العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتدى الصيانة و اﻹصلاحات > عفشة السيارة

عفشة السيارة عفشة السيارة تشمل أنظمة التعليق و التوجيه و نقل طاقة المحرك للعجلات

قديم 17-08-2010, 08:27 AM
didos didos غير متواجد حالياً

didos has much to be proud ofdidos has much to be proud ofdidos has much to be proud ofdidos has much to be proud ofdidos has much to be proud ofdidos has much to be proud ofdidos has much to be proud ofdidos has much to be proud of
افتراضي العربية بتترعش

السلام عليكم وكل رمضان وانتو صايمين
فيه مشكله قلقانى وبقالها مده معايا
لما بكسر الدركسيون على الاخر يمين او شمال وانا واقف بلاقى صوت رجرجة او رعشة جامد فى العربية
فيه واحد قاللى ممكن الشاسيه يكون مشروخ او العفشة مش متربطة رحت عند حداد عفشة بص عليها وربط وقاللى تمام وبرضه الصوت موجود مش عارف من ايه ولا مين بالضبط يبص عليه ارجو الافاده
قديم 17-08-2010, 10:39 AM
samehlila samehlila غير متواجد حالياً
من انا؟: نائب مدير ادارة المعلومات - الهيئة العامة للتأمين الصحي - فرع البحيرة
التخصص العملى: مهندس كمبيوتر
هواياتي: السيارات و الاجهزة الالكترونية

samehlila has much to be proud ofsamehlila has much to be proud ofsamehlila has much to be proud ofsamehlila has much to be proud ofsamehlila has much to be proud ofsamehlila has much to be proud ofsamehlila has much to be proud ofsamehlila has much to be proud of
افتراضي رد: العربية بتترعش

بسم الله
ياباشا ده مالوش غير ان عربيتك فيها باور ستيرينج و فيه مشكله في الطرمبة بتاعة زيت الباور او في الاسكتره بتاعة الدركسيون لانك لما بتكسر الدركسيون جامد الضغط بيبقي عالي جدا فبيرجرج العربية او ان زيت الباور ناقص ممكن يعمل كده او ان قواعد الموتور مش مظبوطه فلما بتكسر العجل بتحمل عليها جامد و بتبين اهتزاز الموتور بس السبب الاول اكتر و هوه المشلكه فاتأكد منه الاول
م - سامح ليله

امتلك ماشئت ستذهب كما جئت
قديم 17-08-2010, 05:45 PM
didos didos غير متواجد حالياً

didos has much to be proud ofdidos has much to be proud ofdidos has much to be proud ofdidos has much to be proud ofdidos has much to be proud ofdidos has much to be proud ofdidos has much to be proud ofdidos has much to be proud of

دى مش باور خااااالص دى فيات 125 بولندى وعلى مقصات مش سكاترة
قديم 21-08-2010, 12:44 PM
samehlila samehlila غير متواجد حالياً
من انا؟: نائب مدير ادارة المعلومات - الهيئة العامة للتأمين الصحي - فرع البحيرة
التخصص العملى: مهندس كمبيوتر
هواياتي: السيارات و الاجهزة الالكترونية

samehlila has much to be proud ofsamehlila has much to be proud ofsamehlila has much to be proud ofsamehlila has much to be proud ofsamehlila has much to be proud ofsamehlila has much to be proud ofsamehlila has much to be proud ofsamehlila has much to be proud of

بسم الله
يبقي قواعد الموتور عندك مش سليمة او الاسكترة مش متربطه كويس بالشدادات بتاعتها او الكاوتش بتاعها متآكل اللي بيمسكها او كاوتش الصداد الموجود علشان يصد زراع الاسكترة لما توصل للآخر و هوه ده اللي بيخليك تحس بهزة الموتور لما تكسر علي الآخر
و اي خدمة
م - سامح ليله

امتلك ماشئت ستذهب كما جئت
قديم 03-11-2010, 08:52 PM
الصورة الرمزية youssef_elgbaly
youssef_elgbaly youssef_elgbaly غير متواجد حالياً
من انا؟: just simple man
التخصص العملى: gmdss
هواياتي: online games

youssef_elgbaly has a spectacular aura aboutyoussef_elgbaly has a spectacular aura about

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة didos مشاهدة المشاركة

السلام عليكم وكل رمضان وانتو صايمين
فيه مشكله قلقانى وبقالها مده معايا
لما بكسر الدركسيون على الاخر يمين او شمال وانا واقف بلاقى صوت رجرجة او رعشة جامد فى العربية
فيه واحد قاللى ممكن الشاسيه يكون مشروخ او العفشة مش متربطة رحت عند حداد عفشة بص عليها وربط وقاللى تمام وبرضه الصوت موجود مش عارف من ايه ولا مين بالضبط يبص عليه ارجو الافاده
بص انا هاقولك على حاجة وانا متاكد انها هى شيل كفرات العجلتين الاماميتينى وبص على العمود اللى مربوط بصاملولة فى شاسية السيارة اكيد فى باروممة ولما بتكسر شمال اوى او يمين اوى العمود والصامولة بيعدى من الشاسية اللى خلف كفرات العجلة شوفها وقولى ومستنى