العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > Hyundai هيونداى > Hyundai Elantra - النترا

قديم 08-02-2012, 12:17 AM
becool02 becool02 غير متواجد حالياً
من انا؟: amr abdelaziz
التخصص العملى: fuclty of law department of english
هواياتي: travel car shoping swiming

becool02 will become famous soon enough
افتراضي رد: مشكلتين مضايقني اوي في النترا 2012 برجاء الرد من الساده الاعضاء

انا معاي النترا 2012 كنت مطلعها من شهر 7 ودافع فيها بتاع 130 ولاكن حاسس انها مش مستهله السعر ده بصراحه العربيه حلويه في المشي والمطبات وكمكنه وكمشاوير وصرف بنزين اجماليا هيا حلو ماعدا 2 معكنيين عليا ومكرهيين في العربيه اولا خامة البلاستيك والتزييق بتاع البلاستيك والابواب في شوراع مصر بالذات ممكن مكنوش عاملين حساب انها هتمشي في شوارع زي اللي عندنا في مصر يعني خامات البلاستيك بتاعتها مش حلوه خالص ومكرهاني في العربيه وتاني حاجه البودي بتاعها بيتحك بسرعه وخفيف قوي وتقريبا هو الكوري كله كده مع العلم ان العفشة بتاعتها ناعمه وكويسه
قديم 08-02-2012, 04:43 AM
dr_pediatrics dr_pediatrics غير متواجد حالياً

dr_pediatrics is on a distinguished road

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة becool02 مشاهدة المشاركة

انا معاي النترا 2012 كنت مطلعها من شهر 7 ودافع فيها بتاع 130 ولاكن حاسس انها مش مستهله السعر ده بصراحه العربيه حلويه في المشي والمطبات وكمكنه وكمشاوير وصرف بنزين اجماليا هيا حلو ماعدا 2 معكنيين عليا ومكرهيين في العربيه اولا خامة البلاستيك والتزييق بتاع البلاستيك والابواب في شوراع مصر بالذات ممكن مكنوش عاملين حساب انها هتمشي في شوارع زي اللي عندنا في مصر يعني خامات البلاستيك بتاعتها مش حلوه خالص ومكرهاني في العربيه وتاني حاجه البودي بتاعها بيتحك بسرعه وخفيف قوي وتقريبا هو الكوري كله كده مع العلم ان العفشة بتاعتها ناعمه وكويسه
يعني المشكلة مش عندي انا وبس طلعت كل العربيات كده
هي مش مشكله كبيرة بس بيني وبينك تنرفز برده لان تمن العربية مش رخيص بس انا برده وجدت نفس المشكله في هوندا سيفيك
بس بما ان حضرتك معاك نفس العربية ايه العيوب التانية اللي ظهرت ليك وايه المزايا القوية في العربية
قديم 08-02-2012, 12:26 PM
becool02 becool02 غير متواجد حالياً
من انا؟: amr abdelaziz
التخصص العملى: fuclty of law department of english
هواياتي: travel car shoping swiming

becool02 will become famous soon enough

عموما اول حاجه بما انك اشتريت العربيه وحطيت فلوسك فيها فكده كفايه لما ققلك عيوبها هتكرها وهتقرف نفسك علي الفاضي وماعندكش حل تاني تاني حاجه بجد هي عربيه كويسه وكنتها كويسها ومشيها كمان مكن المساعدات بتاعتها بتنزل لو ركبو معاك 5 في العربيه دي مشكله وكمان خامات البلاستيك مشكله وكمان بسمع صوت رجرجه في الكرسي بس من فتره وفتره وكنت عايز اسال اي حد بيعمل صيانه عند التوكيل انا بعمل صاينه عند التوكيل ومش حاسسها مجديه بيغريلي زيت بس وياخد 500 ويقولي منها 250 ايد عامله لو عملتها بره ينفع ولا لا وهل هتطلعني بره الضمان عشان حاسس اني التوكيل ده اشتغاله بس المشكله دي في كل العربيات الجديده وفي الكوري بالذات وربنا يسهل عموما بصراحه لوجيت اجيب عربيه تاني مش هفكر في الكوري وديه وجهت نظري
قديم 08-02-2012, 12:42 PM
osa92003 osa92003 غير متواجد حالياً

osa92003 has a reputation beyond reputeosa92003 has a reputation beyond reputeosa92003 has a reputation beyond reputeosa92003 has a reputation beyond reputeosa92003 has a reputation beyond reputeosa92003 has a reputation beyond reputeosa92003 has a reputation beyond reputeosa92003 has a reputation beyond reputeosa92003 has a reputation beyond reputeosa92003 has a reputation beyond reputeosa92003 has a reputation beyond repute

الف مبروك على العربيه وفعلا ماتحصطش فى بالك على راى الزملا اللى ردوا عليك بس انا كان ليا ملاحظه من ردود الزملاء علشان عربيه حضرتك هيونداى تلاقى اللى يقولك عادى واللى يقولك ماتحطش فى بالك واللى يقولك ماتكبرش الموضوع بس بما انى من اصحاب العربيات الصينى اسبرنزا 516 لو حصل عندنا الحكايه دى تلاقى اللى يدخل يقولك اده الصينى والارف بتاعه واللى يقللم مش قلتلك حد يجيب صينى واللى يقولك ام الصينى ......
انا فى راى ان ده مايحصلش فى عربيه بالسعر ده ومن حقك تشتكى
قديم 08-02-2012, 09:31 PM
dr_pediatrics dr_pediatrics غير متواجد حالياً

dr_pediatrics is on a distinguished road

يعني شربنا مقلب محترم عربية سعرها معدي ال 120 الف وخامات البلاستيك فيها سيئة... انا بجد متضايق اوي العربية تحفة فنية بس ليه ماكانوش اهتموا بالفينش الاخير؟ وهل لو روحت التوكيل هيظبطوا الموضوع ده؟ ... وهل انا ممكن اركب للابواب فرش ولا ديه صعبة؟؟
هي مشكلة ممكن عند بعض الناس تكون بسيطة ومش من اساسيات العربية لكن برده سعر العربية العالي اوي ده كان لازم مايكونش فيها العيب ده