العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > النادى الثقافى الاجتماعى > ثورة الحرية 25 يناير

ثورة الحرية 25 يناير ساحة ثورة الحرية 25 يناير تحوى كل الموضوعات المتعلقة باﻷحداث التى مرت و تمر بها مصر الغالية منذ هذا اليوم و حتى اﻵن ... و هى ساحة الحوار السياسى الراقى و المسئول

قديم 23-05-2012, 08:17 AM
mando_car mando_car غير متواجد حالياً

mando_car has much to be proud ofmando_car has much to be proud ofmando_car has much to be proud ofmando_car has much to be proud ofmando_car has much to be proud ofmando_car has much to be proud ofmando_car has much to be proud ofmando_car has much to be proud of
افتراضي قبل ما تنزل تدي صوتك ادخل هنا .. من فضلك مش هقلك اختار مين لكن هقلك ..

قبل ما تنزل وتدي صوتك لأي مرشح

من فضلك
لو سمحت
ارجوك
تذكر
أني انهرد مجاش غير بدماء اكثر من 1000 مواطن زي وزيك
زي ابنك واخوك
زي ابوك وخالك وعمك
زي اختك وامك
زي جارك وصاحبك
واحد تحت التراب دلوقتي .. وانت واقف قدام الصندوق
تذكرو
وتذكر حاجة واحدة

هوة عمل كدا لية ؟؟
مش عشان تعيش في حرية . وتعيش بكرامة ؟
مش عشان تعيش حياة ادمية .. وتلاقي عيش تاكلو
وتلاقي حاجة عدلة في بلدك تحببك فيها وتعيش فيها

مكنش هيموت لو كان شايف اني في حاجة من كدا ؟!
مكنش هيموت لو كان شايف اني في امل في 6 شهور يعدو وتتنقل السلطة من مبارك لغيرو
كان عارف انها تمثيلية
كان عارف انها تمثيلية لما مبارك جاب شفيق ومسكو . !

انا هنا مش بقلك نصيحة والله انا بقلك كلمة لله . صوتك دلوقتي لية تمن . وتمنو كان دم ناس . فراعي الدم ألي في رقبتك

عايز تنتخب اخواني براحتك
عايز تنتخب سلفي برااحتك
عايز تنتخب ليبرالي براحتك
عايز تنتخب ثوري براحتك
عايز تنتخب اي حد انتخبو
بس اوعي

تنتخب .. فلول ...

صوتك لأي حد ألا شفيق

قديم 23-05-2012, 09:08 AM
kimo10 kimo10 غير متواجد حالياً
التخصص العملى: الحديد والصلب
هواياتي: فيس بوك

kimo10 has a reputation beyond reputekimo10 has a reputation beyond reputekimo10 has a reputation beyond reputekimo10 has a reputation beyond reputekimo10 has a reputation beyond reputekimo10 has a reputation beyond reputekimo10 has a reputation beyond reputekimo10 has a reputation beyond reputekimo10 has a reputation beyond reputekimo10 has a reputation beyond reputekimo10 has a reputation beyond repute
افتراضي رد: قبل ما تنزل تدي صوتك ادخل هنا .. من فضلك مش هقلك اختار مين لكن هقلك ..

اللهم ولى علينا من هو اقرب اليك ويخافك ويخشاك

كمال معروف

ان الله لا يغير ما بقوم حتى يغيروا ما بانفسهم
قديم 23-05-2012, 10:25 AM
الصورة الرمزية kj1
kj1 kj1 غير متواجد حالياً

kj1 has a reputation beyond reputekj1 has a reputation beyond reputekj1 has a reputation beyond reputekj1 has a reputation beyond reputekj1 has a reputation beyond reputekj1 has a reputation beyond reputekj1 has a reputation beyond reputekj1 has a reputation beyond reputekj1 has a reputation beyond reputekj1 has a reputation beyond reputekj1 has a reputation beyond repute
افتراضي رد: قبل ما تنزل تدي صوتك ادخل هنا .. من فضلك مش هقلك اختار مين لكن هقلك ..

قبل الانتخابات
قديم 23-05-2012, 10:45 AM
الصورة الرمزية aymanlaw
aymanlaw aymanlaw غير متواجد حالياً

لجنة التحكيم و الفصل فى الشكاوى
التخصص العملى: محام حر
هواياتي: القراءة_الموسيقى_الاغانى الاجنبية

aymanlaw has a reputation beyond reputeaymanlaw has a reputation beyond reputeaymanlaw has a reputation beyond reputeaymanlaw has a reputation beyond reputeaymanlaw has a reputation beyond reputeaymanlaw has a reputation beyond reputeaymanlaw has a reputation beyond reputeaymanlaw has a reputation beyond reputeaymanlaw has a reputation beyond reputeaymanlaw has a reputation beyond reputeaymanlaw has a reputation beyond repute

صوتى لحمدين صباحى مع إنى مش ناصرى ولكن لم يشارك فى مهزلة السنة والست اشهر من التخبط ,مشاركش فى الأستفتاء الى كان نتيجته الفتاق الذى حلل وفرق الشعب بعد ان شعر بعودة مصر إليه---
كنت اتمنى ان اعطى صوتى للمستشار البسطوسيى لأنه مثال قوى وواضح على صيانة المبادىء فافى عز جبروت مبارك ونظامه قال لالالالالالالالالالالالال ا وفضح امرهم ,وانا بكتب دلوقتى سامع أغنية( متقلش ايه ادتنا مصر قول هندى ايه لمصرلأنى بلمناسبة بيتى امام مدرسة عملنها لجنة انتخابية)هذه الأغنية هى التى على هوا الأنظمة البائدة لالالالالالالالالالالالال الالا هنقول ايه دتنا مصر وهنسأل عملتلنا ايه لأن طول عمر الشعب بيدى وعمره ماقصر ولكن حكاموا هم اللذين ساقوه لل هاوية للضياع ,وقالوا له اوع تفتح فمك وتقول فين حقى اياك تتكلم ,انت كل المطلوب منك تقول نعم وحاضر وطيب ومتقلش هاخد ايه قول هتدى ايه وأول حاجة تديها لمصر انت تربط الحزام على بطنك وعينك وازنيك واياك تشلهم 00000000هى دى الأغنية الى كرهتها ,ولكنى بحب ياحبيبتى يامصر وهما طبعاً مبيشغلوهاش لأنها بترعبهم من الأولاد السمر الشداد وصبايا البلد الى تعروا (اخص على الى عامل حاكم لما يعروا عرضه )بيخافو من عناد الولاد وتحدى الزمن والبشر الى بيقول احرار ولازم ننتصر احرار ولازم ننتصر ,عيش حرية وعدالة اجتماعية وكرامة انسانية (ياغجر !!!!!!!!!!!!!!!)بكل بجاحة وكأن لاكان فى ثورة ولاكأن فى شعب بيدور على حريته وفجأة زى الج...................... ...........نلاقى الشىء الى اسمه شفيق نازل علينا من السماء بس مش طيار حر لالالالالالالالالالالالال الالالا ده غراب البين نازل يفقر فيها كمان وكمان اصلى كانت نقاصاه ,كان لازم الثورة تحكم كان لازم نطبق شرعية الثورة ,منكم لله ياأخوان منكم لله لكل من ترك الميدان وراح يدور على حاله ونسى دم الأولاد والصبايا والأطفال العجزة دم كل مصرى وقهر ام واب واخ واخت وابن وابنه ,نسوا الله فأنساهم انفسهم ,بلضبط كما فعلنا بعد انتصار أكتوبر ذهب كبير العائلة لتحقيق مجد شخصى وكمان فى معركة( آحد )نزل المسلمين يدورو على الغنائم لأنهم نسوا الله لبرهة ,فكانت الهزيمة وهذا جزاء من ينظر لنفسه فقط ,(ماستحق يولد من عاش لنفسه) ,ولاحرية ولاكرامة لمن يبحث عن قوت يومه وامنه فى ظل الحاجة وضيق ذات اليد فى ظل حاكم ظالم مستبد,انها ضريبة قد فرضت فقط على الشعب الحر الأبى وهناك مثل( يقول تموت الحرة ولاتأكل بثديها) ,فأين انتم ياشعب مصر من معنى الحرية والكرامة ليه الجزم قبل الكفوف تكون جزاءً لنا ولأخلاصنا للوطن لازم نتمسك بحقنا بكرامتنا وبعزتنا وحريتنا ......

يابلادي
يا أحلى البلاد
يا بلادي

فداكي
أنا والولاد
يا بلادي

ياحبيبتي
يا مصر
يا مصر

ياحبيبتي
يا مصر
يا مصر

ياحبيبتي
يا مصر

ما شافش الأمل
في عيون الولاد
وصبايا البلد

ولا شاف العمل
سهران في البلاد
والعزم اتولد

ولاشاف النيل
في أحضان الشجر

ولاسمع
مواويل
في ليالي القمر

أصله معداش على مصر

ياحبيبتي
يا مصر

ياحبيبتي
يا مصر
يا مصر

ياحبيبتي
يا مصر

ماشافش
الرجال
السمر الشداد
فوق كل المحن

ولاشاف العناد
في عيون الولاد
وتحدي الزمن

ولاشاف إصرار
في عيون البشر
بيقول أحرار
ولازم ننتصر

أصله معداش على مصر

ياحبيبتي
يا مصر
يا مصر

ياحبيبتي
يا مصر
يا مصر

ياحبيبتي
يا مصر

الولاد الى فوق كل المحن الولاد الى راحوا فى 25 يتاير لازم نجيب حقهم الولاد الى ماتوا فى بورسعيد لازم نجيب حقهم الولاد الى فى المعتقلات العسكرية لازم نجيب حقهم ------مش ممكن نعيد نظام الجاهل تانى الجاهل مبارك والصيع الى معاه فى السجن والى بره السجن ال19 حستى مبارك لازم يدفعوا الثمن ---يارب يارب يارب

التعديل الأخير تم بواسطة aymanlaw ; 23-05-2012 الساعة 11:15 AM
قديم 23-05-2012, 11:03 AM
الصورة الرمزية mhamdy75
mhamdy75 mhamdy75 غير متواجد حالياً

mhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond repute

اللهم ولى علينا من هو اقرب اليك ويخافك ويخشاك

مهندس / محمد حمدى

https://www.facebook.com/timoncito
انا عضو فى جروب اسبرانزا للجميع

https://www.facebook.com/groups/Speranza4all/