيها زى اى عربية عاوز تشتريها حتى لو 128 لازم تكون حالتها كويسة علشان متتعبكش بل بالعكس الابيزا افضل لان فيها كمبيوتر اعطال وممكن تاخد العربية عند اى واحد عندة كمبيتر الاعطال و يديك تقرير كامل عن حالة السيارة قطع الغيار اسعارها بصراحة غالية شوية بس متوفرة جدا خصوصا لموديلات 2000-2001-2002 و الاستيراد مفيش اكتر منه و اسعارة رخيصة جدا لدرجة ان انا اشتريت فتيس بالاسطوانة بالديسك بالبلية بعصاية الفتيس كلة ب 800 جنيه فقط و كلة استيراد يعنى قولت اغير كلة لان الفتيس كان قاعدتة انكسرت لان الميكانيكى الله يسامحة مكانش رابط غير مسمار واحد من 3 مسامير فى الفتيس المهم. متقلقش توكل على الله صلى استخارة و ان شاء الله ربنا يوفقك.
قديم 17-05-2010, 11:48 AM
zico_momo zico_momo غير متواجد حالياً

zico_momo is on a distinguished road

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mohamed_fatouh مشاهدة المشاركة

انا معايا ابيزا 2001 و كانت شورة صديقنا محمد ابيزا و فعلا العربية ممتازه جدا و لازم تكون حالتها كويسة علشان زيها زى اى عربية عاوز تشتريها حتى لو 128 لازم تكون حالتها كويسة علشان متتعبكش بل بالعكس الابيزا افضل لان فيها كمبيوتر اعطال وممكن تاخد العربية عند اى واحد عندة كمبيتر الاعطال و يديك تقرير كامل عن حالة السيارة قطع الغيار اسعارها بصراحة غالية شوية بس متوفرة جدا خصوصا لموديلات 2000-2001-2002 و الاستيراد مفيش اكتر منه و اسعارة رخيصة جدا لدرجة ان انا اشتريت فتيس بالاسطوانة بالديسك بالبلية بعصاية الفتيس كلة ب 800 جنيه فقط و كلة استيراد يعنى قولت اغير كلة لان الفتيس كان قاعدتة انكسرت لان الميكانيكى الله يسامحة مكانش رابط غير مسمار واحد من 3 مسامير فى الفتيس المهم. متقلقش توكل على الله صلى استخارة و ان شاء الله ربنا يوفقك.

شكرا على النصيحه الغاليه دى وبأذن الله ادور على عربيه نضيفه وحالتها ممتازه بس عاوزاعرف متوسط سعر العربيه
كام لاحسن موديل فالتلاته الى قولت عاليهم دول 2000-2001-2002
شكرا
قديم 18-05-2010, 12:51 AM
mohamed ibiza mohamed ibiza غير متواجد حالياً
من انا؟: MOHAMED IBIZA
التخصص العملى: STUDENT
هواياتي: AUTOS

mohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond repute

مفيش 2000 ولا 2001 ولا 2002 !

كلهم موديل واحد مفيش فروق بينهم فرق حداثه الموديل فقط لا غير
قديم 18-05-2010, 01:09 AM
mohamed ibiza mohamed ibiza غير متواجد حالياً
من انا؟: MOHAMED IBIZA
التخصص العملى: STUDENT
هواياتي: AUTOS

mohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond repute

و متوسط سعر موديل 2001 هتبقي من 35-40 الف حسب الحالة
قديم 18-05-2010, 03:34 AM
الصورة الرمزية مينا
مينا مينا غير متواجد حالياً
تاجر (إدارة المنتدى غير مسئولة عن التعاملات التجارية بين الاعضاء)

مينا has a reputation beyond reputeمينا has a reputation beyond reputeمينا has a reputation beyond reputeمينا has a reputation beyond reputeمينا has a reputation beyond reputeمينا has a reputation beyond reputeمينا has a reputation beyond reputeمينا has a reputation beyond reputeمينا has a reputation beyond reputeمينا has a reputation beyond reputeمينا has a reputation beyond repute

كلمنى او شرفنى فى المعرض وانا افيدك0101596609
مهنددس/مينا عصام