العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات اليابانية > متسوبيشى Mitsubishi

قديم 16-08-2012, 09:45 PM
الصورة الرمزية Karim Emad
Karim Emad Karim Emad غير متواجد حالياً

Karim Emad will become famous soon enoughKarim Emad will become famous soon enough
للاهمية هشترى لانسر بوما 2008 وعايز مساعدتكم

بسم الله الرحمن الرحيم السلام عليكم ورحمه الله وبركاته يارب تكونوا بخير هدخل فى الموضوع على طول ان شاء الله نويت اشترى عربيه وقدامى لانسر بوما 2008 عايز اعرف عنها كل كبيره وصغيره وياريت اهل الخبره يشاركونى عايز عنها كل معلومه تتخيلوها وان كانت تافهه بالنسبه ليكوا اكيد هاتفيدنى لان دى اول مره اشترى عربيه عايز اعرف كل مميزات وعيوب البوما 2008 وبالخصوص قوه الموتور - فيها (ABS - EBD - BA) ولا لأ - فيها مثبت سرعات ولا لأ وسعه التانك - السحب - الثبات وايه الفرق بين الـ GT والـ GTS وسعر النوعين لو حاله السياره جيده دى حاجات عايز اعرفها ضرورى وياريت اللى عنده اضافات مايبخلش عليا وياريت ياجماعه سرعه الرد لانى ان شاء الله هشتريها بكره او بعده بالكتير شكرا مقدما
قديم 17-08-2012, 03:43 AM

Karim Emad will become famous soon enoughKarim Emad will become famous soon enough
افتراضي رد: هشترى لانسر بوما 2008 وعايز مساعدتكم

ايه ياجماعه 40 مشاهده ومفيش ولا رد واحد

قديم 17-08-2012, 03:50 AM
الصورة الرمزية sherifabden
sherifabden sherifabden غير متواجد حالياً

من انا؟: انا شريف عابدين السيد عاشق السيارات
التخصص العملى: طالب في الصف الاول الثانوي
هواياتي: قيادة وتجربة السيارات وممارسة الرياضه

sherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond repute

بص ياباشا اولا اللانسر مفيهاش غير الABS بس وثانيا هيا اصلا مفيهاش لا مثبت سرعة ولا بلوتوث ولا مالتي فانكشن ... هيا سحبها حلو وكويس وثباتها كويس كمان ... وانا معرفش سعرها بالضبط بس ممكن تعمل بين 73 و78 الف على حسب الحالة والفئة ... في النهاية انا انصحك انك متجيبش المستعمل اصلا وتبعد عنه لان 99% من المستعمل مضروب ومليان خوازيق ... فكر في حاجة زيرو في الفئة السعرية دي او ادفع فلوسك مقدم وهات اللانسر زيرو افضل منها كمستعمل ... واي استفسار انا تحت امرك ...
قديم 17-08-2012, 04:49 AM

شكرا ليك ياشريف
طيب ايه السيارات اللى تنصحنى بيها فى الفئه السعريه دى
ولو اخدت اللانسر وكشفت عليها ميكانيكا وكهربا ولقيتها تماما ايه رأيك ادوس فيها ولا برضه ابعد عنها
كمان ايه رأيك فى bmw 318i 2002 وسعرها فى حدود كام العربيه دى داخله دماغى جدا بس للاسف مش لاقى منها
قديم 17-08-2012, 04:53 AM
الصورة الرمزية sherifabden
sherifabden sherifabden غير متواجد حالياً

من انا؟: انا شريف عابدين السيد عاشق السيارات
التخصص العملى: طالب في الصف الاول الثانوي
هواياتي: قيادة وتجربة السيارات وممارسة الرياضه

sherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Karim Emad مشاهدة المشاركة

شكرا ليك ياشريف

طيب ايه السيارات اللى تنصحنى بيها فى الفئه السعريه دى
ولو اخدت اللانسر وكشفت عليها ميكانيكا وكهربا ولقيتها تماما ايه رأيك ادوس فيها ولا برضه ابعد عنها
كمان ايه رأيك فى bmw 318i 2002 وسعرها فى حدود كام العربيه دى داخله دماغى جدا بس للاسف مش لاقى منها
انا انصحك باللوجان ... لكن لو طلعت اللانسر كويسة وحالتها ممتازة وتمام تمام يبقا اشتريها ... واصلا الBMW 318i موديل 2002 سعرها مش زي سعر اللانسر وصعب تلاقي واحدة حالتها كويسة ... عموما انتا ياباشا لو طلعت اللانسر كويسة وحالتها ممتازة هاتها ولو طلعت مضروبة هات اللوجان .. واستخير ربنا اولا واخيرا .. وتقبل تحياتي