العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الصينية والهندية > الصينى العام

الصينى العام الصين هى احدث صانعى السيارات فى العالم حيث بدأت فعلياً فى عام 1998 الا ان تعداد الصين والنمو الاقتصادى السريع جعل من الصين واحدة من اكبر الاسواق العالمية مما جعل الشركات العالمية تتهافت على تصنيع سياراتها فى الصين بينما تسعى الصين لغزو العالم بمنتجاتها المحلية اهم الشركات : هايما - ليفان - فاو - جاك - شانا بينى - شيرى و اسبيرانزا - جيلى - ايديا Zotye - FOTON - CHERY - Brilliance - Great Wall - Geely - FAW - Lifan - BYD - SPERANZA

قديم 28-03-2011, 12:30 PM
الصورة الرمزية ahmed2801
ahmed2801 ahmed2801 غير متواجد حالياً
من انا؟: انسان بسيط طالب الصحه والستر
التخصص العملى: مدير ادارة ورش صيانة وإصلاح الديزل فى البترول
هواياتي: ميكانيكا الديزل-التكنولوجيا الحديثة

ahmed2801 is a glorious beacon of lightahmed2801 is a glorious beacon of lightahmed2801 is a glorious beacon of lightahmed2801 is a glorious beacon of lightahmed2801 is a glorious beacon of light
افتراضي رد: الحسن لقطع غيار السيارات الصينية

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة محمد الحسن مشاهدة المشاركة

طبعا ممكن بس انت عارف السياره تحتوي علي أكثر من 7000 قطعه و انا لم احصرهم كلهم او اوفرهم و لكن انا أشتهر بتوفير القطع النادرة التي لا تتوفر في السوق و من يريد معرفه اي شيء يتفضل مكرما و سوف اجيب في الحال
بعد إذن حضرتك يا أستاذ/محمد - مفيش فرع شرق القاهرة مدينة نصر - مصر الجديدة - المطرية - السؤال بقى عن مساعدين الشنطة شيرى A11 2007 وهل ليها شبكة سقف او شبكة شنطة او اى اختراع لحمل الشنط وشكرا لاهتمام حضرتك

الحمد لله الحى القيوم الذى لااله الاهو
أحمد شحاتة صالح
قديم 28-03-2011, 02:23 PM
محمد الحسن محمد الحسن غير متواجد حالياً
التخصص العملى: صاحب محل الحسن لقطع غيار السيارات الصيني و موظف تنفيذي شركه DGL للشحن الدولي

محمد الحسن has a spectacular aura aboutمحمد الحسن has a spectacular aura about

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة محمد الحسن مشاهدة المشاركة

شكرا علي الترحيب يا باشا
انا عندي كل حاجة الشيري ان شاء الله بس قول لي هي شيري ايه عشان شيري كوين دا اسم الشركة المنتجه مش الموديل و في 2 موديل بالشكل اللي انت بتوصفه دا هي (A11-or-A15)
بالنسبه لزراع الاشاره وليد باشا هو عامل 120 جنيه اصلي شيري و دا سعر خاص جدا و ربي هو العالم
قديم 28-03-2011, 02:38 PM
التخصص العملى: صاحب محل الحسن لقطع غيار السيارات الصيني و موظف تنفيذي شركه DGL للشحن الدولي

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة حازم فخرى مشاهدة المشاركة

شكرا على إهتمامك بملاك الصيني

أولا كنت عايز أعرف ليك فرع في فيصل .. لأنه فيه واحد فاتح هنال إسمه محمد حسن وعنده قطع غيار صيني ولا دا تشابه أسماء

ثانيا أنا عندي سبرانزا A620 موديل 2007 مستعملة وإشتريتها منذ ثلاثة شهور ومحتاج ذراع الإشارة والأنوار يا ترى عندك وبكام

ثالثا لمبة الإير باج منورة علطول ورحت التوكيل بتاع first Car ومعرفوش يطفو اللمبة .. يا ترى عندك حل للموضوع ده

رابعا فتحة السقف كانت شغالة تمام لحد ما إبني الصغير كان بيحاول يطلع رأسة من الفتحة وفي نفس الوقت بسحب المفتاح من الكونتاكت وساعتها الفتحة بتقفل أوتوماتيك فخبططت في رأسة ووقفت مكانها ولم تقفل ثانيا إلا لما شديتها بإيدي وإكتشفت بعد كدة إن في بوز بيركب في الجانب الأيمن خرج من مكانه .. ياترى عندك حل

خامسا شاشات ال VCD المركبة في الرأس ساعات بتعلق ومتجبش إشارة وتقريبا حد من العيال دخل الزراير جوة فلم تصبح بارزة .. عندك حد بيفهم في الشاشات

ولك جزيل الشكر .. والسلام ختام

بالنسبه لمحل فيصل هو ليس له اي علاقة بي انه تشابه لا اكثر و بالنسبه للمبه الاير باج و الشاشات هذا يحتاج جهاز كمبيوتر كشف أعطال و هو بيعملها فيكس و أن شاء الله بتتصلح و الجهاز موجود عندي و بالنسبه لفتحت السقف تصلحها ممكن تتفضل مكرما بزيارتنا و انا عندي ناس متخصيصن في هذا و نصيحة مني متركبش عيالك العربيه اكتر من كده الخسائر كثيره
انا بهزر طبعا و ربنا يعينك و يقويك و لو عايز اي صيانه انا عندي ميكانيكي من التوكيل متخصص اسبرانزا بس و بصراحه فاهم جدا لو حبيت ,,,, زراع الاشاره موجود و ممكن تكلمني باليل لأن مش فاكر السعر دلوقتي
قديم 28-03-2011, 02:43 PM

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmed2801 مشاهدة المشاركة

بعد إذن حضرتك يا أستاذ/محمد - مفيش فرع شرق القاهرة مدينة نصر - مصر الجديدة - المطرية - السؤال بقى عن مساعدين الشنطة شيرى A11 2007 وهل ليها شبكة سقف او شبكة شنطة او اى اختراع لحمل الشنط وشكرا لاهتمام حضرتك
موضوع الحاملات دا يا باشا محتاج حد بتاع كماليات و هذا متوفر جدا في كل المناطق التي انت تستفسر عنها بالنسبه لي انا موجود عندي قطع غيار الداخليه و الخارجيه و ليس الكماليات و الله المستعان
قديم 28-03-2011, 04:18 PM
aboelesaad
Guest

والله مشكور علي مجهودك

بس كان ليا استفسار

انا عربيتي m11 وكنت عايز اعملها فتحه سقف سعرها عندك كام ؟؟؟؟
ولو عايز اعملها مكشوفه وسقف هيدروليك تتكلف كام عندك ؟؟؟

ولك جزيل الشكر