العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > شيفروليه الكورية CHEVROLET و دايو DAEWOO > ﻻنوس (دايو - شيفروليه)

ﻻنوس (دايو - شيفروليه) كانت و أصبحت chevy gold logo

قديم 03-03-2013, 11:19 AM
الصورة الرمزية melkhayat83
melkhayat83 melkhayat83 غير متواجد حالياً
التخصص العملى: Engineer

melkhayat83 is a name known to allmelkhayat83 is a name known to allmelkhayat83 is a name known to allmelkhayat83 is a name known to allmelkhayat83 is a name known to allmelkhayat83 is a name known to all
افتراضي رد: امبر حرارة لانوس

طيب انت عرفت منين انها سخنت جابت جوان وش سلندر مثلا ولا انت بتخمن انها سخنت ؟؟
قديم 03-03-2013, 06:54 PM
nader10 nader10 غير متواجد حالياً

nader10 is a splendid one to beholdnader10 is a splendid one to beholdnader10 is a splendid one to beholdnader10 is a splendid one to beholdnader10 is a splendid one to beholdnader10 is a splendid one to beholdnader10 is a splendid one to behold

انا كانت قى مشوار وكلن سحب العربية وحش وكانت شاك ان فى حاجة غالط وال ماوصلت الت ابص على العربية ولاقية ان القربة فيها كسر وان المياه مش موجودة فى العربية واكيد ان سخنة بان واكنش فيها مياه خالص وه الي عارفنى ان العربية سخنة اوى
قديم 04-03-2013, 10:44 AM
الصورة الرمزية melkhayat83
melkhayat83 melkhayat83 غير متواجد حالياً
التخصص العملى: Engineer

melkhayat83 is a name known to allmelkhayat83 is a name known to allmelkhayat83 is a name known to allmelkhayat83 is a name known to allmelkhayat83 is a name known to allmelkhayat83 is a name known to all

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة nader10 مشاهدة المشاركة

انا كانت قى مشوار وكلن سحب العربية وحش وكانت شاك ان فى حاجة غالط وال ماوصلت الت ابص على العربية ولاقية ان القربة فيها كسر وان المياه مش موجودة فى العربية واكيد ان سخنة بان واكنش فيها مياه خالص وه الي عارفنى ان العربية سخنة اوى
هي ممكن تكون القربه فضيت لكن لسه في ميه في الريداتير والمكنه وده خلي حرارة العربيه عليت بس مش للمرحله الي تخلي المؤشر يتحرك لأن المؤشر عندك تصميمه كده مش بيوجع دماغك بحرارة العربيه طالما انت لسه في الحد المسموح بيه وده مختلف عن عندي مثلا ان مؤشر الحرارة عندي صريح اوي كل درجه تزيد او تنقص بتبان عندي علي المؤشر طبعا ده برده ليه مميزات وعيوب
طب انت تعرف ان ال بيجو 206 مثلا مافيهاش مؤشر حرارة اساسا في لمبه بس بتنور لو العربيه سخنت
بص ياباشا طول مانت في المستوي الأمن الي هو قبل الشرطه الحمرا إن شاء الله مش هايحصل حاجة
قديم 04-03-2013, 10:52 AM
الصورة الرمزية sokaroz
sokaroz sokaroz غير متواجد حالياً

sokaroz is a splendid one to beholdsokaroz is a splendid one to beholdsokaroz is a splendid one to beholdsokaroz is a splendid one to beholdsokaroz is a splendid one to beholdsokaroz is a splendid one to beholdsokaroz is a splendid one to behold

العربيه سخنه اوى دى حاجه والقربه مفيهاش مياه ديه حاجه تانيه
الاهم من ده كله تعمل التالى
1- تشوف زيت الموتور مطحن ولا لا ؟ لو لا يبقى الحمد لله جت سليمه والجوان سليم
2- تغير القربه المشروخه بسليمه وفوراً

باين من كلامك ان العربيه كانت سخنه بالفعل والدليل عدم وجود مياه بالقربه
بالنسبه لامبير الحراره ماهو يايشتغل ياميشتغلش صح ولا ايه
اهم حاجه تطمنا عملت ايه

سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم
قديم 04-03-2013, 06:14 PM
nader10 nader10 غير متواجد حالياً

nader10 is a splendid one to beholdnader10 is a splendid one to beholdnader10 is a splendid one to beholdnader10 is a splendid one to beholdnader10 is a splendid one to beholdnader10 is a splendid one to beholdnader10 is a splendid one to behold

انا متشكر جدا لردك عليه وشكرا لتعبك وانا فعلا غيرت القربة وجبتها اصلى وركبتها