العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > كيا KIA

كيا KIA احد اعمدة عملاق الصناعة الكورى اندمجت مع هيونداى لتصبح اكبر مجموعة فى كوريا الجنوبية بينما بدات باعادة تجميع موديلات مازدا القديمة من اشهر الموديلات بيكانتو - سيراتو - ماجنتيس - كارينز - ريو - اوبيروس - كارنفال - سورانتو

قديم 26-04-2011, 07:37 PM
Egy News Egy News غير متواجد حالياً

Egy News has a brilliant futureEgy News has a brilliant futureEgy News has a brilliant futureEgy News has a brilliant futureEgy News has a brilliant futureEgy News has a brilliant futureEgy News has a brilliant futureEgy News has a brilliant futureEgy News has a brilliant futureEgy News has a brilliant futureEgy News has a brilliant future
افتراضي رد: هل ممكن اغسل ماتور السيفيا

ممكن تنضفه بالفوم و تنشف برشاش الهوا
قديم 06-05-2011, 01:54 AM
الصورة الرمزية كار كير فورميلا1
كار كير فورميلا1 كار كير فورميلا1 غير متواجد حالياً
من انا؟: مركز كار كير فورميلا1
التخصص العملى: كار كبر
هواياتي: سيارات بي ام

كار كير فورميلا1 is a glorious beacon of lightكار كير فورميلا1 is a glorious beacon of lightكار كير فورميلا1 is a glorious beacon of lightكار كير فورميلا1 is a glorious beacon of lightكار كير فورميلا1 is a glorious beacon of lightكار كير فورميلا1 is a glorious beacon of light

كار كير فورميلا1
اغسل اماتور جاف بدون ماء
قديم 16-05-2011, 02:13 PM
وسيم أحمد رجب وسيم أحمد رجب غير متواجد حالياً

وسيم أحمد رجب is on a distinguished road

يا أستاذ احمد ربنا علي عينا وعلي راسنا وكلننا مؤمنين وموحدين بالله لكن الاخ اللي بيقولك اغسل و اتوكل علي الله دا بيضرك ونصيحة غير مخلصة وبالنسبة لوش الكاتينة الفيبر اللي حضرتك بتقول عليه الكارتيرات الفبر بالنسبة للزيت ده اتاكد من أولسيهات الكامة لانها ممكن تكون تالفة ودي تسبب الزيت دا ولو عاوز تغسل الماتور فاغسل الماتور باستخدام السائل الكيماوي ملوش اي ضرر وموجود في بنزينات كتيرة جدا وسعر الغسيل دا للموتور 30 جنية
قديم 19-05-2011, 04:23 AM
ahmed abdelaziz ahmed abdelaziz غير متواجد حالياً

ahmed abdelaziz has a spectacular aura aboutahmed abdelaziz has a spectacular aura about

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة وسيم أحمد رجب مشاهدة المشاركة

يا أستاذ احمد ربنا علي عينا وعلي راسنا وكلننا مؤمنين وموحدين بالله لكن الاخ اللي بيقولك اغسل و اتوكل علي الله دا بيضرك ونصيحة غير مخلصة وبالنسبة لوش الكاتينة الفيبر اللي حضرتك بتقول عليه الكارتيرات الفبر بالنسبة للزيت ده اتاكد من أولسيهات الكامة لانها ممكن تكون تالفة ودي تسبب الزيت دا ولو عاوز تغسل الماتور فاغسل الماتور باستخدام السائل الكيماوي ملوش اي ضرر وموجود في بنزينات كتيرة جدا وسعر الغسيل دا للموتور 30 جنية
يا أستاذ وسيم لا تتهم الناس بالباطل .. أنت تقول أننى نصحته نصيحه غير مخلصه وبضره ولا أنفعه ... مع العلم أنك نصحتوا بنفس نصحتى وهى أنه يغسل الماتور .. ولو قرأت ما كتبته أنا جيداً سوف تجد أننى لم أزد عن مثل قولك .. ولم أذكر إطلاقاً أن يغسل الماتور بالماء أو غيرة أنا نصحته إن يغسل فى مغسله زى ما عملت وحددت السعر بــ 20 جنيه ... على العموم جزاك الله خيراً

إن الخيل إذا شارفت نهاية المضمار بذلت قصارى جهدها .. لتفوز بالسباق ..
فلا تكن الخيل أفطن منك .. !
فإنما الأعمال بالخواتيم
قديم 13-07-2011, 01:23 PM
WALEED MOH. WALEED MOH. غير متواجد حالياً
من انا؟: waleed hassan
التخصص العملى: designal
هواياتي: السيارات والجرافيك

WALEED MOH. will become famous soon enough

مع أحترامى للجميع أنا معايا العربيه بقألها 8 شهور غسلت الموتور كتير جدآ بالمياه والفوم أللى فى أى مغسله على ناصية أى شارع وكمان مبهتمش بالهوا بعد الغسيل ولدرجه أنى أحيانآ بمسك خرطوم المياه بتاع الجنانه وأضرب الموتور خرطوم مياه أه والله بعمل كده بس أهم شيى الموتور يكون دايير العربيه شغاله يعنى عشان الحساسات والكمبيوتر لو هيسجلو أى حاجه تظهر فى وقتها والحمد لله محصلشى معايا أى حاجه والله ولى التوفيق