العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > كيا KIA > كيا سيراتو Cerato

كيا سيراتو Cerato من انجح سيارات كيا عامة وسميت باكثر من اسم منها فورت و سبكترا وشوما قديماً

قديم 26-08-2011, 11:41 PM
الصورة الرمزية محمد اشرف
محمد اشرف محمد اشرف غير متواجد حالياً
من انا؟: Mohamed ashraf
التخصص العملى: Student
هواياتي: Everything about cars of all types

محمد اشرف has a reputation beyond reputeمحمد اشرف has a reputation beyond reputeمحمد اشرف has a reputation beyond reputeمحمد اشرف has a reputation beyond reputeمحمد اشرف has a reputation beyond reputeمحمد اشرف has a reputation beyond reputeمحمد اشرف has a reputation beyond reputeمحمد اشرف has a reputation beyond reputeمحمد اشرف has a reputation beyond reputeمحمد اشرف has a reputation beyond reputeمحمد اشرف has a reputation beyond repute
افتراضي رد: من الآخر... سيراتو سيارة ممتازة أم سيارة سيئة؟؟؟؟؟؟

ممتازه

نادى السيارات الصينيه على الفيس بوك نرحب بانضمامكم

http://www.facebook.com/NadyAlsyaratAlsynyh

جروب نادى سيارات البيجو على الفيس بوك
https://www.facebook.com/groups/172929839542780/

قديم 27-08-2011, 12:28 AM
osa92003 osa92003 غير متواجد حالياً

osa92003 has a reputation beyond reputeosa92003 has a reputation beyond reputeosa92003 has a reputation beyond reputeosa92003 has a reputation beyond reputeosa92003 has a reputation beyond reputeosa92003 has a reputation beyond reputeosa92003 has a reputation beyond reputeosa92003 has a reputation beyond reputeosa92003 has a reputation beyond reputeosa92003 has a reputation beyond reputeosa92003 has a reputation beyond repute

العربيه لاتستحق الفلوس المدفوعه فيها لان كل اللى اشتروها تخيلوا انهم هيركبوا BMW لكن لقم العكس وبالتالى هى كويسه للاستعمال العادى او انك ماتركزش اوى فى كل حاجه فى العربيه : shyy:
قديم 27-08-2011, 04:01 AM
MOSTAFA SALLAM MOSTAFA SALLAM غير متواجد حالياً

MOSTAFA SALLAM is a glorious beacon of lightMOSTAFA SALLAM is a glorious beacon of lightMOSTAFA SALLAM is a glorious beacon of lightMOSTAFA SALLAM is a glorious beacon of lightMOSTAFA SALLAM is a glorious beacon of lightMOSTAFA SALLAM is a glorious beacon of light

فعلا هى لا تستحق الفلوس اللى مدفوعة فيها بس دة مش فى السيراتو لوحدها بالعكس دة فى جميع العربيات الموجودة فى مصر بسبب الجمارك و السرقة من وراء العربيات اللى بشكل غير طبيعى و لكن تعتبر الأفضل فى فئتها يعنى انا ربتها و فعلا العافشة ناشفة و ثباتها مش حلو بعد 140 و ركبت الأكسنت ار بى و هى فعلا افضل من الأكسن و كملياتها احسن و مستوى الأمان فيها عالى عكس الأكسنت تخلو تماما من وسائل الأمان و على فكرة مش هتعرف عيوب العربية غير لما تركبها اكثر من مرة و ربنا يوفقك فى اختيارك و كل عام و انت بخير .
قديم 27-08-2011, 06:26 AM
dr.wael7yran dr.wael7yran غير متواجد حالياً

dr.wael7yran has a reputation beyond reputedr.wael7yran has a reputation beyond reputedr.wael7yran has a reputation beyond reputedr.wael7yran has a reputation beyond reputedr.wael7yran has a reputation beyond reputedr.wael7yran has a reputation beyond reputedr.wael7yran has a reputation beyond reputedr.wael7yran has a reputation beyond reputedr.wael7yran has a reputation beyond reputedr.wael7yran has a reputation beyond reputedr.wael7yran has a reputation beyond repute

استاذ احمد
انا برده في رحلة البحث عن سيارة
بس انا افرق عنك اني اشتريت زيرو كتيير ....
و انا موش خبرة اوي في العربيات بس خلينا نتبادل الافكار...
الثبات و السلاسة و العفشة الناعمة و العملية و الامان و الجمال علشان يتوفروا كلهم في عربية واحدة يبقى احنا بنتكلم في 160 الف و انت طالع
يعني السيفيك و الكورولا و الاوكتافيا و الفيكترا و الجيتا و الحاجات الجميلة دي اللي ميختلفش عليها اتنين ...معليش لازم نبقى صادقين مع نفسنا
الالنترا و السيراتو و الكروز و الصني و اللانسر و السكالا دي فئة تانية
و للاسف موش كاملة الاوصاف
يعني اللانسر سيارة الشعب ..محترمة و جميلة
و اكتر من ال 128
بس تلمة صح ...؟؟
و الالنترا الشكل القديم ...كانت بتتباع مع السيراتو راس براس
مع الناس لو تعرف ان الالنترا و السيراتو من شركة واحدة
بس الالنترا الاتجاه العملي ... و السراتو الاتجاه الرياضي
زي السكودا و السيات كده في فولكس فاجن ...تصميمات واحدة و بيحوروا فيها ...عشان يرضوا الزبون
موش عايز اطول عليك
انا سقت الالنترا و السيراتو و الصني و انا معايا لانسر
الصني خارج المعادلة ...مالهاش لازمة
اللانسر .. ياباني عملية اتقلهم على الارض و احسن عزل صوتي و متحسيش بالارض اوي و تحس انك راكب عربية موديل 2000
الالنترا ...ناعمة و حنينة و واطية و شكلها اوحش من السيراتو و توكيلها شديد
السيراتو ..رياضية و خفيفة و عالية و مشجعة على الجري (بستفز السواق بجد) و اكتر واحدة بتحس بالطريق و انت سايقها
من الاخر
موش فارقة كتييير...مفيش واحدة منهم كاملة و تستحق الميت الف جندي
شوف انت مستريح لمين و استخير و هاتها
و يارب اكون افدتك و ملخبطتش دماغك
و تقبل سلامي

Dr.wael el7yran
قديم 10-02-2012, 12:24 AM
hamo saad hamo saad غير متواجد حالياً
من انا؟: mohamed
التخصص العملى: net workar
هواياتي: cars

hamo saad is on a distinguished road