العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > مقارنات

مقارنات لمساعدة الأعضاء فى المفاضلة بين الأنواع المختلفة من السيارات

قديم 18-06-2011, 02:49 PM
الصورة الرمزية Bahi
Bahi Bahi غير متواجد حالياً
من انا؟: اسكندرانى يعيش ويعمل بالقاهرة منذ 1996
التخصص العملى: مدير شركة توكيلات ملاحية وشحن
هواياتي: الصيد البحرى - الزوارق الشراعية خاصة طراز ليزر (Laser) - الزوارق واليخوت

Bahi has a reputation beyond reputeBahi has a reputation beyond reputeBahi has a reputation beyond reputeBahi has a reputation beyond reputeBahi has a reputation beyond reputeBahi has a reputation beyond reputeBahi has a reputation beyond reputeBahi has a reputation beyond reputeBahi has a reputation beyond reputeBahi has a reputation beyond reputeBahi has a reputation beyond repute
افتراضي رد: جين 2 ولا فيرنا

أنا بحب الجين2 أكتر بس الفيرنا عملية أكتر
أدرس وفكر وتدبر وأستخير
ربنا يوفقك

هشـــام باهـــى
اسكندرانى يعيش فى القاهرة من 14 سنة

قديم 18-06-2011, 06:34 PM
الصورة الرمزية memodina1
memodina1 memodina1 غير متواجد حالياً
من انا؟: محمد مصطفى..01223907706
التخصص العملى: محامى..حقوق عين شمس
هواياتي: السوفت وير وعالم السيارات

memodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Hazemomar مشاهدة المشاركة

انا شايف حضرتك بتتكلم في حدود ال 70.000 و ده ممكن يجبلك حاجه كسر زيرو كويسه ... العربيه المعمره الى اقصى درجه و اللي بتتميز بتسارع و ثبات واداء رياضي و خامات و تقفيل و وسائل الامان و الاسم و الشكل العريق .. يبقى اكيد النيسان الصني ... العربيه دي ماشاء الله مش بتبوظ .... و ربنا يوفقك
مع احترامى ليك النيسان صنى عربية من اردء العربيات ووحشة جدا وسحب زبالة فى الارض وقوة ولا فيها قوة اساسا والكل بيشتكى منها وعيوبها كتير ومش ثابتة وبصراحة لو اقيمها اديها 3 من 10
بس اوعى تزعل لو معاك صنى انا اصلى جرب عربية صاحبى وكرهتها واساسا اناا مبحبش اى عربية نيسان ولا تويوتا بكرة المركتين دول وطبعا كل الصينى برغم مميزاتة واثبات نفسة فى السوق
قديم 18-06-2011, 08:23 PM
الصورة الرمزية Hazemomar
Hazemomar Hazemomar غير متواجد حالياً

Hazemomar has a brilliant futureHazemomar has a brilliant futureHazemomar has a brilliant futureHazemomar has a brilliant futureHazemomar has a brilliant futureHazemomar has a brilliant futureHazemomar has a brilliant futureHazemomar has a brilliant futureHazemomar has a brilliant futureHazemomar has a brilliant futureHazemomar has a brilliant future

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة memodina1 مشاهدة المشاركة

مع احترامى ليك النيسان صنى عربية من اردء العربيات ووحشة جدا وسحب زبالة فى الارض وقوة ولا فيها قوة اساسا والكل بيشتكى منها وعيوبها كتير ومش ثابتة وبصراحة لو اقيمها اديها 3 من 10
بس اوعى تزعل لو معاك صنى انا اصلى جرب عربية صاحبى وكرهتها واساسا اناا مبحبش اى عربية نيسان ولا تويوتا بكرة المركتين دول وطبعا كل الصينى برغم مميزاتة واثبات نفسة فى السوق
و الله يا بيه انا اللي اعرفه ان لما عربيه تبقى محمل 4 كبار - كبار اوي - و الشنطه مليانه بضاعه و بطاطين و مسافرين الصعيد و الظهر و الجري على 175 مع تكييف .. اعتقد تبقى العربيه حلوه

و لما نفس العربيه - موديل 2005 - تبقى في 2011 عامله 400000 كيلو و الماتور مغيرش غير السيور .. و العربيه كلها متغيرش غير الفانوس و اكصدام و رشت نضافه و حالتها ما شاء الله - الماتور ملوش صوت -

و لما يبقى كل ده مع السعر و الخامات و تجهيزات الامان و بالسعر ده

اكيد دي عربيه عبقريه - اداءها عندي افضل من بومه 1300 و الاوبترا -

و شكرا

[SIGPIC][/SIGPIC]
للبيع شقة اداري ارضي بزهراء مدينة نصر :
http://forum.masrmotors.com/showthre...347#post621347

الموضوع المتكامل عن السيارة الحلم " رمسيس " :
http://forum.masrmotors.com/showthre...865#post466865
قديم 19-06-2011, 07:13 AM
الصورة الرمزية memodina1
memodina1 memodina1 غير متواجد حالياً
من انا؟: محمد مصطفى..01223907706
التخصص العملى: محامى..حقوق عين شمس
هواياتي: السوفت وير وعالم السيارات

memodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Hazemomar مشاهدة المشاركة

و الله يا بيه انا اللي اعرفه ان لما عربيه تبقى محمل 4 كبار - كبار اوي - و الشنطه مليانه بضاعه و بطاطين و مسافرين الصعيد و الظهر و الجري على 175 مع تكييف .. اعتقد تبقى العربيه حلوه

و لما نفس العربيه - موديل 2005 - تبقى في 2011 عامله 400000 كيلو و الماتور مغيرش غير السيور .. و العربيه كلها متغيرش غير الفانوس و اكصدام و رشت نضافه و حالتها ما شاء الله - الماتور ملوش صوت -

و لما يبقى كل ده مع السعر و الخامات و تجهيزات الامان و بالسعر ده

اكيد دي عربيه عبقريه - اداءها عندي افضل من بومه 1300 و الاوبترا -

و شكرا
اسفين ياريس انا بس بقول راى ومتزعلش منى هى العربيات مزاجات يعنى وربنا يكرمك فيها ويحميك شر الطريق وامانة بلاش السرعة 170 دى كفاية اوى اوى 120 وان شاء الله تفضل معاك طول العمر
قديم 19-06-2011, 08:05 AM
corsair
Guest

الفيرنا كوكيل واعتمادية احسن من البروتون عمتا وهتلاحظها في فرق السعر الرهيب اللي بيبقي في السوق

الفيرنا قطع غيارها وصيانتها وسعر اعادة بيعها افضل بكتير من الجين 2 لكن كثبات الجين 2 افضل لكن كسحب الفيرنا افضل