العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > Hyundai هيونداى > Hyundai Elantra - النترا

قديم 24-04-2012, 01:15 AM
hazemtop007 hazemtop007 غير متواجد حالياً

hazemtop007 is on a distinguished road
عاجل نصيحه اشتري مستعمل ولا نيو النترا

لو سمحتم يا جماعه أنا لسه بتعلم السواقة جديد وفاضل 5 حصص واخلص وكنت عاوز نصيحتكم عشان أنا عاوز جيب عربيه وبصراحه الالنترا الجديدة عجباني جداً بس أنا خائف أجيبها واخبطها وسالت أصحابي كلهم اعمل إيه اختلفوا بين أني اجيب مستعمل امشي بيه شويه لغايه لما ابقي متمكن وبعد كده ابيعها وابقي اشتري جديد وراي تاني أني جيب جديد علي طول لان كل عربيه مختلفه من ناحيه الأبعاد وحساسيه البنزين والفرامل وخلافه وانا بصراحه مش عارف اعمل إيه وبصراحه خائف اختار غلط واتمنى أنكم تساعدوني بخبرتكم الكبيرة واتمنى أني مكنش طولت عليكم
قديم 24-04-2012, 01:20 AM
الصورة الرمزية crime
crime crime غير متواجد حالياً
من انا؟: متخصص توظيف سيارات وومركز خدمه معتمد كيا
التخصص العملى: مروج سيارات للسفارات وشركات السياحه والهيئات الحكوميه
هواياتي: .جديد السيارات .الكتب سماع القران الكريم

crime has a reputation beyond reputecrime has a reputation beyond reputecrime has a reputation beyond reputecrime has a reputation beyond reputecrime has a reputation beyond reputecrime has a reputation beyond reputecrime has a reputation beyond reputecrime has a reputation beyond reputecrime has a reputation beyond reputecrime has a reputation beyond reputecrime has a reputation beyond repute
افتراضي رد: نصيحه اشتري مستعمل ولا نيو النترا

لازم تجيب مستعمل الاول تتعلم فيه وتخبط فيه براحتك علشان الكلام ده مينفعشى مع عربيه زيرو وغير كده لسه نازله جديد ف نصيحتى ليك كاخ هات مستعمل الاول ويكون قطع غياره منتشره واسعارها معقوله

تقبل تحياتى
قديم 24-04-2012, 01:26 AM

شكرًا جزيلا علي ردك السريع بس في رأيك ممكن اجيب إيه
قديم 24-04-2012, 01:30 AM
الصورة الرمزية hazem_khidr
hazem_khidr hazem_khidr غير متواجد حالياً

من انا؟: انا مهما كبرت صغير ..انا مهما عليت مش فوق !!!!
التخصص العملى: محاسب و صاحب مصنع ملابس
هواياتي: السيارت و شغف القياده

hazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond repute

فيه ناس بتتعلم علي عربيات زيرو و مش بتخبطها عادي
و فيه ناس بتسوق بقالا ميت سنه و بتخبط عربيه جديده لمجرد الخوف منها او عدم التركيز
شوف انت عاوز ايه هاته بس تتعلم كويس و بلاش تسرع لان السواقه بتيجي بالممارسه و التدريب

حـازم خـضـر

قديم 24-04-2012, 01:34 AM

أنا عاوز اجيب نيو النترا أتوماتيك وفي ناس بتقولي مدام هتجيب أتوماتيك هات زيرو عشان سواقته أسهل من المانيوال بكتير وانا حاليا بتعلم علي ١٢٨