العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > كيا KIA

كيا KIA احد اعمدة عملاق الصناعة الكورى اندمجت مع هيونداى لتصبح اكبر مجموعة فى كوريا الجنوبية بينما بدات باعادة تجميع موديلات مازدا القديمة من اشهر الموديلات بيكانتو - سيراتو - ماجنتيس - كارينز - ريو - اوبيروس - كارنفال - سورانتو

قديم 15-02-2010, 08:12 AM
goooogle goooogle غير متواجد حالياً

goooogle has a spectacular aura aboutgoooogle has a spectacular aura about
افتراضي طلب من الاعضاء الكرام

السلام عليكم

انا هشترى عربية كيا سيراتة هاى لين

الكاملة و الكامل هوة الله

جنوت 17 كست 6 اسطونات كلو لكو كلو و هشتريها سعودى لئن السعودى افضل انواع الخليجى

و نصيحة للى عوز يشترى خليجى يبعد عن حجتين

الكويتى و الاردنى لئن مشكلهم كتيرة جدا و بتسخن و السعودى متور متصمم لدرجة الحرارة العاليا زى جوة السعودية كدة

المهم

بعد ازنكم عوز اسم اكبر موزع فى مصر بتع خليجى

بس غير ياسر ريان لئنى ملقتش الون الى انا عوزة و هوة لون البرونزى

وانا سمعت عن جابر عبد الشهيد

لو فية موزع جامد و عربيات عندة كتير و يكون مضمون اكون شكور جدااا

و بسم الله مشاء الله العربية تحفة فنية بصرحة وربنا يبركلى فيها الى هتيجى

هبخرها هههههههههه و كل واحد معاة العربية دى بصرحة يحافظ عليها و ميجريش بيها خليك على الهادى

و يكفيك شرها

وشكرا ليكم

مستنى الرد

اسماعيل

قديم 15-02-2010, 04:03 PM
الصورة الرمزية matrix_2010
matrix_2010 matrix_2010 غير متواجد حالياً

matrix_2010 is on a distinguished road
افتراضي رد: طلب من الاعضاء الكرام

خليك مع جابر عبد الشهيد هو اكبر موزع للخليجي وهتلاقي عندة كل الالوان وكمان سعودي وهما هناك بيدققوا في الحكاية دي يعني هتشتري وانت متطمن
قديم 15-02-2010, 05:59 PM
الصورة الرمزية karem ali
karem ali karem ali غير متواجد حالياً
من انا؟: شاب طموح
التخصص العملى: طالب
هواياتي: اعشق السيارات وقيادتها

karem ali has a reputation beyond reputekarem ali has a reputation beyond reputekarem ali has a reputation beyond reputekarem ali has a reputation beyond reputekarem ali has a reputation beyond reputekarem ali has a reputation beyond reputekarem ali has a reputation beyond reputekarem ali has a reputation beyond reputekarem ali has a reputation beyond reputekarem ali has a reputation beyond reputekarem ali has a reputation beyond repute
Smile رد: طلب من الاعضاء الكرام

على فكره يا استاذ goooogle انا كونت لسه هعمل موضوع زى الى حضرتك عمالته ده وحضرتك وفرت عليه كتير المهم انا بل الفعل نزلت انا والدى وشوفت العربيه وعجبنى جدا الون الموكه هو لون تحس انه فريب من الفرانى شويه لكن التانى فيه لمعه وبجد العربيه بسم الله ما شاء الله واوتوماتيك وفتحه سقف و جنوط و سنسور و كاست 6 سى دى و الفرش جلد ويوجد بل الكراس الاماميه سخان و يوجد تحكم فى السياره بواسطه الدركسيون مثل الصوت وشويه حجات تانيه كده واهم حاجه فيها انى هى يوجد بها بصمه و دى الحاجه الى عجبتنى جدا فيها بس العربيه بسم الله ما شاء الله عليها بس هو انا كونت عاوز اعرف اهم حاجه هل توكيل الكيا بيعترف بيها بمعنى انى لو حبيت انى اعمل لها الصيانه الدوريه زى اى عربيه تانيه مصرى بيرضو انى هم يعملوها ول لا و الحاجه التانيه الى انا كونت عاوز اعرفها هل الثبات على السرعه العاليه كويس ول لا ويارت لو حد ال انى الثبات بتاع العربيه كويس يكون عن تجربه شخصيه له ولس على ما اسمع وعلى فكره انى العربيه عامله 125 الف موديل 2010 بس انا بصراحه مسالتش عن بلدها هل هى كويتى ام سعودى وعلى فكره العربيه دى لوالدى مش ليه انا معايه ماتركس الشكل الجديد 2010 والعربيه زى الفل معايه الحمد لله بس طبعن هناك فرق وبعدين مفهاش حاجه لم والدى انشاء الله يجبها اكيد يا عنى هاخوده منه شويه وال ايه

كريم على
قديم 15-02-2010, 10:49 PM
goooogle goooogle غير متواجد حالياً

goooogle has a spectacular aura aboutgoooogle has a spectacular aura about

انا لفيت على كل الموزعين دول معدة جابر عبد الشهيد و اتصلت و ملقتش الون بس هتزل قريب انشاء الله

وانا بفضل الخليجى عن التوكيل لى بقااا ؟؟؟؟؟؟؟؟

الاول السعر انا اولة بى جنية احتة فى جيبى احسن الجنية يدفينى و يوكلنى و يشربنى

تانى حاجة الخليجى قوة التكفيف بتاعة اقوة بكتير من التوكيل حد يقلى لى بقاا ؟؟؟ علشان بيتعمل بموصفات سعودية و السعودية درجة الحرارة عليا متلقييش العربية بتسخت و تلقى التكيف تلاجة

واحد يقلى الضمان هقلة الضامن ربنا العربية شريها زيرووووووووووووووووووو

بسو يا جماعة العربية دى انا جربتها مرة فى سوقتها على طريق الصحراوى تحفة فنية الى يقلك العفشة نشفة مش صحيح

و نجى على موضوع ان العربية بتحدف غير صحيح عشان تريح نفسك مفير عربية بتحدف خالص يبقا متتصنعش و متطلعش من الشركة نفسها لئن العربيات بتتجرب قبل مبطتلع من المصنع

تانى حاجة ابعدو عن الكويتى و الاردنى السعودى رقم واحد فى الخلايجى

انا لقيت عربية نفس الون الى عوزها و سعودى بس نقصة حاجة تفها اوووى لو تلحز فى الشمال زوراين اول زرار بتع اضائة الطبلوة و التانى الى جمبة بتع قوة اضائة الفونيس

لمة ملقتش الزرار الى على الشمال دة مشترتهاش الرجل استغرب جدا ههههههههههه و قلتلة فلوسى فى جيبى مدفيانى من السقعة و البرد ههههههههههه و ملقتش فيها طفية السجاير مع انى مش بدخن

نصيحة الى بيشترى و الاخ الى عوز يشترى عربتة للبابة العربية سعرها الخليجى السعودى يتروح بين 122 و 123.500 لقيت اعلة من كدة يبقا حرامى

و فى حاجة الى بتقلى عليها صيانة صدقنى بلاش الوسواس دة العربية بتيجى زيروووو يعنى بعد ال 1000 كيلو تغير زيت و تحت ال 10000 كيلو من برة مش درورى فى التوكيل يعنى وفر فلوسك و هوة هوة الزيت

و اشترى دماغك و رحت بالك و عربيتك معاك و محافظ عليها فلة شمعة منورة

بس انا اسمع ان جابر عبد الشهيد دة اقوة من ياسر سمير ريان و نصيحة للى عوز يشترى ميشتريش من معرض حرمية اكيد كلهم هيقلبوك فى اى حاجة لكن الموزع لمة تجى تحسبها مش هيبقا فاضى انو يضربلك فى العربة ولا يقلب منها حاجة

و انا جاهز لو حد عندة اى استفسار انا لفف جامد جدا فى التوكيلات و الخليجى و كلوووة
قديم 24-03-2010, 10:13 PM
khaledkb khaledkb غير متواجد حالياً

khaledkb is on a distinguished road

هل يوجد 7 كراسى خليجى فى مصر