العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > شيفروليه الكورية CHEVROLET و دايو DAEWOO > ﻻنوس (دايو - شيفروليه)

ﻻنوس (دايو - شيفروليه) كانت و أصبحت chevy gold logo

قديم 22-03-2012, 04:06 PM
hatemeid hatemeid غير متواجد حالياً
التخصص العملى: مهندس اتصالات
هواياتي: السباحة

hatemeid is on a distinguished road
افتراضي رد: تقرير كامل و بالصور عن شيفورليه لانوس 2012 من المصريه للسيارات فقط و حصرى على مصر موتورز و بس

السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
ده تقرير صغير عن بعض المميزات والعيوب للعربية الانوس 2012 و ده من وجهه نظرى انا مع العلم انها اول سيارة حديثة اركبها بعد السيارات التى كانت عندى (بيجو 504 , فيات 132 , لادا ) يعينى انا سوقت عربيات كتير قديمة و بعض عربيات اصحابى بس مش لفترة طويلة يعنى ممكن مشوار كده صغير ,, يعنى ماقدرش احكم على اى سيارة بجد الا لما بجربها لفترة طويلة و فى ظروف مختلفة ,,,,
اولا لازم نتفق على حاجة انا لو معايا سعر البى ام دابليو او المرسيدس اكيد اكيد اكيد كنت اشتريتهم و لا فكرت فى اى حاجه غيرهم ,,,علشان كده لازم نحكم على اى عربية حكم صحيح و ده اول حاجه فى الحكم الصحيح و هى الفئة السعرية,,,يعنى لو قلنا الفئة السعرية ديه نقول لانوس او فيرنا او لوجان او اسبيرانزا صينى ,,,يعنى ده الموجود فى الساحة فى مصر دلوقتى,,,
و حاجه تانية برضه انت عايز ايه من العربية؟؟؟؟؟ يعنى حدد امكانيات عربيتك,,,,و الحاجه الاخيرة برضه اللى لازم الناس كلها تكون عارفاها ومقتنعة بيها هى لو معاك عربية بورش او فيرارى و سواقتك وحشة او مفيش صيانة يعنى مهمل فى العربية ,,,يعنى مجرد امشى بالعربية وخلاص لغاية ما تعطل ده فكر خاطئ جدا جدا جدا,,,,,هتعطل يعنى هتعطل وهتخنقك
و من وجهى نظرى ديه بعض المميزات و العيوب للسيارة الانوس:
المميزات:
عملية , باور ممتاز , قطع غيار متوفرة , صيانة متوفرة , تكييف جيد جدا , اقتصادية فى البنزين , متزنة على السرعات العالية , شنطة واسعة , عند بيعها ماتخسرش كتير
العيوب:
دهان سئ , موتور يحتاج الى معاملة خاصه عند تحميل السيارة بالركاب , تقفيل بخيل اوى اوى , سماعات سيئة جدا

و لكم جزيل الشكر ,,,ارجو ابداء الاراء و المناقشة حول تلك العيوب و المميزات
قديم 22-03-2012, 04:20 PM
الصورة الرمزية bunnybunny77
bunnybunny77 bunnybunny77 غير متواجد حالياً

bunnybunny77 has a reputation beyond reputebunnybunny77 has a reputation beyond reputebunnybunny77 has a reputation beyond reputebunnybunny77 has a reputation beyond reputebunnybunny77 has a reputation beyond reputebunnybunny77 has a reputation beyond reputebunnybunny77 has a reputation beyond reputebunnybunny77 has a reputation beyond reputebunnybunny77 has a reputation beyond reputebunnybunny77 has a reputation beyond reputebunnybunny77 has a reputation beyond repute
افتراضي رد: تقرير كامل و بالصور عن شيفورليه لانوس 2012 من المصريه للسيارات فقط و حصرى على مصر موتورز و بس

قديم 22-03-2012, 04:58 PM
الصورة الرمزية YahiaAshraf
YahiaAshraf YahiaAshraf غير متواجد حالياً
التخصص العملى: طالب بالأكادمية العربية للعلوم و التكنولوجيا و النقل البحرى بالاسكندرية
هواياتي: السيارات - الكمبيوتر

YahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hatemeid مشاهدة المشاركة

السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
ده تقرير صغير عن بعض المميزات والعيوب للعربية الانوس 2012 و ده من وجهه نظرى انا مع العلم انها اول سيارة حديثة اركبها بعد السيارات التى كانت عندى (بيجو 504 , فيات 132 , لادا ) يعينى انا سوقت عربيات كتير قديمة و بعض عربيات اصحابى بس مش لفترة طويلة يعنى ممكن مشوار كده صغير ,, يعنى ماقدرش احكم على اى سيارة بجد الا لما بجربها لفترة طويلة و فى ظروف مختلفة ,,,,
اولا لازم نتفق على حاجة انا لو معايا سعر البى ام دابليو او المرسيدس اكيد اكيد اكيد كنت اشتريتهم و لا فكرت فى اى حاجه غيرهم ,,,علشان كده لازم نحكم على اى عربية حكم صحيح و ده اول حاجه فى الحكم الصحيح و هى الفئة السعرية,,,يعنى لو قلنا الفئة السعرية ديه نقول لانوس او فيرنا او لوجان او اسبيرانزا صينى ,,,يعنى ده الموجود فى الساحة فى مصر دلوقتى,,,
و حاجه تانية برضه انت عايز ايه من العربية؟؟؟؟؟ يعنى حدد امكانيات عربيتك,,,,و الحاجه الاخيرة برضه اللى لازم الناس كلها تكون عارفاها ومقتنعة بيها هى لو معاك عربية بورش او فيرارى و سواقتك وحشة او مفيش صيانة يعنى مهمل فى العربية ,,,يعنى مجرد امشى بالعربية وخلاص لغاية ما تعطل ده فكر خاطئ جدا جدا جدا,,,,,هتعطل يعنى هتعطل وهتخنقك
و من وجهى نظرى ديه بعض المميزات و العيوب للسيارة الانوس:
المميزات:
عملية , باور ممتاز , قطع غيار متوفرة , صيانة متوفرة , تكييف جيد جدا , اقتصادية فى البنزين , متزنة على السرعات العالية , شنطة واسعة , عند بيعها ماتخسرش كتير
العيوب:
دهان سئ , موتور يحتاج الى معاملة خاصه عند تحميل السيارة بالركاب , تقفيل بخيل اوى اوى , سماعات سيئة جدا

و لكم جزيل الشكر ,,,ارجو ابداء الاراء و المناقشة حول تلك العيوب و المميزات

: Wkiss5:
قديم 03-06-2012, 04:28 AM
الصورة الرمزية abdohtaby
abdohtaby abdohtaby غير متواجد حالياً
من انا؟: عبدالله
التخصص العملى: مهندس
هواياتي: عاشق للسيارات

abdohtaby has a reputation beyond reputeabdohtaby has a reputation beyond reputeabdohtaby has a reputation beyond reputeabdohtaby has a reputation beyond reputeabdohtaby has a reputation beyond reputeabdohtaby has a reputation beyond reputeabdohtaby has a reputation beyond reputeabdohtaby has a reputation beyond reputeabdohtaby has a reputation beyond reputeabdohtaby has a reputation beyond reputeabdohtaby has a reputation beyond repute

قديم 03-06-2012, 06:22 PM
الصورة الرمزية YahiaAshraf
YahiaAshraf YahiaAshraf غير متواجد حالياً
التخصص العملى: طالب بالأكادمية العربية للعلوم و التكنولوجيا و النقل البحرى بالاسكندرية
هواياتي: السيارات - الكمبيوتر

YahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة abdohtaby مشاهدة المشاركة

:TH E_PR~18::THE_P R~18: