العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > Hyundai هيونداى > Hyundai Elantra - النترا

قديم 31-10-2011, 04:47 AM
abdulkhaleq abdulkhaleq غير متواجد حالياً

abdulkhaleq is just really niceabdulkhaleq is just really niceabdulkhaleq is just really niceabdulkhaleq is just really niceabdulkhaleq is just really nice
افتراضي رد: الحقوا هيونداى النترا 2012 الشكل الجديد بمواصفات اوربية

في انتظار صاحب الموضوع يرد بخصوص مكان المعرض واذا ما كانت بالفعل GDI أم لا
وياريت لو حد من الاخوه يقولنا ازاي نفرق بين الموتورين ؟؟
قديم 31-10-2011, 09:51 AM
الصورة الرمزية HaMaDa-ToUBaR
HaMaDa-ToUBaR HaMaDa-ToUBaR غير متواجد حالياً
من انا؟: Egyptian man, like all young people seeking to elevate himself and gain more experience and friends
التخصص العملى: Currently the Faculty of Commerce, Mansoura University, but after like that God knows
هواياتي: Computers, networks and social relationships

HaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond reputeHaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond reputeHaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond reputeHaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond reputeHaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond reputeHaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond reputeHaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond reputeHaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond reputeHaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond reputeHaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond reputeHaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة abdulkhaleq مشاهدة المشاركة

في انتظار صاحب الموضوع يرد بخصوص مكان المعرض واذا ما كانت بالفعل GDI أم لا
وياريت لو حد من الاخوه يقولنا ازاي نفرق بين الموتورين ؟؟

دى صورة المحرك GDI بقوة 140 حصان

HaMaDa-ToUB@R

01000902024

قديم 31-10-2011, 11:18 AM
SHABRO SHABRO غير متواجد حالياً

SHABRO is a splendid one to beholdSHABRO is a splendid one to beholdSHABRO is a splendid one to beholdSHABRO is a splendid one to beholdSHABRO is a splendid one to beholdSHABRO is a splendid one to beholdSHABRO is a splendid one to behold

والله يا طوبار بيه مقدرش افتي في حتة تشابه الاجزاء اللي حضرتك قلتها مع الموتور العادي , بس انا كنت بحسب القصد من قطع غيار الموتور حساسات داخلية او كدا.....
قديم 31-10-2011, 02:12 PM
الصورة الرمزية HaMaDa-ToUBaR
HaMaDa-ToUBaR HaMaDa-ToUBaR غير متواجد حالياً
من انا؟: Egyptian man, like all young people seeking to elevate himself and gain more experience and friends
التخصص العملى: Currently the Faculty of Commerce, Mansoura University, but after like that God knows
هواياتي: Computers, networks and social relationships

HaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond reputeHaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond reputeHaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond reputeHaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond reputeHaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond reputeHaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond reputeHaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond reputeHaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond reputeHaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond reputeHaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond reputeHaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة SHABRO مشاهدة المشاركة

والله يا طوبار بيه مقدرش افتي في حتة تشابه الاجزاء اللي حضرتك قلتها مع الموتور العادي , بس انا كنت بحسب القصد من قطع غيار الموتور حساسات داخلية او كدا.....
لا يابشا انا متفق معاك ان كل اجزاء العربية هتكون واحدة من حساسات واجهزة تعليق ونظام فرامل ... لكن الاختلاف فقط فى اجزاء المحرك والكنترول يونت .

الكنترول يونت باذن الله مش بيحتاج صيانة الا لو لقدر الله حصل حاجة

لكن بالنسبة للمحرك نفسة بما انة مختلف تمام شكلا وتكنولوجيا عن المحرك الى بينزل عندنا فدة معناة ان قطعة غيارة كسيور وفلتر الزيت وحتى البوجيها ولو انها مش مشكلة وممكن تتعادل ..

انا بقولك الكلام دة لانى عربيتى نفس الحكاية بينها وبين الكروز .. ما هما الاتنين واحد باختلاف المحرك والاوبشن والكنترول يونت وانظمة الامان .

ابسط مثال فلاتر الزيت انا جبت 10 من برة وعاينهم عندى لانة مختلف تماما عن فلتر محرك الكروز .

يارب اكون قدرت اوصلك وجهة نظرى وسعيد جدا بالمناقشة معاك وكل سنة وانت طيب ياباشا

HaMaDa-ToUB@R

01000902024

قديم 01-11-2011, 03:24 AM
abdulkhaleq abdulkhaleq غير متواجد حالياً

abdulkhaleq is just really niceabdulkhaleq is just really niceabdulkhaleq is just really niceabdulkhaleq is just really niceabdulkhaleq is just really nice

دى صورة المحرك GDI بقوة 140 حصان
شكرا جزيلا استاذ حماده ربنا يوفقك