العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات اليابانية > تويوتا TOYOTA

قديم 12-12-2010, 02:57 AM
hazemelgohary hazemelgohary غير متواجد حالياً

hazemelgohary is on a distinguished road
افتراضي رد: خلى بالكوم ياجماعة ..حسبى الله و نعم الوكيل

بسو ياجماعة أنا حقول اللى حصل بظبط ولكم انتم الحكم الحكاية انى روحت انا وولدى و حجزت الكورولا والمعرض عبارة عن دورين ودفعت أول دفعة وجة واحد أسمة بخيت و كانت 104500 ألف وولدى كان مراجع عليهم قبل مانروح المهم نزلت معة عشان يعد الفلوس أمامى و روحنا معرض هيونداى جنب معرض تويوتا علطول تبع رمسيس بردة عشان مكنتة العد كانت هناك وعد الفلوس على المكنة و كلة تمام واستلمنا وصل بالفلوس و اتفقنا ان بكرة أنى حاجى بدرى و أدفع المتبقى من الفلوس و اخد العربية و المندوب الأستاذ جرجس و نروح نرخص المهم الساعة 10:45 صباحا كنت فى المعرض و معيا الفلوس قبلنى بخيت وكان جالس على مكتب و جلست أنا على الكرسي المقابل لة و طبعا كنت مراجع الفلوس مرتين مرة باليل قبل مانام و مرة الصبح قبل مروح المعرض المهم جلست و بدأت أطلع باكو باكو وعلى فكرة كانو 50000 ألف عبارة عن عدد 2 باكو ورق 200 كل باكو 100 ورقة و باكو 50 ورقة 200 المهم بدأت أعطيلة أول باكو 100 ورقة ورق 200 وبدأ يعدعلى أيدة بس للاسف لحظت أن طريقة عدة كانت غريبة كانت بيعد بس كان بيعد مش فوق المكتب و دة الطبيعى لأكان بيعد فى مستوي المكتب يعنى أدة مش فوق و لا تحت وطبعا دة طريقة مريبة جدا بس أنا للأسف مخونتش وقلت دة ناس محترمة و فجاءة مش عارف أية الحصل و لقيتة بيقولى الباكو دة ناقص 20 ورقة فوجئت أزاى أخختة و عديدة فعلا كان ناقص 20 ورقة بدأت اعد كلة و ملقتش حاجة و مبقتش عارف أعمل أية و فضلت ألم كل الفلوس ألى فى محفظتى و جيبى عشان أكمل 4000 ألاف جنية وفعلا كملت بالعافية بس كنت فى حالة زي الزفت و حسيت أنى أضربت على قفايا عينى عانك حسبى الله ونعم الوكيل ومش عارف أنا خايف أكون ظلمت الراجل دة مش عارف على كل الأحوال أنا سايب الحكم ليكم ياجماعة
قديم 12-12-2010, 09:26 AM
الصورة الرمزية zoomaa&mizaa
zoomaa&mizaa zoomaa&mizaa غير متواجد حالياً

zoomaa&mizaa has much to be proud ofzoomaa&mizaa has much to be proud ofzoomaa&mizaa has much to be proud ofzoomaa&mizaa has much to be proud ofzoomaa&mizaa has much to be proud ofzoomaa&mizaa has much to be proud ofzoomaa&mizaa has much to be proud ofzoomaa&mizaa has much to be proud ofzoomaa&mizaa has much to be proud of

طالما الشك دخل قلبك يبقى خدها نصيحة من اخ ليك بلاش تظن السوء ممكن جدا من فرط السعادة اللى كنت فيها بليل تكون عدات الفلوس غلط وفى الاول والاخر أفرح بالعربية الجديدة وأرمى ورا ظهرك وألف مبروك على العربية .

تحيا مصر
قديم 14-12-2010, 04:06 PM
tom_gr tom_gr غير متواجد حالياً

tom_gr is a glorious beacon of lighttom_gr is a glorious beacon of lighttom_gr is a glorious beacon of lighttom_gr is a glorious beacon of lighttom_gr is a glorious beacon of lighttom_gr is a glorious beacon of light

والله اعلم اعتقد ان المعرض فعلا نصاب والراجل ضرب الفلوس فى جيبه لما شافك متساهل وطيب وملبوخ بالفرحة

ليه بقول كده

لان فى الظروف الى زى دى الواحد بيبقى عادد الفلوس تسعتلاف مرة ومش هو بس هو والى معاه كمان بيراجع وراه

والواحد صعب جداااااااااااااااااااااا يغلط فى 200 ورقة مرة واحدة ممكن يسقط ورقة اتنين تلاته بالكتيير

بس انت عملت اخطاء كتير اوىى اوى فى الموضع ده

اولاها مبلغ كبير ويكون كاش ؟ فيه شيكات يا صديقى والى مش عاجبه قوله بس والله اسف ومضطر امشى لانك مش قابل الشيك وانا مش بمشى بفلوس هاتلاقيه بيبوس ايدك علشان تديله الشيك

تانى حاجة انك خليته يعد الفلوس بنفسة مش بالماكينة وكنت تصمم على رايك والفلوس تتعد وانت واقف على راس اهله

كمان حاجة انك كنت تعد الفلوس الاول وتتاكد ادامه وتقله اهم انا عديتهم ادامك ومظبوطين ( مجرد بس انك تفهمه انك فاهم الحركات الى بتحصل ) واى غلط بعد كده يبقى منك

اخر حاجة ماكنتش تصدقه لمايقلك الكلام ده على طول كنت تمسك فى رقبة اهله الحرامى ده وتزعق وتلم الناس عليه ويوصل الامر لمحضر فى الشرطة

انا بقول كده لانى بشتغل فى التجارة وبتعامل مع تجار كتير وعارف الحركات دى

الموقف ده على فكرة ممكن يحصل مع اى واحد فينا لاقدر الله مهما كان مفتح انما الواحد بس بيحاول على قد ما يقدر انه يكون مخلى باله

اخيرا معاك سلاح خطير وانت ناسيه يا صديقى اتوضا صح وادخل صلى ركعتين لله بنية صافية ( بعد الفرض) وادعى على الراجل ده من قلبك وادعى لنفسك ان ربنا ييعوضك ( وثق تماماااااااااااااا ) ان ربنا هاينتقم منه وان ربنا هايعوضك خير فعلا وبعد ماتخلص انسى الموضوع تماماااااااااااا وهاتلاقى الى دعيت بيه حصل ( وابقى افتكر كلامى )
قديم 14-12-2010, 04:15 PM
الصورة الرمزية otefa
otefa otefa غير متواجد حالياً
هواياتي: cars&motorcycles

otefa has a reputation beyond reputeotefa has a reputation beyond reputeotefa has a reputation beyond reputeotefa has a reputation beyond reputeotefa has a reputation beyond reputeotefa has a reputation beyond reputeotefa has a reputation beyond reputeotefa has a reputation beyond reputeotefa has a reputation beyond reputeotefa has a reputation beyond reputeotefa has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة tom_gr مشاهدة المشاركة

والله اعلم اعتقد ان المعرض فعلا نصاب والراجل ضرب الفلوس فى جيبه لما شافك متساهل وطيب وملبوخ بالفرحة

ليه بقول كده

لان فى الظروف الى زى دى الواحد بيبقى عادد الفلوس تسعتلاف مرة ومش هو بس هو والى معاه كمان بيراجع وراه

والواحد صعب جداااااااااااااااااااااا يغلط فى 200 ورقة مرة واحدة ممكن يسقط ورقة اتنين تلاته بالكتيير

بس انت عملت اخطاء كتير اوىى اوى فى الموضع ده

اولاها مبلغ كبير ويكون كاش ؟ فيه شيكات يا صديقى والى مش عاجبه قوله بس والله اسف ومضطر امشى لانك مش قابل الشيك وانا مش بمشى بفلوس هاتلاقيه بيبوس ايدك علشان تديله الشيك

تانى حاجة انك خليته يعد الفلوس بنفسة مش بالماكينة وكنت تصمم على رايك والفلوس تتعد وانت واقف على راس اهله

كمان حاجة انك كنت تعد الفلوس الاول وتتاكد ادامه وتقله اهم انا عديتهم ادامك ومظبوطين ( مجرد بس انك تفهمه انك فاهم الحركات الى بتحصل ) واى غلط بعد كده يبقى منك

اخر حاجة ماكنتش تصدقه لمايقلك الكلام ده على طول كنت تمسك فى رقبة اهله الحرامى ده وتزعق وتلم الناس عليه ويوصل الامر لمحضر فى الشرطة

انا بقول كده لانى بشتغل فى التجارة وبتعامل مع تجار كتير وعارف الحركات دى

الموقف ده على فكرة ممكن يحصل مع اى واحد فينا لاقدر الله مهما كان مفتح انما الواحد بس بيحاول على قد ما يقدر انه يكون مخلى باله

اخيرا معاك سلاح خطير وانت ناسيه يا صديقى اتوضا صح وادخل صلى ركعتين لله بنية صافية ( بعد الفرض) وادعى على الراجل ده من قلبك وادعى لنفسك ان ربنا ييعوضك ( وثق تماماااااااااااااا ) ان ربنا هاينتقم منه وان ربنا هايعوضك خير فعلا وبعد ماتخلص انسى الموضوع تماماااااااااااا وهاتلاقى الى دعيت بيه حصل ( وابقى افتكر كلامى )
100*100
وربنا يعوض عليك وأحتسبهم فداء للصحة والأولاد..........تحياتي

لا إله إلا أنت سبحانك إني كنت من الظالمين

م/محمد
قديم 14-12-2010, 07:16 PM
الصورة الرمزية samirayad
samirayad samirayad غير متواجد حالياً
التخصص العملى: الهندسه الميكانيكيه والكهربيه

samirayad has a reputation beyond reputesamirayad has a reputation beyond reputesamirayad has a reputation beyond reputesamirayad has a reputation beyond reputesamirayad has a reputation beyond reputesamirayad has a reputation beyond reputesamirayad has a reputation beyond reputesamirayad has a reputation beyond reputesamirayad has a reputation beyond reputesamirayad has a reputation beyond reputesamirayad has a reputation beyond repute

لأكان بيعد فى مستوي المكتب يعنى أدة مش فوق و لا تحت وطبعا دة طريقة مريبة جدا بس أنا للأسف مخونتش
ياراجل ياطيب

ماتلاقيه كان فاتح درج المكتب أو فيه سله تحت مستوى أيديه وهو بيعد

وأثناء العد

كان بيسقط كل لحظة عد ورقه أو أكتر

زى نظام الكوتشينه والتلت ورقات

شكلك راجل طيب

أنا لو منك وهو بيقوللى كده

كنت خلعته هو بلحمه وشحمه من وراء المكتب

وعملت دور تفتيش محترم لدرج المكتب وماتحت المكتب

وأتفرج بأه على الباقى

ولا حياة لمن تنادى ....وأنا والعذاب وهواك

كان حياخد شوية ضرب