العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > مكافحة سرقة السيارات

مكافحة سرقة السيارات موضوعات حماية السيارات من السرقة و للاعلان عن سيارات مفقودة ( مسروقة )

قديم 15-03-2011, 10:08 PM
الصورة الرمزية Maged_Samy
Maged_Samy Maged_Samy غير متواجد حالياً
من انا؟: محاسب
التخصص العملى: محاسب
هواياتي: السيارات

Maged_Samy is a name known to allMaged_Samy is a name known to allMaged_Samy is a name known to allMaged_Samy is a name known to allMaged_Samy is a name known to allMaged_Samy is a name known to all
افتراضي ايقاف السيارة عن بعد فى حاله سرقتها

فى الايام اللى احنا فيها دى مهم جداً اننا نخلى اللى يحاول يسرق العربيه مينفعش تدور معاه واللى يسرقها بالاكراه نخلى الموتور يبطل والعربيه تقف بالحرامى .
المشكله الاساسية ان معظم الكهربائية لا يقوموا بتوصيل دائرة فصل الموتور وهما بيركبوا الانذار اللى هيا عبارة عن كتاوت لانهم بيستسهلوا وبيعتمدا على ان الزبون مش فاهم .
لكن اللى راكبه عنده الدايرة دى العربيه لايمكن ادارتها ابدا طول ما انت قافلها بالانذار وكمان لو حد سرقها تقدر توقفه عن طريق الضغط على مفتاح القفل الصامت ثم مفتاح القفل بالصوت اللى فى الريموت العربيه تبطل علطول وساعتها الحرامى هيسبها ويجرى .
ياريت كل واحد يراجع على الانذار بتاعه ويشوف الموضوع ده ولو مش عنده يشترى كتاوت ويركبه وهيلاقى طريقة تركيبه فى الكتالوج بتاع الانذار .
وشكراً

قديم 15-03-2011, 10:27 PM
الصورة الرمزية سالم سلامه
سالم سلامه سالم سلامه غير متواجد حالياً

سالم سلامه has a reputation beyond reputeسالم سلامه has a reputation beyond reputeسالم سلامه has a reputation beyond reputeسالم سلامه has a reputation beyond reputeسالم سلامه has a reputation beyond reputeسالم سلامه has a reputation beyond reputeسالم سلامه has a reputation beyond reputeسالم سلامه has a reputation beyond reputeسالم سلامه has a reputation beyond reputeسالم سلامه has a reputation beyond reputeسالم سلامه has a reputation beyond repute
افتراضي رد: ايقاف السيارة عن بعد فى حاله سرقتها

دى وصفه سهله مشكور جزاك الله خير
قديم 15-03-2011, 11:06 PM
engmish engmish غير متواجد حالياً
التخصص العملى: مهندس مدني

engmish is a glorious beacon of lightengmish is a glorious beacon of lightengmish is a glorious beacon of lightengmish is a glorious beacon of lightengmish is a glorious beacon of light

شكرا أخ ماجد على الوصفة السهلة والمهمة في نفس الوقت.
بس لي سؤال صغير: هل النظام ده صالح ويعمل لو كنت مركب الإنذار ده في عربية زي لادا2107؟؟

M.I.Sh
قديم 15-03-2011, 11:07 PM
الصورة الرمزية RENAULT 18
RENAULT 18 RENAULT 18 غير متواجد حالياً

RENAULT 18 has a reputation beyond reputeRENAULT 18 has a reputation beyond reputeRENAULT 18 has a reputation beyond reputeRENAULT 18 has a reputation beyond reputeRENAULT 18 has a reputation beyond reputeRENAULT 18 has a reputation beyond reputeRENAULT 18 has a reputation beyond reputeRENAULT 18 has a reputation beyond reputeRENAULT 18 has a reputation beyond reputeRENAULT 18 has a reputation beyond reputeRENAULT 18 has a reputation beyond repute

مشكور يا باشا .........

جزاك الله كل خير

That is My Renault

قديم 16-03-2011, 03:12 PM
الصورة الرمزية Maged_Samy
Maged_Samy Maged_Samy غير متواجد حالياً
من انا؟: محاسب
التخصص العملى: محاسب
هواياتي: السيارات

Maged_Samy is a name known to allMaged_Samy is a name known to allMaged_Samy is a name known to allMaged_Samy is a name known to allMaged_Samy is a name known to allMaged_Samy is a name known to all

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة engmish مشاهدة المشاركة

شكرا أخ ماجد على الوصفة السهلة والمهمة في نفس الوقت.
بس لي سؤال صغير: هل النظام ده صالح ويعمل لو كنت مركب الإنذار ده في عربية زي لادا2107؟؟
طبعاً صالح ويشتغل فى اى عربية بس المهم الانذار يكون نوع حديث علشان الانواع القديمة مفيهاش خاصية الايقاف عن بعد لكن فيها بس خاصية فصل المحرك وانت راكن .
وانا تحت امركم فى اى استفسار