العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > شيفروليه الكورية CHEVROLET و دايو DAEWOO > كروز

كروز chevy gold logo

قديم 19-03-2011, 04:25 PM
الصورة الرمزية sasa76216
sasa76216 sasa76216 غير متواجد حالياً
من انا؟: رجل مسلم يحب لا اله الا الله
التخصص العملى: فنى بهيئة قناة السويس-اعمل فى مجال شراء السيارات +تاجير السيارات بالسائق
هواياتي: السيارات

sasa76216 has a spectacular aura aboutsasa76216 has a spectacular aura about
خبر جديد الحمد لله عملت صيانة ال5000 للكروز

الحمد لله عملت صيانة ال5000 للكروز - قمت بالحجزعن طريق التليفون 16424 ورحت فى الميعد المحدد وكان الحجز متاكد على البوابه وهم اكدو معايه عن طريق الرسايل الخاصه على الموبايل وانا طلبت فرع منصور الكيلو4.5 طريق مصر الاسكنريه الصحراوى لان سمعت ان سمعتهم محترمه بخلاف الفروع الاخرى او الوكلاء المعتمدين (الوكلاء المعتمدين بيزودوها 200حبه فى اسعار الصيانه وقطع الغيار ولا قدر الله ان كان فى حاجه كبيره بيقولولك ارجع للوكيل والوكيل بيرجعك ليهم علشان تجيب حاجه اسمها خط سير جدول الصيانه بتاع حضرتك عندهم وهم بيرفضو تقوم سيادتك................... ......................... ....الخ الخ الخ وتصلح علع حسابك )المهم رحت في الميعاد على الرغم انى من بورسعيد والناس هناك اغلبهم زوق ومحترمين جدا استلم السياره مهندس وهو الى بيسلمهالك بياخد كل طلباتك وبيفهمك الموضوع بالضبط ايه اللى هيتم اوتوماتيك من غير ما تطلب ولو فيه طلبات من حضرتك بتبلغهالو وهو بيناقشك فيها وبيسال عن الزيت الى بتفضلو ان كان5000 او10000وبيقولك على الاسعار(ال5000 وهونفس الزيت ال3000 فبلاش منه ثمنه 150ج اما ال10000 موبيل وان وانا بفضلو لان جوه التوكيل او بره اسمه 10000 فثمنه 267 ج والاسعار دى شامله الفلتر وطبعا دى اول مره فبتكون المصنعيه والصيانه مجانا وبعد كده بتكون المصاريف 200ج بخلاف الزيت او لو فيه تمن قطعة غيار)-(وفى عرض لو هتعمل الصيانه كل 5000 يبقى الصيانه رقم 5 مجانا شامله الزت والفلتر وكل حاجه ولو استمريت برده الصيانه ال10 وهاكذا -ادفع تمن 4 والخامسه ببلاش)-(وممكن تعمل الصيانه كل 5000 واتغير الزيت عند ال10000 يعنى مره ومره) بيوصلك لمهندس تانى بيجرب العربيه معاك وبيثبت الحاله الخارجيه والداخليه للسياره وبيطلب منك عدم ترك اى متعلقات داخل السياره طبعا بياخد بيناتك ورقم التليفون وبيحددلك ميعاد الاستلام وهما عملين خدمه لذيذه ان فى سياره مجانا بتروح كارفور بعد منهم ب10 او12 كيلو الساعه 11 وبترجعلك الساعه1.5 بتكون السياره تقريبا خلصت- استلمت السياره زى الفل كرسي القياده متغلف بالنايلون +عجلة القياده متغلفه +دواسه اماميه عليها شعار المركز ودى ملاحظاتى عند الاستلام ( العافشه زى الفل تم تربيطها - والكشف على الزوايه - وتقريبا الترصيص - وفى حاجه عملوها فى الفتيس مش عارفها بس السحب مشاء الله اختلف كتير جدا- والغيارات اختلفت عن الاول بمراحل - والفرامل اتظبطط وانا مكنتش بشتكى نها بس الفرق كان ملحوظ - ويارب اكون وصلت الصوره كويس والف شكر
قديم 19-03-2011, 04:36 PM
corsair
Guest

افتراضي رد: الحمد لله عملت صيانة ال5000 للكروز

الف مبروك يا زعيم وربنا يديك خيرها ويكفيك شرها ويا ريت تقولنا انطباعك عن العربية ولو في اي ملاحظات انتا شايفها يا ريت تقولهلنا
قديم 19-03-2011, 04:54 PM
hyundai2005 hyundai2005 غير متواجد حالياً
من انا؟: احمد حمدي
التخصص العملى: محاسب
هواياتي: قياده ومتابعه السيارات

hyundai2005 has a reputation beyond reputehyundai2005 has a reputation beyond reputehyundai2005 has a reputation beyond reputehyundai2005 has a reputation beyond reputehyundai2005 has a reputation beyond reputehyundai2005 has a reputation beyond reputehyundai2005 has a reputation beyond reputehyundai2005 has a reputation beyond reputehyundai2005 has a reputation beyond reputehyundai2005 has a reputation beyond reputehyundai2005 has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة corsair مشاهدة المشاركة

الف مبروك يا زعيم وربنا يديك خيرها ويكفيك شرها ويا ريت تقولنا انطباعك عن العربية ولو في اي ملاحظات انتا شايفها يا ريت تقولهلنا
اؤيد الاخ كورسير
قديم 19-03-2011, 05:00 PM
الصورة الرمزية sasa76216
sasa76216 sasa76216 غير متواجد حالياً
من انا؟: رجل مسلم يحب لا اله الا الله
التخصص العملى: فنى بهيئة قناة السويس-اعمل فى مجال شراء السيارات +تاجير السيارات بالسائق
هواياتي: السيارات

sasa76216 has a spectacular aura aboutsasa76216 has a spectacular aura about

العربيه مشاء الله زى الفل السحب بعد الصيانه اتحسن كتير ثباتها على الطريق مشاء الله ممتاز زى الالمانى بالظبط لابى مجربه فى الاوبل والبورا البنزين طبيعى جدا الصالون واسع والكراسى مريحا جدا الكاسيت صوته ممتاز بس امكانياته قليله بس شغاال السماعات ممتازه بالنسبه للرؤيه سواء الزجاج امامى او خلفى او المرايات ممتازه مساحة الشنطه كبيره عزل الصوات والضوضاء داخل السياره على جدا التكيف ممتاز تقريبا مظبوط على درجة22 وده نقبول مش بيخليك تتعب وتوزيعه داخل السياره مقبول جدا الخامات الداخليه للسياره جيده بس مش زى الالمانى خالص الموتور جيد نفس صوت الموتور السترا وفى الجرى بيحسسك بقوته العربيه طلعتها بطيقه فى الاول بس لاكن بع كده مشاء الله هات اخرك التسارع فى السرعات العاليه ممتاز انا جبت بيها 180على طريق مصر الاسماعليه الصحراوى زى الفل ومش حاسس بفرق بينها وبين الالمانى حتى الىكانو معايه محسوش بالسرعه الى من العدادات على فكره انا كان معليا هونداى فيفا قبل الكروز علطول فمينفعش نقارن بيهم وانا تحت امركم فى اى اسفسار
قديم 20-03-2011, 03:02 AM
Dem0n Dem0n غير متواجد حالياً

Dem0n will become famous soon enoughDem0n will become famous soon enough

اكييد يا كبييير ... فرق السما من الارض بعد تغيير الزيت .. انا معايا سيراتو بتاعت اخويا حسيييت بالفرق الرهيب بعد ما راحت التوكيل ... عقبال بقي الكروزبتاعتي بقي لسا ماكسرتش ١٠٠٠ كيلو