العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > فولكس > جولف GOLF

جولف GOLF من أنجح موديلات الشركة الألمانية بدأ إنتاجها عام 74 و بيع منها أكثر من 25 مليون نسخة حتى الآن

قديم 30-09-2011, 11:05 PM
lionsniper lionsniper غير متواجد حالياً

lionsniper will become famous soon enough
عاجل ارجو الرد سريعا الله يكرمكم يا اصحاب الخبره

السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
معلهش يا اخوانى الله يرضا عليكم انا جديد فى موضوع العربيات ومحتاج استشاره سريعه من اهل الخبره والى مجرب . قدامى جولف 1 موديل 1984 موتور 1600 اتومتك هى فبريكا دوخل العربيه سليمه جدا اساسيات وعلى فكره ده متورها الاصلى نفس رقم الشسيه مفهاش كماليات بس العربيه حلته كويسه والتبلوه بتاع جلولف 2 . محتاجه مساعد يمين ومش دلوقتى ممكن شويه قدام ووش فنوس وعداد السرعات بايظ هو بيقلى محتاج سلك بس ويشتغل هى كانت معروضه على22000 ووصلت نهائى 20000 وفيها رخصه سنتين.
الاستشاره هل سعرها كده مناسب وكويس ولا غليه بالنسبه لقطع الغير عمله ايه موجوده ولا لا وغليه ولا غليه جدا وندره ارجكم ما تبخلوش عليه بالرد لانى عاوز اخلص فيها بكره ان شاء الله والله ولى التوفيق
ومتشكر جدا للناس الى هترد وربنا يكرمكم خيرى الدنيا والاخره
قديم 01-10-2011, 08:39 AM
الصورة الرمزية mshamy
mshamy mshamy غير متواجد حالياً
التخصص العملى: Executive Management
هواياتي: Cars & PCs

mshamy has a reputation beyond reputemshamy has a reputation beyond reputemshamy has a reputation beyond reputemshamy has a reputation beyond reputemshamy has a reputation beyond reputemshamy has a reputation beyond reputemshamy has a reputation beyond reputemshamy has a reputation beyond reputemshamy has a reputation beyond reputemshamy has a reputation beyond reputemshamy has a reputation beyond repute
افتراضي رد: ارجو الرد سريعا الله يكرمكم يا اصحاب الخبره

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة lionsniper مشاهدة المشاركة

السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
معلهش يا اخوانى الله يرضا عليكم انا جديد فى موضوع العربيات ومحتاج استشاره سريعه من اهل الخبره والى مجرب . قدامى جولف 1 موديل 1984 موتور 1600 اتومتك هى فبريكا دوخل العربيه سليمه جدا اساسيات وعلى فكره ده متورها الاصلى نفس رقم الشسيه مفهاش كماليات بس العربيه حلته كويسه والتبلوه بتاع جلولف 2 . محتاجه مساعد يمين ومش دلوقتى ممكن شويه قدام ووش فنوس وعداد السرعات بايظ هو بيقلى محتاج سلك بس ويشتغل هى كانت معروضه على22000 ووصلت نهائى 20000 وفيها رخصه سنتين.
الاستشاره هل سعرها كده مناسب وكويس ولا غليه بالنسبه لقطع الغير عمله ايه موجوده ولا لا وغليه ولا غليه جدا وندره ارجكم ما تبخلوش عليه بالرد لانى عاوز اخلص فيها بكره ان شاء الله والله ولى التوفيق
ومتشكر جدا للناس الى هترد وربنا يكرمكم خيرى الدنيا والاخره

وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته
السعر مناسب بالنسبة للموديل و الموتور
بس أكشف كويس و تأكد من عدم وجود عيوب جوهريه
ربنا يوفقك

قال رسول الله صلي الله عليه وسلم‏(‏ إن لله عبادا اختصهم بقضاء حوائج الناس‏,‏ حببهم إلي الخير‏,‏ وحبب الخير إليهم‏,‏ هم الآمنون من عذاب الله يوم القيامة‏).‏
قديم 01-10-2011, 03:37 PM
lionsniper lionsniper غير متواجد حالياً

lionsniper will become famous soon enough

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mshamy مشاهدة المشاركة

وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته
السعر مناسب بالنسبة للموديل و الموتور
بس أكشف كويس و تأكد من عدم وجود عيوب جوهريه
ربنا يوفقك
متشكر ليك جدا وجزاك الله خيرا
بالنسبه لقطع الغيار غاليه ومتواجده ولا غاليه جدا ونادره وهتتعبنى
فى قدامى عربيه هوندا اكورد 83 كامله اوتومتك بس التكيف عاوز صيانه 200 ج وهى اساسيات تمام ومتور 1600 عفشه كويسه العربيه على 18000
ايهما افضل الجولف ولا الهوندا
قديم 01-10-2011, 03:48 PM
الصورة الرمزية crime
crime crime غير متواجد حالياً
من انا؟: متخصص توظيف سيارات وومركز خدمه معتمد كيا
التخصص العملى: مروج سيارات للسفارات وشركات السياحه والهيئات الحكوميه
هواياتي: .جديد السيارات .الكتب سماع القران الكريم

crime has a reputation beyond reputecrime has a reputation beyond reputecrime has a reputation beyond reputecrime has a reputation beyond reputecrime has a reputation beyond reputecrime has a reputation beyond reputecrime has a reputation beyond reputecrime has a reputation beyond reputecrime has a reputation beyond reputecrime has a reputation beyond reputecrime has a reputation beyond repute

موفق ان شاء الله
بس وانت بتشوفها خد معاك ميكانيكى وسمكرى
وارفعها ف بنزينه
قديم 01-10-2011, 04:31 PM
الصورة الرمزية mar mar
mar mar mar mar غير متواجد حالياً

مشرفة العام و منتدى البنات
من انا؟: :)
التخصص العملى: سكرتيره تحرير اب تيم
هواياتي: الشعر والكتابه عموما

mar mar has a reputation beyond reputemar mar has a reputation beyond reputemar mar has a reputation beyond reputemar mar has a reputation beyond reputemar mar has a reputation beyond reputemar mar has a reputation beyond reputemar mar has a reputation beyond reputemar mar has a reputation beyond reputemar mar has a reputation beyond reputemar mar has a reputation beyond reputemar mar has a reputation beyond repute

مبروك مقدما
بس خد معاك مكانيكي موثوق فيه يبصلك عليها كلها علشان مش تتخم في حاجه
واكيد اكيد
لازم ترفعها في البنزينه

انا صوتي لخالد علي
http://www.youtube.com/watch?v=cPMgY...&feature=share