العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > شيفروليه الكورية CHEVROLET و دايو DAEWOO > ﻻنوس (دايو - شيفروليه)

ﻻنوس (دايو - شيفروليه) كانت و أصبحت chevy gold logo

قديم 23-05-2010, 06:40 PM
haythamon haythamon غير متواجد حالياً

haythamon is on a distinguished road
افتراضي رد: لانوس 2 و عداد RPM

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة احمد على 1999 مشاهدة المشاركة

فى رايى انها كانت مش مظبوطة و دلوقتى اتظبتت صدقنى ده الطبيعى مش الوضع الاولانى
يعني هي خدت حوالي 6 سنينين علشان تظبط؟؟؟؟؟؟؟؟؟....!!!!!!!ptmnlo123per147
قديم 23-05-2010, 07:35 PM
الصورة الرمزية احمد على 1999
احمد على 1999 احمد على 1999 غير متواجد حالياً

من انا؟: الحمد لله
التخصص العملى: مهندس ميكانيكا طيران
هواياتي: السيارات - اسكواش - سباحة - علوم فلك

احمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond repute

طالما الحمد لله بقت طبيعى متشغلش بالك
قديم 18-07-2010, 12:22 PM
titanic_see titanic_see غير متواجد حالياً

titanic_see is on a distinguished road

على فكره كل العربيات اللى فى الدنيا كده الماتور بيعلى و بعد كده بينزل على معدل السلانسيه و فرامل اللانوس مش وحدشه للدرجه ديه فعلا انما شيفها زى الفل بس لو الفرامل بتزحف عندك اكسف على النظام كله و على فكره يا جماعه فى تيل فرامل اسمه جولد التيل ده لازم يسخم عشان يفرمل كويس و هو بارد بيكون سئ جدا رغم انا كل بتوع قطع الغيار ينصحوا بيه هو ب 50 جنيه تقريبا و بنصحكم بالاصلى
قديم 19-07-2010, 05:26 AM
haythamon haythamon غير متواجد حالياً

haythamon is on a distinguished road

يا شباب...انا بعت العربية للميكانيكي مع اخويا( لأن حاليا انا مش في مصر) و نضف الidol وغير تيل الفرامل الامامية و غيرالطنابير الامامية و طقم البوجيهات...و اخويا قالي ان مشكلة عداد RPM اتحلت و كمان صوت العربية بقى اهدى من الاول بكتير...و الفرامل اتحسنت عن الاول...بس مش كتييير...على العموم انا حبت اقولكم ايه اللي حصل و ايه اللي عملته...يمكن حد يستفيد من اللى انا عملته...و شكر لكم يا شباب المنتدى الكرام
قديم 19-07-2010, 09:45 AM
الصورة الرمزية احمد على 1999
احمد على 1999 احمد على 1999 غير متواجد حالياً

من انا؟: الحمد لله
التخصص العملى: مهندس ميكانيكا طيران
هواياتي: السيارات - اسكواش - سباحة - علوم فلك

احمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة haythamon مشاهدة المشاركة

يا شباب...انا بعت العربية للميكانيكي مع اخويا( لأن حاليا انا مش في مصر) و نضف الidol وغير تيل الفرامل الامامية و غيرالطنابير الامامية و طقم البوجيهات...و اخويا قالي ان مشكلة عداد RPM اتحلت و كمان صوت العربية بقى اهدى من الاول بكتير...و الفرامل اتحسنت عن الاول...بس مش كتييير...على العموم انا حبت اقولكم ايه اللي حصل و ايه اللي عملته...يمكن حد يستفيد من اللى انا عملته...و شكر لكم يا شباب المنتدى الكرام
شكرا لحضرتك على حرصك على المصلحة العامة