العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > منتدى السيارات العام

منتدى السيارات العام المنتدى الرئيسي بالموقع ، حيث يحتوي على كل المواضيع العامة عن السيارات نقاشات المنتدى اخبار السيارات فى مصر والخليج والعالم

قديم 12-10-2011, 12:19 PM
Mero_alex Mero_alex غير متواجد حالياً

Mero_alex will become famous soon enough
للاهمية ارجو الافادة يا اصحاب الخبرة

السلام عليكم جميعا
وسعدت بانضمامي لهذا المنتدى ولقاء كل من فيه وقراءة مواضيعة الهادفة المفيدة وجعلها الله في ميزان حسنات كل من فعل وسعى وانشأ هذا الموقع.
انا م/ عمرو من اسكندرية وقد نويت شراء سيارة وذلك لكثرة انتقالاتي ولكن المشكلة منصبة في انني لا املك مبلغا كبيرا وذلك لوضعي كل ما معي في مشروعات ان شاء الله سوف تدير علي دخلا ولكن ليس الآن.
ومع ذلك فانا في اشد الحاجه الى سيارة خاصا في فصل الشتاء لنقل اشياء بها اولا وثانيا لاني اسكن في مكان المحافظة قد جارت عليه بحجة دخول الغاز وتركته غير صالح للاستخدام الادمي . اما بالنسبة لما معي فهم 6500 بعد اصدقائي على استعداد ان يشتروا لي بها 125 او 128 (عجوزة) بلغتهم هههههههه. والبعض قال ليه ممكن 127 ومنهم من قال 133 . ولكن اغلب الترشيحات رجحت كفة 125 وذلك لتحملها الشديد وكثرة قطع غيارها وتوافر اماكن الصيانة لها غير انها مريحة ايضا ..
فما رأيكم ماذا افعل ؟؟ مع العلم اني سوف ابيعها ان شاء الله في الصيف المقبل واستبدالها باخرى اعلى
قديم 12-10-2011, 01:10 PM
الصورة الرمزية mr_astra
mr_astra mr_astra غير متواجد حالياً

mr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond repute
افتراضي رد: ارجو الافادة يا اصحاب الخبرة

اختيار موفق ان شاء الله
ويليها البتلز عربيات زى الفل

يااااااااااااا رب

إرحمنا بقدرتك علينا

قديم 12-10-2011, 01:29 PM
الصورة الرمزية غريبو99
غريبو99 غريبو99 غير متواجد حالياً
من انا؟: محمد محمد غريب
التخصص العملى: حاسب آلى ونظم معلومات
هواياتي: سيارات , رحلات صيد وابحار

غريبو99 has a reputation beyond reputeغريبو99 has a reputation beyond reputeغريبو99 has a reputation beyond reputeغريبو99 has a reputation beyond reputeغريبو99 has a reputation beyond reputeغريبو99 has a reputation beyond reputeغريبو99 has a reputation beyond reputeغريبو99 has a reputation beyond reputeغريبو99 has a reputation beyond reputeغريبو99 has a reputation beyond reputeغريبو99 has a reputation beyond repute

توكل على الله فى 128 بدون تفكيير عن تجربة شخصية 4 سنوات, هى احسن عربية صغيرة وواسعة وعفشتها تستحمل وقطع غيار رخيصة وكمان انت ممكن تفهم فيها وتصلحها بنفسك يعنى موتورها مش معقد

بالتوفيق ان شاء الله
قديم 12-10-2011, 01:35 PM
الصورة الرمزية crime
crime crime غير متواجد حالياً
من انا؟: متخصص توظيف سيارات وومركز خدمه معتمد كيا
التخصص العملى: مروج سيارات للسفارات وشركات السياحه والهيئات الحكوميه
هواياتي: .جديد السيارات .الكتب سماع القران الكريم

crime has a reputation beyond reputecrime has a reputation beyond reputecrime has a reputation beyond reputecrime has a reputation beyond reputecrime has a reputation beyond reputecrime has a reputation beyond reputecrime has a reputation beyond reputecrime has a reputation beyond reputecrime has a reputation beyond reputecrime has a reputation beyond reputecrime has a reputation beyond repute

فعلا ال 125 حماله قسيه وتستحمل فحت وردم ومشاووير كبييره بس اهم حاجه اتاكد انها نضيفه
قديم 12-10-2011, 01:49 PM
Mero_alex Mero_alex غير متواجد حالياً

Mero_alex will become famous soon enough
افتراضي اشكركم

بجد انا مش عارف اشكركم ازاي على حسن تعاونكم وافادتكم ليا
انا فعلا مبسوط اني وسط ناس اكتر من اخواتي والله ربنا يجازيكم خير