العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الصينية والهندية > BYD

BYD من الشركات الصينية الطموحة التى تستثمر فى الابحاث والتطوير لانشاء سيارات وفقاً لاحدث المعايير البيئية ولديها مشاريع لانتاج سيارات هجينة

قديم 08-05-2011, 06:59 AM
ahmed000mon ahmed000mon غير متواجد حالياً
من انا؟: احمد عبدالمنعم

ahmed000mon is on a distinguished road
افتراضي رد: المعاملة من البداية مش ...............ظريفة

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة gad_fcis مشاهدة المشاركة

سيدي الفاضل
أولاً نصيحة مني خليك في ال-BYD حتى لو كان التعامل مش كويس و ذي ما قلت قبل كدة كبيري هتأخر شوية في الإستلام بس هكسب عربية أنا عارف قيمتها و كمان فيه الأستاذ عماد حبيب و الاستاذة داليا من الصيانة فمشاكل الصيانة تكاد تكون محلولة من قبل ما اشتري العربية و كمان العربية حتى لو مش عايز تعملها صيانة في التوكيل ممكن بسهولة تعمل الصيانة برة لتوافق قطع الغيار مع عربيات أخرى و انتشارها taxi

ثانياً أنا كنت اشتكت من سوء معاملة العاملين بفرع النزهة ، بس للأمان بعد كتابة الموضوع على المنتدى لقيت تغير كلي في المعاملة من أستاذ مدحت (و إن كان أستاذ خالد مدير المعرض لسة على نفس الوتيرة)و الراجل أصبح في منتهى الذوق و الاحترام معايا و نصيحة أنا رأيي لو عايز تستفسر عن حاجة أو حتى تحجز العربية تعامل معه هو بسسسسسس و لو عايزني أبعتلك رقمه على الخاص أنا معنديش مانع و ابقى قوله أنا من طرف محمد جاد عشان هو حفظني خلاص :D
هو حضرتك لم تتسلم سيارتك حتي الان لعل المانع خير
قديم 08-05-2011, 11:21 AM
tifa_1979 tifa_1979 غير متواجد حالياً
التخصص العملى: Export Logistics supervisor
هواياتي: كرة القدم

tifa_1979 is a splendid one to beholdtifa_1979 is a splendid one to beholdtifa_1979 is a splendid one to beholdtifa_1979 is a splendid one to beholdtifa_1979 is a splendid one to beholdtifa_1979 is a splendid one to beholdtifa_1979 is a splendid one to beholdtifa_1979 is a splendid one to behold

انا ليا رائى فى موضوع المعامله فى المعارض شركة الامل
اولا لازم نعرف كلنا ان شركة الامل قبل الحصول على توكيل byd كانت اقرب الى شركة قطاع عام او حكومة شوية يعنى ناس مش متعوده على ضغط الشغل اوالتعامل مع العملاء
ومش معقولة ان الشركة سوف تغير جميع العاملين بها بعد الحصول على توكيل ولكن اعتقد الشركة عملت على تعيين ناس جديده فى مراكز الخدمة سواء من مهندسين استقبال اومهندسين فى الورشة واعتقد الفترة الجاية سوف يقوموا بتعيين ناس فى المعارض لتفادى هذه المشكله
ثانيا : انا شايف انه فى متابعة دقيقة جدا من استاذ/ عماد والاستاذه/ داليا لاى مشكله تكتب فى المنتدى على السيارة يعنى معاك ناس نشيطه هتساعدك فى المشكله
ثالثا : ان شايف ان التاخير فى الاستلام وتكون السيارة كويسه احسن من تستلم سيارة بها مشاكل وتعمل على حلها فى التوكيل
رابعا : ارجو من القائمين على شركة الامل ان يبلغوا المعارض بتواريخ الاستلام بدقه حتى تتفادى حدوث مثل هذه المشاكل
والله الموفق
قديم 08-05-2011, 12:05 PM
الصورة الرمزية Kilany2011
Kilany2011 Kilany2011 غير متواجد حالياً
من انا؟: انسان بسيط
التخصص العملى: العلاقات العامة
هواياتي: القراءت التاريخية

Kilany2011 will become famous soon enoughKilany2011 will become famous soon enough

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة samirsaber مشاهدة المشاركة

اخوتي اعضاء المنتدى
قمت اليوم باخذ رقم معرض السيارات بتاع شركة الامل اللي فى باب اللوق بعد ماسمعته عن سوء المعاملة فى معرض النزهة من الاخ الكريم محمد جاد من بعض العاملين
وذلك للسؤال عن سعر السيارة و الالوان المتوفرة منها و كانت المكالمة كالاتي :
انا : السلام عليكم
القائم بالرد: و عليكو السلام
انا: معرض الامل للسيارات
القائم بالرد :إن شاء الله ( بمنتهي البرود وعدم الاهتمام بالمتصل أو ترغيبة حتي فى اكمال المكالمة)
انا: كنت بسأل عن سعر العربية BYD
القائم بالرد: 69000ج ( الكلمة على اد السؤال)
انا : مانيوال
القائم بالرد :إن شاء الله
انا: ايه الالوان المتوفيرة الان؟
القائم بالرد :إن شاء الله ( بنفس نبرة الصوت وعدم الاهتمام بالمتصل أو ترغيبة حتي فى اكمال المكالمة)
انا : يعني كل الالوان موجودة
القائم بالرد :إن شاء الله (و بنفس نبرة الصوت وعدم الاهتمام بالمتصل أو ترغيبة حتي فى اكمال المكالمة)
انا: شكراً _ثم اغلق التليفون

انا مستغرب هي المعاملة هتكون كده من البداية و لا إيه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
حد يفيدني لاني فعلا بفكر اجيب العربية ديه .........و لا اغير رأي و ارجع للانوس

الاخ الفاضل
نصيحة لوجه الله تعالى توكل على الله واشترى العربية لانها اكثر من رائعة وتوكل على الله واذهب الى معرض رياض عمران بباب اللوق فقد قمت بشراء سيارتى من هناك باقل 500 جنية عن معرض الامل منذ 4 اشهر والتسليم خلال اسبوع اواسبوعين على الاكثر وهم اناس اكثر من محترمين وعن تجربة .

EL.Kilany
قديم 08-05-2011, 12:10 PM
Egy News Egy News غير متواجد حالياً

Egy News has a brilliant futureEgy News has a brilliant futureEgy News has a brilliant futureEgy News has a brilliant futureEgy News has a brilliant futureEgy News has a brilliant futureEgy News has a brilliant futureEgy News has a brilliant futureEgy News has a brilliant futureEgy News has a brilliant futureEgy News has a brilliant future

المعامله في كل التوكيلات كده

تابع اخبار مصر و العالم لحظه بلحظه
www.egynews.info
قديم 08-05-2011, 04:02 PM
corsair
Guest

انا عمري ما شوفت زي معارض العربية ديه بجد ده تقريبا مش النزهه بس ده كله كدا قلة ادب ولا يعرفوا معني التعامل مع العملاء فاكرين نفسهم بيعاملوا صوماليين