العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الصينية والهندية > BYD

BYD من الشركات الصينية الطموحة التى تستثمر فى الابحاث والتطوير لانشاء سيارات وفقاً لاحدث المعايير البيئية ولديها مشاريع لانتاج سيارات هجينة

قديم 21-11-2010, 09:00 AM
الصورة الرمزية Meemo The Beast
Meemo The Beast Meemo The Beast غير متواجد حالياً

Meemo The Beast has a brilliant futureMeemo The Beast has a brilliant futureMeemo The Beast has a brilliant futureMeemo The Beast has a brilliant futureMeemo The Beast has a brilliant futureMeemo The Beast has a brilliant futureMeemo The Beast has a brilliant futureMeemo The Beast has a brilliant futureMeemo The Beast has a brilliant futureMeemo The Beast has a brilliant futureMeemo The Beast has a brilliant future
افتراضي رد: ظازة

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة corsair مشاهدة المشاركة

معلش ممكن بس اعرف هيه افضل من الفيرنا والانوس اللي شاربين مرار البلد من 10 سنين في ايه يا بشمهندس متاخدش بالمظاهر ومتحكمش علي عربية الا بعد علي الاقل 3 سنين من ركوبها وبهدلتها مش عربية لسه بنت اول امبارح بقت احسن من عربيات كواتشها معلم في الاسفلت
و انت مزعل نفسك قوي كدة ليه؟
حنخسر بعض عشان كلام فارغ يا راجل ... آه احسن منهم و من اللوجان كمان و ده عن تجربة و ده رأي الاف الناس
الفيرنا و اللانوس ميستحملوش 4 مصريين تقال يركبوا فيهم حيعوموا و يحكوا في كل المطبات و بعدين هما الإثنين مش كوري و احدة بيجيبها غبور من الهند و بيبيعها في مصر على انها من كوريا و بسعر الكوري و أكتر بمحطتين و الثانية متجمعة بعد ما شبعت تلصيم في فيتنام و كلاهما تصميمات قديمة عفا عليها الزمن يبقى كله في الهوا سوا
و أرجوك ده مجرد ابداء رأي متزعلش و الخلاف في الراي لا يفسد للود قضية
تحياتي و احترامي لشخص حضرتك

اذا طال الزمان ولم تروني ......... فهذا اسمي فتذكروني
اذا دفن جسمي تحت الرمال ......... فهذا خطي لا يزال
لا إلــــــــــــه إلا أنت ســــبحانك إني كنت من الظالميــــــــــــن

Ayman M. Zaki

قديم 22-11-2010, 09:08 PM
الصورة الرمزية abdo verna
abdo verna abdo verna غير متواجد حالياً
التخصص العملى: طالب
هواياتي: قيادة الييارات

abdo verna is just really niceabdo verna is just really niceabdo verna is just really niceabdo verna is just really niceabdo verna is just really nice

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة corsair مشاهدة المشاركة

معلش ممكن بس اعرف هيه افضل من الفيرنا والانوس اللي شاربين مرار البلد من 10 سنين في ايه يا بشمهندس متاخدش بالمظاهر ومتحكمش علي عربية الا بعد علي الاقل 3 سنين من ركوبها وبهدلتها مش عربية لسه بنت اول امبارح بقت احسن من عربيات كواتشها معلم في الاسفلت
يا عم احمد اسمع من اذن و............
قديم 25-11-2010, 07:35 AM
الصورة الرمزية lonedoctor
lonedoctor lonedoctor غير متواجد حالياً
من انا؟: شخص عادى ارجو من الله العفو المغفرة
التخصص العملى: طبيب استشارى باطنة

lonedoctor has much to be proud oflonedoctor has much to be proud oflonedoctor has much to be proud oflonedoctor has much to be proud oflonedoctor has much to be proud oflonedoctor has much to be proud oflonedoctor has much to be proud oflonedoctor has much to be proud oflonedoctor has much to be proud of

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Meemo The Beast مشاهدة المشاركة

و انت مزعل نفسك قوي كدة ليه؟
حنخسر بعض عشان كلام فارغ يا راجل ... آه احسن منهم و من اللوجان كمان و ده عن تجربة و ده رأي الاف الناس
الفيرنا و اللانوس ميستحملوش 4 مصريين تقال يركبوا فيهم حيعوموا و يحكوا في كل المطبات و بعدين هما الإثنين مش كوري و احدة بيجيبها غبور من الهند و بيبيعها في مصر على انها من كوريا و بسعر الكوري و أكتر بمحطتين و الثانية متجمعة بعد ما شبعت تلصيم في فيتنام و كلاهما تصميمات قديمة عفا عليها الزمن يبقى كله في الهوا سوا
و أرجوك ده مجرد ابداء رأي متزعلش و الخلاف في الراي لا يفسد للود قضية
تحياتي و احترامي لشخص حضرتك

هو ده الكلام المظبوط المبنى على التجربة والملاحظة الدقيقة
للاسف الانوس والفيرنا الناس بشتريها بناء على السمعة القديمة التى اكتسبتها من 10 سنين والان اصبحت جزء من التاريخ بس الشعب المصرى المسكين الذى تم تحطيمه نفسيا وثقافيا غير مدرك لما يدور حوله من تغيرات فى الكرة الارضية ومركز على الكورة والافلام الابيض والاسود
فكرنى الكلام ده عام 2005 لما شركة دايو افلست وقفلت خالص واشتريتها شركة شيفورليه كانت لسه النوبيرا بتتباع فى مصر والناس بتشتريها وكنت هاتجنن وقتها للجهل البشع للمستهلك المصرى وكمان عملوا منها خط انتاج اظن لغاية 2007 ودلوقت فين النوبيرا ؟
من اسوء السيارات فى السوق وعايزة عفشة كل سنة وموتور ضعيف واصبحت ايضا جزء من التاريخ ولسة فى ناس غلابة بتفكر تشتريها وتدفع فيها فلوس وة اكبر من قيمتها بكتير
ياترى امتى الناس هتفوق وتعرف الدنيا كيف بتتغير وتحاول تقرا وتطلع على مايدور فى العالم
انا متاكد انه على ماالناس تاخد بالها من قيمة السيارة byd هيكون ثمنها تعدى 100000 جنيه وساعتها كله هيندم انه لم يشتريها لما كانت رخيصة وهيدرك انها احسن من كل السيارات اللى فى السوق من فئة 1600 ومن النيسان كمان الصنى
وصدق القائل ان الجاهل عدو نفسه
وتقبلوا تحياتى
قديم 26-11-2010, 12:08 AM
الصورة الرمزية اميركول
اميركول اميركول غير متواجد حالياً

اميركول is a name known to allاميركول is a name known to allاميركول is a name known to allاميركول is a name known to allاميركول is a name known to allاميركول is a name known to all
افتراضي رد: انا لسة شاري f3 طازة

اخي العزيز انا عايز نتكلم كلام منطقي العربيه اللانوس عربيه جميله لما كانت تحت رايه دايو كانت ماتورها الماني 94 حصان وكانت عربيه جميله اتنقلت تحت ايد شيفورليه الماتور بقي 86 حصان العفشه بقت وحشه وبقي فيها مشاكل التوكيل نفسه ما بيعرفش يحلها اما الفيرنا فكلنا نعلم انها عربيه كلها مشاكل اولا خفيفه علي الارض بعد ال100 بتعوم ومشاكل في العفشه وهو معني ان عربيه بقالها كتير اذا دي عربيه حلوه طيب ما البيجو 104 و304 و305 بقالهم سنين معني ذلك انهم عربيات حلوه مع الاسفلازم تشوف العربيه الاول وبعدين تحكم عليها وانا شايف ان byd كلها سنين وهتكسب السوق لك تحياتي

اللهم اني عبدك ابن عبدك ابن امتك ماض في حكمك عدل فى قضائك اسألك بكل اسم هو لك سميت به نفسك اوعلمته احد من خلقك ان تجعل القرأن العظيم نور بصري وجلاء همي م/ايمن حسن
قديم 05-12-2010, 12:33 AM
مندوووووو مندوووووو غير متواجد حالياً

مندوووووو will become famous soon enough
افتراضي رد: انا لسة شاري f3 طازة

الف الف شكر بس لو سمحت عندى شوية اسالة ممكن حضرتك تجاوبنى عليها لان المعلومات الى ريتها كلها فيها صور العربية الىب تنزل بره مش الى بتنزل هنا
ياريت حضرتك تكتب كماليات العربية كاملة لانك هتكون مصدر موثوق منه للعربية الى فى مصر مش الى فى الخارج وشكرا ليك