العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > Hyundai هيونداى > Hyundai Elantra - النترا

قديم 07-02-2012, 03:20 AM
dr_pediatrics dr_pediatrics غير متواجد حالياً

dr_pediatrics is on a distinguished road
افتراضي مشكلتين مضايقني اوي في النترا 2012 برجاء الرد من الساده الاعضاء

فعلا هي مشكلة بالنسبة لي لاني حاسس ان تمن العربية غالي ومش المفروض ان عربية تمنها معدي ال 120 الف تكون فيها المشكلة ديه....
المشكله هي صوت تزييق في الابواب . ولما اكون قاعد براحتي ورجلي تخبط في الباب او التابلوه لازم اسمع صوت تزييق البلاستيك وكمان وانا طالع العربية من وضع الثبات لبداية التحرك لازم اسمع صوت طقطقة خفيفة وتزييق في البلاستيكات بتاعه الابواب والتابلوه.. انا مش عارف هل ديه عادية وموجودة في معظم العربيات نتيجة تغيرات الجو؟ ولا ديه عيب خامات وسوء تقفيل.. مش قادر اقولكم انا متعكنن ازاي من الموضوع ده
هي العربية تحفة في منتهي الشياكه والموتور جبار بس الاصوات ديه معكنناني

=======
مشكله تانية
لما اكون مشغل الكاسيت والموبايل يرن بلاقي الكاست حول علي اغنية تانية او حول من الكاسيت للراديو... مش عارف هل ده عادي عشان تداخل الموجات؟ ولا ايه؟

=============
منتظر ردوكم اخواني
قديم 07-02-2012, 04:21 AM
tamer.koko tamer.koko غير متواجد حالياً

tamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond repute
افتراضي رد: مشكلتين مضايقني اوي في النترا 2012 برجاء الرد من الساده الاعضاء

انا مبيحصلش عندي اي حاجه من اللي انت بتقوله بصراحه العربيه معايا بقالها ازيد من 3 شهور وعامل 13000 كم
قديم 07-02-2012, 04:38 AM
dr_pediatrics dr_pediatrics غير متواجد حالياً

dr_pediatrics is on a distinguished road

هو صوت خفيف مش عالي مجرد تزييق البلاستيك يعني لو ركنت علي الباب شوية فيه صوت خفيف كده مش صوت عالي بس ولو انها حاجة خفيفة بس بتضايق
=======
يا ريت تقوللي ايه اهم العيوب والمزايا اللي اكتشفتها في العربية
قديم 07-02-2012, 08:37 AM
الصورة الرمزية طارق ابوذيد
طارق ابوذيد طارق ابوذيد غير متواجد حالياً
من انا؟: الشيخ طارق ابوذيد
التخصص العملى: تاجر قطع غيار سيارات استيراد فيات وكورى
هواياتي: السيارات

طارق ابوذيد has a reputation beyond reputeطارق ابوذيد has a reputation beyond reputeطارق ابوذيد has a reputation beyond reputeطارق ابوذيد has a reputation beyond reputeطارق ابوذيد has a reputation beyond reputeطارق ابوذيد has a reputation beyond reputeطارق ابوذيد has a reputation beyond reputeطارق ابوذيد has a reputation beyond reputeطارق ابوذيد has a reputation beyond reputeطارق ابوذيد has a reputation beyond reputeطارق ابوذيد has a reputation beyond repute

اخى الحبيب ضع زيت موتور على المفصلات الخاصه بالابواب وايضا الشدادات التى تشد الباب الى الخارج وان شاء الله تمتنع الاصوات

تم حذف بيانات الاتصال بناء على الشكاوى المقدمة ضد صاحب العضوية فى الموضوع التالى :
http://www.masrmotors.com/vb/showthread.php?t=121431
قديم 07-02-2012, 11:05 AM
الصورة الرمزية Payoo
Payoo Payoo غير متواجد حالياً
من انا؟: أنسان سيء الطباع يتطلع إلى الحسن
التخصص العملى: Administrator Network
هواياتي: Sports

Payoo has a reputation beyond reputePayoo has a reputation beyond reputePayoo has a reputation beyond reputePayoo has a reputation beyond reputePayoo has a reputation beyond reputePayoo has a reputation beyond reputePayoo has a reputation beyond reputePayoo has a reputation beyond reputePayoo has a reputation beyond reputePayoo has a reputation beyond reputePayoo has a reputation beyond repute

زي ما قالك الشيخ "طارق" ولو أستخدمت W40 هايكون أفضل لأنه بيبقى معاه شاليموه (انبوبه رفيعه) تقدر توصل بيه لأماكن ضيقة جدا