العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > شيفروليه الكورية CHEVROLET و دايو DAEWOO > ﻻنوس (دايو - شيفروليه)

ﻻنوس (دايو - شيفروليه) كانت و أصبحت chevy gold logo

قديم 21-05-2012, 01:04 AM
WaelSayed33 WaelSayed33 غير متواجد حالياً

WaelSayed33 is on a distinguished road
افتراضي رد: عيوب الشفرولية لانوس 2012

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة goudai مشاهدة المشاركة

قبل ما تنحاز راجع مشاركة العضوة المحترمة ص 4 وشوف طريقة ردها على العضو azeweel
انا مش متحيذ خالص وقريت الموضوع من اول صفحة
العضوه همسات ردت كويس ولو سمحت بلاش تجريح في حد وكفايه كده وبعدين انا بتكلم علي طريقة السخرية من الاخرين لانها هي لو عندها معلومات عن الشيفورليه لانوس ماكنتش سالت هنا ..انت كده بتحول الموضوع لكلام شخصي وبعدت عن سياق الموضوع.

بأختصار شيفورليه لانوس عريبة علي قد فلوسها فيها مميزات وفيها عيوب والقرار للمشتري .
قديم 21-05-2012, 01:26 AM
الصورة الرمزية luckyman
luckyman luckyman غير متواجد حالياً
من انا؟: لا اله الا انت سبحانك انى كنت من الظالمين
التخصص العملى: مهندس
هواياتي: القراءة + المشى

luckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond repute

لا حول ولا قوة الا بالله العلى العظيم انا معايا دايو لانوس واستخدمت اكتر من 20 لانوس مختلفة ايام ما كنت بشتغل فى مصر اثناء عملى هى سيارة بالكتير جدا مقبوله الاداء والاستجابة والامان تقفيل دون المتوسط تكنولوجيا قديمة ميزتها ان قطع غير متوفرة فى كل مكان باسعار مدروسة وكتير بيفهم فيها من الميكانيكيين لكن يوجد الافضل منها بكثير وبمراحل اخطر عيوب السيارة تماسك والفرامل خاصة على الطرق السريعة حتى فى حدود سرعة 120 كم ممكن العربية لا تسعفك لو قابلت اى موقف السيارة امنة بطريقة منخفظة وككل السيارة مقبوله لا اكثر ولا اقل وتشطيب وتقفيل سيىء فى ملحظة الشيفرولية منها اصبح يدخل فىيها بعض المكونات الغير ظاهرة للعيان دون المستوى ذات جودة اقل من الدايو ودة حال معظم مجمعى السيارات فى مصر طالما لا تصدر الى الخارج فطز فى المستهلك المصرى فى بدائل صينى افضل واضمن وفيها وسائل امان اكثر وتكنولوجيا حديثة مثل بى واى دى او الجاك وشكرا
قديم 21-05-2012, 03:45 AM
Hamasat Hamasat غير متواجد حالياً

Hamasat will become famous soon enough

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة luckyman مشاهدة المشاركة

لا حول ولا قوة الا بالله العلى العظيم انا معايا دايو لانوس واستخدمت اكتر من 20 لانوس مختلفة ايام ما كنت بشتغل فى مصر اثناء عملى هى سيارة بالكتير جدا مقبوله الاداء والاستجابة والامان تقفيل دون المتوسط تكنولوجيا قديمة ميزتها ان قطع غير متوفرة فى كل مكان باسعار مدروسة وكتير بيفهم فيها من الميكانيكيين لكن يوجد الافضل منها بكثير وبمراحل اخطر عيوب السيارة تماسك والفرامل خاصة على الطرق السريعة حتى فى حدود سرعة 120 كم ممكن العربية لا تسعفك لو قابلت اى موقف السيارة امنة بطريقة منخفظة وككل السيارة مقبوله لا اكثر ولا اقل وتشطيب وتقفيل سيىء فى ملحظة الشيفرولية منها اصبح يدخل فىيها بعض المكونات الغير ظاهرة للعيان دون المستوى ذات جودة اقل من الدايو ودة حال معظم مجمعى السيارات فى مصر طالما لا تصدر الى الخارج فطز فى المستهلك المصرى فى بدائل صينى افضل واضمن وفيها وسائل امان اكثر وتكنولوجيا حديثة مثل بى واى دى او الجاك وشكرا
شكراً لحضرتك وانا بقول فعلاً دايو لانوس ممتاذة ومافيش كلام عليها وكتير قالوا انها فعلاً رائعة ونصحوني اني اجيب منها مستعمل
قديم 21-05-2012, 03:47 AM
Hamasat Hamasat غير متواجد حالياً

Hamasat will become famous soon enough

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة WaelSayed33 مشاهدة المشاركة

انا مش متحيذ خالص وقريت الموضوع من اول صفحة
العضوه همسات ردت كويس ولو سمحت بلاش تجريح في حد وكفايه كده وبعدين انا بتكلم علي طريقة السخرية من الاخرين لانها هي لو عندها معلومات عن الشيفورليه لانوس ماكنتش سالت هنا ..انت كده بتحول الموضوع لكلام شخصي وبعدت عن سياق الموضوع.

بأختصار شيفورليه لانوس عريبة علي قد فلوسها فيها مميزات وفيها عيوب والقرار للمشتري .
شكراً لذوق حضرتك واسلوبك الراقي
قديم 21-05-2012, 01:38 PM
الصورة الرمزية goudai
goudai goudai غير متواجد حالياً

goudai has a reputation beyond reputegoudai has a reputation beyond reputegoudai has a reputation beyond reputegoudai has a reputation beyond reputegoudai has a reputation beyond reputegoudai has a reputation beyond reputegoudai has a reputation beyond reputegoudai has a reputation beyond reputegoudai has a reputation beyond reputegoudai has a reputation beyond reputegoudai has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Hamasat مشاهدة المشاركة

انما ايام لما كانت دايو لانوس دي مافيش كلام عليها وممتاذة لكن لما بقت شيفرولية للأسف بقت كلها عيوب وعيوب خطر كمان وده كلام سمعته واتأكدت منه ومش علشان حد معاه شيفرولية لانوس ومش عايز يقول العيوب اللي فيها او مش شايف العيوب اللي فيها وبيكابر ويكدب كلام اكتر نسبة سألتها وقالتلي ابعدي عنها وانا بقول وللأمانة علشان مش حد يدبس فيها شيفرولية لانوس وبعد اراء الكثيريين واللي مجربينها كمان مش حلوه مش كويسة - ومش علشان هي في متناول الايدي وثمنها مناسب نشتريها وخلاص ونغمض عيونا عن عيوبها وفي الاخر نلبس في الحيط بثمنها مستعمل يكون احسن
من الجلى والواضح الغير قابل للنقاش الرقى فى الاسلوب واستشعار الرقة فى اختيار الكلمات من قبل العضوة واللى بيتفق معاها شكلا وموضوعا العضو الفاضل WaelSayed33