العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > بيجو PEUGEOT

بيجو PEUGEOT بيجو PEUGEOT الفرنسية انشأت فى عام 1880 وهى من اقدم السيارات استخداما فى مصر وتمتلك حاليا شركة ستروين الفرنسية ايضا من اهم موديلاتها بيجو 307 و 307SW و 407 و 607

قديم 12-09-2012, 06:18 AM
M.Sami el adham M.Sami el adham غير متواجد حالياً

M.Sami el adham is a splendid one to beholdM.Sami el adham is a splendid one to beholdM.Sami el adham is a splendid one to beholdM.Sami el adham is a splendid one to beholdM.Sami el adham is a splendid one to beholdM.Sami el adham is a splendid one to beholdM.Sami el adham is a splendid one to beholdM.Sami el adham is a splendid one to behold
افتراضي رد: سال وهتلاقى المتخصص الى هيجاوبك عن سوالك فى بيجــو

السلام عليكم كنت بسأل على افضل موتور رياضى يركب ل سيتروين ax .. هل ال 1.6 ال vts موجود فى مصر و لو موجود يعمله كام .. و هل موتور البيجو ال 205 ال gti 1900 ممكن يتسقط فيها و لو حتى بتعديل بسيط و لو ممكن بكام الموتور الاستيراد ؟ .. و هو ال 1900 بتاع ال 205 gti قطع غياره موجودة ؟ ؟ ... اسف على الاطالة .. شكرا
قديم 12-09-2012, 07:16 AM
KHSIRAG KHSIRAG غير متواجد حالياً

KHSIRAG is on a distinguished road

السلام عليكم يا باشمهندس هيثم
جزاك الله خيرا على مجهودك وصبرك وأنا دخلت هنا يمكن من سنة وسألتك على البيجو 5008 والحمد لله أنا اشتريتها من هنا من السعودية من خمس شهور موديل 2012 بريميوم والحمد لله العربية ماشاء الله تبارك الله ممتازة (إلى الآن) وأنا ناوي أنزل نهائي الصيف اللي جاي إن شاء الله بس عندي كذا سؤال
العربية هنا عليها ضمان ممتد 5 سنوات بدون حد أقصى للكيلومترات فهل هذا الضمان ساري في مصر والا لأ
هي صيانتها الدورية كل عشرة الاف فهل ممكن اعمل صيانتها عندك
هل قطع الغيار متوفرة والا تنصحني اجيب حاجة معايا وانا جاي وكمان بالنسبة لأسعارها ياريت لو تقدر تجيبلي اسعار الحاجات المهمة الغالية علشان اقارنها بهنا
ولو فيه أي نصيحة أو احتياطات اخدها في التعامل مع العربية
جزاك الله خيرا
قديم 14-09-2012, 01:45 AM
hisam2010 hisam2010 غير متواجد حالياً

hisam2010 is a name known to allhisam2010 is a name known to allhisam2010 is a name known to allhisam2010 is a name known to allhisam2010 is a name known to allhisam2010 is a name known to all

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ابو دهب مشاهدة المشاركة

السلام عليكم كنت بسأل على افضل موتور رياضى يركب ل سيتروين ax .. هل ال 1.6 ال vts موجود فى مصر و لو موجود يعمله كام .. و هل موتور البيجو ال 205 ال gti 1900 ممكن يتسقط فيها و لو حتى بتعديل بسيط و لو ممكن بكام الموتور الاستيراد ؟ .. و هو ال 1900 بتاع ال 205 gti قطع غياره موجودة ؟ ؟ ... اسف على الاطالة .. شكرا
نصيحة لا تركب 205 ولا AX
قطع غيار غير متوفرة ومبقاش حد ينزل المحرك ال 1900

م / هيثــــم دســـــوقي
01228646668
قديم 14-09-2012, 02:02 AM
hisam2010 hisam2010 غير متواجد حالياً

hisam2010 is a name known to allhisam2010 is a name known to allhisam2010 is a name known to allhisam2010 is a name known to allhisam2010 is a name known to allhisam2010 is a name known to all

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة KHSIRAG مشاهدة المشاركة

السلام عليكم يا باشمهندس هيثم
جزاك الله خيرا على مجهودك وصبرك وأنا دخلت هنا يمكن من سنة وسألتك على البيجو 5008 والحمد لله أنا اشتريتها من هنا من السعودية من خمس شهور موديل 2012 بريميوم والحمد لله العربية ماشاء الله تبارك الله ممتازة (إلى الآن) وأنا ناوي أنزل نهائي الصيف اللي جاي إن شاء الله بس عندي كذا سؤال
العربية هنا عليها ضمان ممتد 5 سنوات بدون حد أقصى للكيلومترات فهل هذا الضمان ساري في مصر والا لأ
هي صيانتها الدورية كل عشرة الاف فهل ممكن اعمل صيانتها عندك
هل قطع الغيار متوفرة والا تنصحني اجيب حاجة معايا وانا جاي وكمان بالنسبة لأسعارها ياريت لو تقدر تجيبلي اسعار الحاجات المهمة الغالية علشان اقارنها بهنا
ولو فيه أي نصيحة أو احتياطات اخدها في التعامل مع العربية
جزاك الله خيرا
وعليكم السلام..........
بارك الله فيك وجزاك الله خيرا
1- الضمان دولى فى اى مكان فى العالم سارى.
2- طبعا اكيد تشرفنا نعمل الصيانة فى اى وقت.
3- بعض قطع الغيار متوفرة
انصح سياتك هات قطع الغيار الاتيه:-
فوانيس امامى
طقم تيل وطنابير امامى
طقم تيل خلفى
فوانيس خلفى........
واخيرا نصيحة ليك
حط بنزين 95

م / هيثــــم دســـــوقي
01228646668
قديم 15-09-2012, 12:27 AM
rafayah2003 rafayah2003 غير متواجد حالياً

rafayah2003 is on a distinguished road

يعطيك العافية باشي مهندس
عندي مشكله من فترة ظهر عندي صوت عند تبديل الغيارات وبالذات من الغيار الاول الى الثاني؟ مع العلم لم تظهر اي اشارة ع لوحة المعلومات والسيارة توبترونيك 407 موديل 2007 يا ريت تفيدنا شو السبب