العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتدى الصيانة و اﻹصلاحات > ميكانيكا السيارة

ميكانيكا السيارة يحتوى على المعلومات الفنية عن المحركات و أجزاءها و ناقل الحركة (الفتيس) و القابض (الدبرياج) و تجارب الصيانة الميكانيكية

قديم 10-02-2009, 10:18 PM
الصورة الرمزية Mo7amed Elnimr
Mo7amed Elnimr Mo7amed Elnimr غير متواجد حالياً
التخصص العملى: Faculty of Engineering
هواياتي: drawing,driving

Mo7amed Elnimr has much to be proud ofMo7amed Elnimr has much to be proud ofMo7amed Elnimr has much to be proud ofMo7amed Elnimr has much to be proud ofMo7amed Elnimr has much to be proud ofMo7amed Elnimr has much to be proud ofMo7amed Elnimr has much to be proud ofMo7amed Elnimr has much to be proud ofMo7amed Elnimr has much to be proud of
افتراضي رد: لانوس يا أهل مصر...

انا عربيتى موديل 2000وعاملة 400000كم والموتور بتاعها متفتحش قبل كدة غيرت بس سير التقسيمة 3مرات والطلمبة المياة مرتين وكويل كهرباء
قديم 11-02-2009, 02:48 AM
الصورة الرمزية Nissan
Nissan Nissan غير متواجد حالياً
من انا؟: م/يونس حسين
التخصص العملى: مهندس سيارات
هواياتي: الرياضة القراءة الموسيقى السيارات

Nissan has a reputation beyond reputeNissan has a reputation beyond reputeNissan has a reputation beyond reputeNissan has a reputation beyond reputeNissan has a reputation beyond reputeNissan has a reputation beyond reputeNissan has a reputation beyond reputeNissan has a reputation beyond reputeNissan has a reputation beyond reputeNissan has a reputation beyond reputeNissan has a reputation beyond repute

سير التقسيمة؟ سير الكاتينة أعتقد غنه بيتغير فى الدايو على 40 الف كم يعنى المفروض حضرتك تكون غيرته 10 مرات مش 3
غيره فى ميعاده افضل ربنا سترها معاك المرات اللى فاتت ربنا يسترها معانا و معاك علطول

شارك دافع عن أفكارك
قديم 12-02-2009, 05:56 PM
محمد_فراج محمد_فراج غير متواجد حالياً
من انا؟: محمد فراج
التخصص العملى: مجال البصريات
هواياتي: سباحه وسيارات

محمد_فراج is infamous around these partsمحمد_فراج is infamous around these partsمحمد_فراج is infamous around these partsمحمد_فراج is infamous around these partsمحمد_فراج is infamous around these partsمحمد_فراج is infamous around these partsمحمد_فراج is infamous around these partsمحمد_فراج is infamous around these partsمحمد_فراج is infamous around these partsمحمد_فراج is infamous around these partsمحمد_فراج is infamous around these parts

والله يا ليبى انا عن نفسى الموتور معايا الحمد لله زى الفل بس العيب يكمن فى العفشه بالنسبه للموتور ف متقلقش خالص بس انت حافظ على مواعيد تغيير الزيت والفلتر والحاجات الدوريه دى ومتقرصش ع الموتور بلاش تفصيل والحاجات دى والبنزين طبعا اقل حاجه 90 ويفضل 92 او 95 بس البنزين مولع نارptmnlo123per139

لا تحسبن الابتسامه على وجهى فرحا فالطير يرقص مذبوحا من شده الالم

fokak mne

قديم 13-02-2009, 08:00 AM
الصورة الرمزية hazem_khidr
hazem_khidr hazem_khidr غير متواجد حالياً

من انا؟: انا مهما كبرت صغير ..انا مهما عليت مش فوق !!!!
التخصص العملى: محاسب و صاحب مصنع ملابس
هواياتي: السيارت و شغف القياده

hazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond repute

مواتير اللانوس مواتير معمره فعلا
علي الرغم من انها كوري لكن بتكنولوجيا الماني
و عمري ما شفت واحده منها بتدخن
عموما زي الاخوه الاعزاء ما قالوا حافظ علي الصيانات الدوريه و حتفضل زي الفل معاك ان شاء الله

حـازم خـضـر

قديم 13-02-2009, 10:12 PM
محمد_فراج محمد_فراج غير متواجد حالياً
من انا؟: محمد فراج
التخصص العملى: مجال البصريات
هواياتي: سباحه وسيارات

محمد_فراج is infamous around these partsمحمد_فراج is infamous around these partsمحمد_فراج is infamous around these partsمحمد_فراج is infamous around these partsمحمد_فراج is infamous around these partsمحمد_فراج is infamous around these partsمحمد_فراج is infamous around these partsمحمد_فراج is infamous around these partsمحمد_فراج is infamous around these partsمحمد_فراج is infamous around these partsمحمد_فراج is infamous around these parts

والاستعمال النظيف ان شاء الله ما يدخن خالص وانا تجربتى الشخصيه مع الاستعمال القاسى والحمد لله تمام

لا تحسبن الابتسامه على وجهى فرحا فالطير يرقص مذبوحا من شده الالم

fokak mne