العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > مقارنات

مقارنات لمساعدة الأعضاء فى المفاضلة بين الأنواع المختلفة من السيارات

قديم 13-11-2011, 09:09 PM
kastan kastan غير متواجد حالياً
من انا؟: أتمنى أن يرضى عنى ربى فى الدنيا و الاخره
التخصص العملى: INSPECTOR(SCA

kastan has much to be proud ofkastan has much to be proud ofkastan has much to be proud ofkastan has much to be proud ofkastan has much to be proud ofkastan has much to be proud ofkastan has much to be proud ofkastan has much to be proud ofkastan has much to be proud of
افتراضي رد: لانسر 2012 ولا النترا 2012

[QUOTE=sycho;551567]الكيا الاسبورتج ياحبى سعرها مبالغ فية جدا جدا جدا ومينفعش اجيب ال 1600 سى سى على كل الحجم دى حتبقى بطة بلدى مش عربية يعنى عشان تفكر تجيب ال 160 اكون وصلت اسكندرية ان شاء الله لائن انا مش قادر افهم الواكيل هنا بصراحة ازاى ينزل عربية بالحجم دة كلة ويحط فيها موتور بالضعف دة ويطلب فيها السعر دة 173000 الى 210000 دة للموتور ال 1600 سى سى وبالنسبة للموتور ال 2000 سى سى سعر F/O A/T 2011 365000
والجيتا فى ناس كتير خوفتنا من الفتيس بتعها قالولى ان الفتيس بتعها بيتحرق على طول ومش بيطول عشان كدا قولت اشوف الالنترا واللانسر ولا اية رئيك[/QUO

الله ينور عليك بس بصراحه انا واحد زميلى معاه الجيتا عمره ما اشتكى منها هى بصراحه عربيه فخمه اوى و ما سمعتش الصراحه عن مشكله الفتيس دى وممكن حضرتك تسال اكتر لان لو المشكله دى مش موجوده وحضرتك جبت الجيتا هتحس براحه جباره هى صحيح تئفيل ارجنتينى بس تكنولوجيا الالمان حاجه تانيه لا تئولى بئى يابانى و لاهندى
قديم 13-11-2011, 09:24 PM
محمود سامى محمود محمود سامى محمود غير متواجد حالياً

محمود سامى محمود is just really niceمحمود سامى محمود is just really niceمحمود سامى محمود is just really niceمحمود سامى محمود is just really niceمحمود سامى محمود is just really nice

[QUOTE=kastan;551562]صعب اوى الموضوع ده لان ما فيش مقارنه اصلا بين الهوندا سيفيك و اى عربيه كورى مهما كانت امكانيتها احنا لما بنقارن الكورى بالميتسوبيشى ده لان الميتسوبيشى الشركه رقم 5 فى تصنيف الشركات فى اليابان بعد التويوتا,الهوندا,الديهاتس و,النيسان

يعنى الديهاتسو قبل النيسان ؟؟؟؟؟
و بعدين للعلم .. الهوندا سيفيك أقل سيارة فى هوندا يا باشمهندس .. بره مصر بيعتبروها زى 128 عندنا كده
قديم 13-11-2011, 09:49 PM

kastan has much to be proud ofkastan has much to be proud ofkastan has much to be proud ofkastan has much to be proud ofkastan has much to be proud ofkastan has much to be proud ofkastan has much to be proud ofkastan has much to be proud ofkastan has much to be proud of

[QUOTE=محمود سامى محمود;551586]

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة kastan مشاهدة المشاركة

صعب اوى الموضوع ده لان ما فيش مقارنه اصلا بين الهوندا سيفيك و اى عربيه كورى مهما كانت امكانيتها احنا لما بنقارن الكورى بالميتسوبيشى ده لان الميتسوبيشى الشركه رقم 5 فى تصنيف الشركات فى اليابان بعد التويوتا,الهوندا,الديهاتس و,النيسان

يعنى الديهاتسو قبل النيسان ؟؟؟؟؟
و بعدين للعلم .. الهوندا سيفيك أقل سيارة فى هوندا يا باشمهندس .. بره مصر بيعتبروها زى 128 عندنا كده
والله ده كلام واحد عايش فى اليابان من 6 سنين وبصراحه غريبه اوى ان الهوندا سيفيك زى 128 بجد حاجه زى الفل
قديم 13-11-2011, 10:32 PM
الصورة الرمزية sycho
sycho sycho غير متواجد حالياً

sycho has a spectacular aura aboutsycho has a spectacular aura aboutsycho has a spectacular aura about

[QUOTE=kastan;551574]

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة sycho مشاهدة المشاركة

الكيا الاسبورتج ياحبى سعرها مبالغ فية جدا جدا جدا ومينفعش اجيب ال 1600 سى سى على كل الحجم دى حتبقى بطة بلدى مش عربية يعنى عشان تفكر تجيب ال 160 اكون وصلت اسكندرية ان شاء الله لائن انا مش قادر افهم الواكيل هنا بصراحة ازاى ينزل عربية بالحجم دة كلة ويحط فيها موتور بالضعف دة ويطلب فيها السعر دة 173000 الى 210000 دة للموتور ال 1600 سى سى وبالنسبة للموتور ال 2000 سى سى سعر F/O A/T 2011 365000
والجيتا فى ناس كتير خوفتنا من الفتيس بتعها قالولى ان الفتيس بتعها بيتحرق على طول ومش بيطول عشان كدا قولت اشوف الالنترا واللانسر ولا اية رئيك[/QUO

الله ينور عليك بس بصراحه انا واحد زميلى معاه الجيتا عمره ما اشتكى منها هى بصراحه عربيه فخمه اوى و ما سمعتش الصراحه عن مشكله الفتيس دى وممكن حضرتك تسال اكتر لان لو المشكله دى مش موجوده وحضرتك جبت الجيتا هتحس براحه جباره هى صحيح تئفيل ارجنتينى بس تكنولوجيا الالمان حاجه تانيه لا تئولى بئى يابانى و لاهندى
ههههههههههههههههههههههههه هه
طيب هية مع زميلك من امتة موديل سنة كام وولو فى اى حد هنا من الزملاء يقدر يفدنى فى موضوع مشكلة فتيس الجيتتا دة يقولنا برضة عشان نغير المقارنة تبقى النترا ولا جيتتا ولا لانسر

قديم 13-11-2011, 10:44 PM

العربيه اللى مع زميلى موديل 2009 وحضرتك ممكن تدخل منتدى الجيتا وتتابع لان بصراحه انا تئريبا ما لئيتش حد بيشتكى من موضوع الفتيس فى المنتدى الخاص بالجيتا وعموما ربنا يوفئك والف مبروك مقدما