العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الصينية والهندية > جيلى اميجراند - مابلEmgrand Geely

جيلى اميجراند - مابلEmgrand Geely احدى اكبر الشركات الصينية التى تسعى بخطى ثابتة لتطوير منتجاتها والدخول بها الى اكبر الاسواق العالمية بعد ما تحقق لها من نجاحات فى الاسواق الشرقية و تتبعها سيارات مابل واميجراند Emgrand

قديم 18-12-2009, 04:08 PM
الصورة الرمزية saasaa29
saasaa29 saasaa29 غير متواجد حالياً

saasaa29 is a jewel in the roughsaasaa29 is a jewel in the roughsaasaa29 is a jewel in the roughsaasaa29 is a jewel in the rough
افتراضي تقرير كامل عن الجيلى باندا وكل ما تريدوا معرفته عها هتاااااا ...

ادخلوا على السيت د هتلوا كل حاجه ويريت الردود بس يا جماعع وعايز اعرف حاج بس هبا كده عزمها اشد ولا الاسبيرانزا الى عزمها 3800/11 غير كده وهل العزم ده بيأثر على التجميع
وده الموقع http://www.fannat.com/Magazine.aspx?NewsID=2892
قديم 18-12-2009, 05:59 PM
الصورة الرمزية AbOnOrA
AbOnOrA AbOnOrA غير متواجد حالياً
Aِِbo(Nora&Islam&Judy)
Wael Magdy Salah
من انا؟: ابو نورا واسلام
التخصص العملى: IT Consultant
هواياتي: Computers, Automotives

AbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond repute
افتراضي رد: عزم السياره جيلى باندا وسحبها

بصراحة مقدرش افتى انا معرفش انهى موتور قصاد انهى موتور تحديدا وسمات الموتور والعربية ايه كلها لان العربية مش موتور وبس وضح ياباشا قصدك ايه علشان نقدر نفكر مع بعض

اخر موضوعاتى
قريباً تقرير وتجربة اداء دايهاتسو تريوس * تويوتا راش

قديم 18-12-2009, 06:20 PM
الصورة الرمزية saasaa29

saasaa29 is a jewel in the roughsaasaa29 is a jewel in the roughsaasaa29 is a jewel in the roughsaasaa29 is a jewel in the rough

يعنى انا اهم حاجه عندى يا باشا تكون العربيه بتجمع بسرعه وبتسحب بالنسبه للباندا هيا موتورها تيوتا اكوا بيقولوا فى التوكيل المتور بتاع اتويوتا يارس 1300سى سى 86 حصان وعزمها 5200/11 لكن الاسبيرانزا معرفش متورها صينى تقريبا معرفش مصدره ايه
1300سى سى وتقريبا 87 او 88 حصان وعزمها 3800/11 انا عيز اعرف بس يا باشا العزم ده بيأثر على ايه فى العربيه من حيث السحب والتجميع وكده يارت تفدنى يا باشا ةشكرا جدا على اهتمامك
قديم 18-12-2009, 06:45 PM
الصورة الرمزية AbOnOrA
AbOnOrA AbOnOrA غير متواجد حالياً
Aِِbo(Nora&Islam&Judy)
Wael Magdy Salah
من انا؟: ابو نورا واسلام
التخصص العملى: IT Consultant
هواياتي: Computers, Automotives

AbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond repute

5200/11 3800/11 اولاً الارقام ديه مش صح وانا مش عارف تخص ايه طيب الاول علشان نتكلم عامة لو تقصد الشيرى A1 او الاسبيرانزا الصغيرة ديه عزمها 122 على 3500 لفة الى 4500 لفه وانا جربت العربية ديه فى الجرى ممتازة فعلا سحبها حلو لحد الغيار التالت طول مانت مشبع الغيار بس بعد ال 150 تقريبا مفيش عزم وهتاخد وقت اطول علشان توصل لما بعد 160 كمان الثبات والتحكم هيبقى وحش لان العربية عالية والباور ناعم اوى فاجمالاً ده اداء كافى جدا على عربية 1300 بالحجم ده
بالنسبة للجيلى مقدرش افيدك بصراحة الا لما اعرف الموتور اللى فيها ايه بالظبط

http://www.cheryinternational.com/a1-specifications
Maximum power (kw/rpm) 62/5750 Maximum torque (n.m/rpm) 122/3500~4500

اخر موضوعاتى
قريباً تقرير وتجربة اداء دايهاتسو تريوس * تويوتا راش

قديم 18-12-2009, 06:54 PM
الصورة الرمزية saasaa29

شكرا جدا يا باشا على النصائح ديه وتضامنك معى بس ممكن اطلب من سيتك طلب ممكن حضرتم تدخول على الموقع ده وشوف العربيه وقولى ايه رأيك كده انا حاسس ان تقفلها احسن وقولى ايه رأيك من حيث كل حاجه بقا وشكرا على التفكيى معى يا باشا ده الموقع
http://www.fannat.com/Magazine.aspx?NewsID=2892