العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > سفارى وطرق

سفارى وطرق اماكن تستحق الزيارة - سفارى - رحلات - طرق جديده او مختصره - طرق احذر منها

قديم 09-08-2012, 02:17 AM
الصورة الرمزية يسري أبو الخير
يسري أبو الخير يسري أبو الخير غير متواجد حالياً
التخصص العملى: محاسب - مجال التصدير
هواياتي: كتابة القصة القصيرة

يسري أبو الخير has a reputation beyond reputeيسري أبو الخير has a reputation beyond reputeيسري أبو الخير has a reputation beyond reputeيسري أبو الخير has a reputation beyond reputeيسري أبو الخير has a reputation beyond reputeيسري أبو الخير has a reputation beyond reputeيسري أبو الخير has a reputation beyond reputeيسري أبو الخير has a reputation beyond reputeيسري أبو الخير has a reputation beyond reputeيسري أبو الخير has a reputation beyond reputeيسري أبو الخير has a reputation beyond repute
افتراضي رد: عايز اروح مطروح فى العيد

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة screamseko مشاهدة المشاركة

وبالنسبه للبنزين اخر السهره عندك 4 بنزينات في شارع واحد عالساعه 3 كده روح حتلاقي عربيتين او تلاته او ممكن متلاقيش خالص

يعني متنزلش تمون الساعه 3 الضهر وتقول زحمه لانه طبيعي انها حتبقي زحمه

وبالنسبه للشوارع متتوهش لانها مش كبيره اوي
والقرار في الاول وفي الاخر يرجعلك بس انا بقولك وجهة نظري
انت كدا طمنتني تاني للطريق .. و شوية اطمئنان عن البنزين و ان الواحد ممكن يمون بعد نصف الليل .. لكن هل حضرتك متأكد أن البنزينات على الطريق البنزين متوفر فيها في أي وقت .. ياريت تطمني على دي كمان .. و بعدين زحمة العيد دي ممكن يتعمل فيها ايه ؟؟ عموما ميعاد سفري قبل العيد يوم الخميس ليلا .. اراجع نفسي و انشأ الله اقدر اخد قرار السفر بالسيارة و الا بالأتوبيس ..

هكذا أنت يا إمرأة .. بين جنبات النفس و الروح
و بين العقل و القلب .. أتدركين لماذا ؟ ......!!!!
قديم 09-08-2012, 02:23 AM
الصورة الرمزية screamseko
screamseko screamseko غير متواجد حالياً

screamseko has a reputation beyond reputescreamseko has a reputation beyond reputescreamseko has a reputation beyond reputescreamseko has a reputation beyond reputescreamseko has a reputation beyond reputescreamseko has a reputation beyond reputescreamseko has a reputation beyond reputescreamseko has a reputation beyond reputescreamseko has a reputation beyond reputescreamseko has a reputation beyond reputescreamseko has a reputation beyond repute

لو قصدك طريق السفر فالبنزينات ماليه الدنيا
فول قبل متطلع وفول تاني لما توصل العالمين انت مش طالع صحرا متقلقش

أيـــها المُشــــتكي ومــابــك داءُ .... كــُـــن جميـــلاً ترى الوجـــودَ جميـــلا

محمد الرويعي

قديم 09-08-2012, 02:24 AM
الصورة الرمزية screamseko
screamseko screamseko غير متواجد حالياً

screamseko has a reputation beyond reputescreamseko has a reputation beyond reputescreamseko has a reputation beyond reputescreamseko has a reputation beyond reputescreamseko has a reputation beyond reputescreamseko has a reputation beyond reputescreamseko has a reputation beyond reputescreamseko has a reputation beyond reputescreamseko has a reputation beyond reputescreamseko has a reputation beyond reputescreamseko has a reputation beyond repute

صلي صلاة استخاره كده وشوف ربنا حيهديك لايه وتوكل علي الله

أيـــها المُشــــتكي ومــابــك داءُ .... كــُـــن جميـــلاً ترى الوجـــودَ جميـــلا

محمد الرويعي

قديم 09-08-2012, 02:30 AM
الصورة الرمزية sayed2077
sayed2077 sayed2077 غير متواجد حالياً

من انا؟: انا مش فارس ولا فتى احلام انا زحمة وربكه وشغل جنان
التخصص العملى: طالب هندسة قسم اتصالات
هواياتي: الكمبيوتر و السيارات

sayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond repute

خدنى معاك بقى يا استاذ تونسى

ههههههههههههه
علشان انا نفسى اروح

بص يا استذ تونسى انا روحت انا وعيلتى هناك كتير بس كنا بننزل فى فندق فقط فده اللى هقدر افيدك فيه فقط وكانت اخر زيارة سنة 2008

عموما هناك الماية بتاعت الحنفية ديه بتبقى ماية خزانات بتيجى تلاقى عربيات الى لا مؤاخذه بتشيل مياه المجارى هى هى اللى بتجيب مياه غير معلومة المصدر ويعبوها فى خزان الفندق او العمارة والكلام ده فى مرسى مطروح كلها مفيش شقه هناك فيها ماية نضيفه للاسف

المهم حضرتك لازم فى الطبخ والشرب تجيبوا كراتين مياه البركه او حياه او صافى الانواع المعروفه فقط واياك من الانواع الغير معروفه

وفيه هناك جراكن مياه كبيرة 6 و 10 ليتر اياك تجيب منها لان اغلبها مضروب على اخر مره كنا هناك كان الجركن ب ال 6 ليتر ب 4 جنية و ال 10 ليتر كان ب 6 جنية طيب ازاااى يعنى يكون بالرخص ده

فكنا بنجيب كراتين مياه مقفوله وعموما كان كرتونه او 2 بيكفونا طوال اسبوع تقدر تقول يعنى انك تعمل حسابك على 50 جنية مياه شرب وطبعا مياه الحنفية تبقى للاستحمام مع انى اشك انها تنفع للاستحمام اصلا ولغسل الملابس وغسل الاطباق فقط لاغير

وعموما احنا كنا على طول كل ما بننزل زى ما قولت لحضرتك كنا بنروح فندق رويال بلاس جنب مبنى المحافظه قدام البحر وكان بيبقى تابع للشغل بتاع الوالده على طول وبصراحه كان اكثر من رائع بمعنى الكلمه من حيث الخدمه والنضافه و الاكل وكل شىء ولما سألنا عن الاسعار كان اليوم هناك للفرد ب 300 جنية بفطار فقط بدون غداء والغداء بتروح المطعم بتاعهم وبتطلب الى انت عاوزه وبتحاسب عليه

ومتنساش مستنى تليفونك علشان اروح معاك انا مليش دعوه

ههههههههههههههههه

تروح ترجع بالسلامه يا استاذ تونسى

جروب رابطه هيونداى اكسيل على
Facebook
اضغط هنا
-------------------------
للبيع قطع غيار السيارة هيونداى اكسيل
وكل السيارات الكورى
اضغط هنا
--------------------------
سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم
اللهم اغفر للمؤمنين والمؤمنات والمسلمين والمسلمات الاحياء منهم والاموات

سيد عصام
قديم 10-08-2012, 04:18 PM
3bdo 3bdo غير متواجد حالياً

3bdo has a brilliant future3bdo has a brilliant future3bdo has a brilliant future3bdo has a brilliant future3bdo has a brilliant future3bdo has a brilliant future3bdo has a brilliant future3bdo has a brilliant future3bdo has a brilliant future3bdo has a brilliant future3bdo has a brilliant future

يا جماعة طب الطريق كام الكيلو
وهل البلد هناك تستاهل انك تروح بعربية عشان متتبهدلش ولا هيا صغيرة والشواطىء مش بعيدة

من يفقد ثروة يفقد كثيراً ..
ومن يفقد صديقاً يفقد أكثر ..
ومن يفقد الشجاعة يفقد كل شئ !

http://masrmotors.com/vb/image.php?t...ine=1341151527

تقرير حصرى لمصر موتورز بالصور والتفاصيل عن عربيتى ميتسوبيشى لانسر بومة سوبر اكشن 2012 مميزات وعيوب
http://masrmotors.com/vb/showthread.php?t=90862
عذرا لقلة دخولى على المنتدى بسبب الدراسة ادعولى ولو اى حد عايز حاجة يبعتلى و هرد عليه ان شاء الله ادعولى ربنا يوفقنى