العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الصينية والهندية > جاك JAC

جاك JAC جاك JAC تأسست عام 99 و متخصصة فى صناعة السيارات التجارية و الميكروباص و قد حققت انتشار دولى فى هذا المجال و قدمت سيارات ركوب مؤخرا بتصميمات إيطالية تنبئ بمستقبل مبهر لتلك السيارة

قديم 13-02-2011, 06:43 AM
mr/ahmed mr/ahmed غير متواجد حالياً
من انا؟: احمد لطفى
التخصص العملى: تدريس القانون
هواياتي: السيارات

mr/ahmed has a spectacular aura aboutmr/ahmed has a spectacular aura aboutmr/ahmed has a spectacular aura about
افتراضي رد: اية حالكم

السلام عليكم...
يا استاذ mmmgogommm فى البداية اهلا بيك وبعد ذلك من فضلك اشرحى اية الاسم اللى انتى مخارةانا بكتبة بالعفاية .
اما بالنسبة للجاك 108 فئة A بص يامعلم
الجاك منزلة عربيتين من فئة A
1)اسمها ِA137 ودية هاتش باك وانتى مش عايزها .
2) اسمها A138 ودية سيدان وهذةالعربية منها منيوال واتوماتيك
تمام لحد كدة... تمام
هما فى المعرض بسموهم 107, 108
بس اعتقد انك بتتكلم على السيدان اللى هى 108 يعنى 138
بص بقى العربية انتى اكيد عارف انها 1300 cc , الامبير بتاعها 200 كل دةكويس جدا وعربية فيها كل الامكانيات والصيانة كويسة بس اسأل الاول هناك فى التوكيل طبعا مش فى المعرض نيجى بقى للنقطة المهمة وهى المنيوال والاتوماتيك
*راى الشخصى وأكد على انة راى الشحصى ان المنيوال احسن واصلح وذلك لاسباب كثيرةحقولك منها سببين على الاقل :
1- انة لاقدر الله لو حصل حاجة فى اسطوانة او ديسك يبقى سهل جدا وبفلوس معقول تقدر مش بقى تصلحةلا تقدر تغيرة كلة .
2- حضرتك ياباشا لو رحت جت الاتوماتك هو فعلا راحة وجميل جدا فى المشى بس حيقرفك فى انك لازم تحطلة زيت معين للاتوماتك ودة على حد علمى انة اغلى من زيت الدربوكس فى المنيوال اللى هو زيت الفتيس
يبقى راى تخليك فى المضمون وتجيب المانيوال.
وباكد على ان العربية اينعم هى مش معايا انا معايا الـBكلاسبس انا شوفتها والصراحة حلوة ومحندقة بس تعليقى كلة على المانيوال والاتوماتيك .
* وبأكد انة دة راى انا وانت صاحب القرار بس انا ماعلى الا توصيل المعلومة ويارب تكون وصلت بالمعنى المقصود .
وتحت امرك فى اى استشارة ..
اخوك .... mr/ahmed

التعديل الأخير تم بواسطة mr/ahmed ; 13-02-2011 الساعة 07:13 AM
قديم 14-02-2011, 10:04 AM
الصورة الرمزية سيف الدين سعيد
سيف الدين سعيد سيف الدين سعيد غير متواجد حالياً
من انا؟: انسان بسيط
التخصص العملى: مهندس ديكور . ومدير اداره بالتليفزيون المصرى .
هواياتي: الفن

سيف الدين سعيد has a reputation beyond reputeسيف الدين سعيد has a reputation beyond reputeسيف الدين سعيد has a reputation beyond reputeسيف الدين سعيد has a reputation beyond reputeسيف الدين سعيد has a reputation beyond reputeسيف الدين سعيد has a reputation beyond reputeسيف الدين سعيد has a reputation beyond reputeسيف الدين سعيد has a reputation beyond reputeسيف الدين سعيد has a reputation beyond reputeسيف الدين سعيد has a reputation beyond reputeسيف الدين سعيد has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة silentman84 مشاهدة المشاركة

الحمد لله على سلامتك وسلامه كل الناس استاذ سيف .......والحمد لله على نجاح الثوره .........ومبروك علينا النصر لكل شعب مصر وربنا نصرنا وماضيعش تعب كل من ساهم وشارك فى نجاح الثوره ورجعلنا كرامتنا اللى كانت ضايعه امام العالم كله ....بصراحه انا كنت مستعر من انى مصرى لكن دلوقتى بفتخر انى مصرى ....ويارب (زى ما الاستاذ سيف بيقول)من النهارده اى حد يشوف اى نظام فساد مهما كان نوعه او مقداره مايقولش انا مالى ماليش دعوه خلينى فى حالى هو انا اللى حغير الكون وده كان مترتب على الخوف والجبن اللى الحكومه كانت معودانا عليه كان اى حد يتكلم فى حاجه يروح امن الدوله على طول ويعتقل من غير ليه ....اما الان بفضل الله فعلا غيرنا واوقعنا النظام الفاسد بإراده الله والشعب ...ومن الان فصاعداً مافيش جبن ولا خوف وانشاء الله اللى جاى كله خير والثروه المنهوبه ترجع لكل مصرى ونسدد ديون مصر ونصلح اللى اتخرب وكل واحد ياخد حقه ويحقق كل اللى بيتمناه.........واظن كده بقى اتفاقيه الجات حتتحقق تبعا للنظام القادم واسعار العربيات حتنزل كتير ..وكمان اسعار اى حاجه تانيه حترخص وعمار يا مصر والله اكبر ولله الحمد
ياباشا كلامك كله عين العقل . حتى نخلص من حكاية قطع الغيار المضروبه اللى ماليه الأسواق . وحايكون ساعتها من حقك انك تحاسب كل فاسد أو غشاش أو جشع يحاول يستغلك .

Saif El Deen
قديم 14-02-2011, 04:32 PM
الصورة الرمزية odaoda
odaoda odaoda غير متواجد حالياً
التخصص العملى: هندسة مدنية

odaoda has a brilliant futureodaoda has a brilliant futureodaoda has a brilliant futureodaoda has a brilliant futureodaoda has a brilliant futureodaoda has a brilliant futureodaoda has a brilliant futureodaoda has a brilliant futureodaoda has a brilliant futureodaoda has a brilliant futureodaoda has a brilliant future

انا معايا البى كلاس مش دى والله معلش كان نفسى افيدك
بس ثوانى واجبلك تقرير فية اراء الناس ولكن ليس من مصر
تابعنى المشاركة الجااااااية

jac b 15
وللصين .. كلمة اخرى

سبحان الله وبحمدة سبحان الله العظيم

سبحــــــــــانك مــــــا اعظمــــــــــــــك
قديم 14-02-2011, 04:39 PM
الصورة الرمزية odaoda
odaoda odaoda غير متواجد حالياً
التخصص العملى: هندسة مدنية

odaoda has a brilliant futureodaoda has a brilliant futureodaoda has a brilliant futureodaoda has a brilliant futureodaoda has a brilliant futureodaoda has a brilliant futureodaoda has a brilliant futureodaoda has a brilliant futureodaoda has a brilliant futureodaoda has a brilliant futureodaoda has a brilliant future

http://www.fannat.com/ItemProperties...ategoryID=5920
حضرتك اقرا التعليقات الى تحت هتلاقيها مفيدة جدا لحضرتك وفيها ارلااء متباينة كتير وهحاول اوافيك بتجربة قيادتها اذا لقيت

jac b 15
وللصين .. كلمة اخرى

سبحان الله وبحمدة سبحان الله العظيم

سبحــــــــــانك مــــــا اعظمــــــــــــــك
قديم 15-02-2011, 12:45 AM
mmmmgogommmm mmmmgogommmm غير متواجد حالياً

mmmmgogommmm is just really nicemmmmgogommmm is just really nicemmmmgogommmm is just really nicemmmmgogommmm is just really nicemmmmgogommmm is just really nice

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mr/ahmed مشاهدة المشاركة

السلام عليكم...
يا استاذ mmmgogommm فى البداية اهلا بيك وبعد ذلك من فضلك اشرحى اية الاسم اللى انتى مخارةانا بكتبة بالعفاية .
اما بالنسبة للجاك 108 فئة A بص يامعلم
الجاك منزلة عربيتين من فئة A
1)اسمها ِA137 ودية هاتش باك وانتى مش عايزها .
2) اسمها A138 ودية سيدان وهذةالعربية منها منيوال واتوماتيك
تمام لحد كدة... تمام
هما فى المعرض بسموهم 107, 108
بس اعتقد انك بتتكلم على السيدان اللى هى 108 يعنى 138
بص بقى العربية انتى اكيد عارف انها 1300 cc , الامبير بتاعها 200 كل دةكويس جدا وعربية فيها كل الامكانيات والصيانة كويسة بس اسأل الاول هناك فى التوكيل طبعا مش فى المعرض نيجى بقى للنقطة المهمة وهى المنيوال والاتوماتيك
*راى الشخصى وأكد على انة راى الشحصى ان المنيوال احسن واصلح وذلك لاسباب كثيرةحقولك منها سببين على الاقل :
1- انة لاقدر الله لو حصل حاجة فى اسطوانة او ديسك يبقى سهل جدا وبفلوس معقول تقدر مش بقى تصلحةلا تقدر تغيرة كلة .
2- حضرتك ياباشا لو رحت جت الاتوماتك هو فعلا راحة وجميل جدا فى المشى بس حيقرفك فى انك لازم تحطلة زيت معين للاتوماتك ودة على حد علمى انة اغلى من زيت الدربوكس فى المنيوال اللى هو زيت الفتيس
يبقى راى تخليك فى المضمون وتجيب المانيوال.
وباكد على ان العربية اينعم هى مش معايا انا معايا الـBكلاسبس انا شوفتها والصراحة حلوة ومحندقة بس تعليقى كلة على المانيوال والاتوماتيك .
* وبأكد انة دة راى انا وانت صاحب القرار بس انا ماعلى الا توصيل المعلومة ويارب تكون وصلت بالمعنى المقصود .
وتحت امرك فى اى استشارة ..
اخوك .... mr/ahmed
شكرا يا استاذ/ احمد ومعلش لو الاسم طويل شوية بس انا وصلت للاسم دة لما كنت بعمل حساب فى الهوت ميل ورفض كل الاسماء واقترح عليا الاسم دة فانا استعملتة وسبتة -----انا مقتنعبراى سيادتك فى الفتيس الاوتوماتيك---ومتفق مع حضرتك ان الجيربوكس المانيوال افضل وخاصة لما يكون الفتيس صينى----باالمناسبة فى المستقبل ممكن اغير الموتور وفتيسة ب1600ccاوتوماتيك باالضفيرة والكارتة وبتكلفة لاتتعدى 5000جنية طبعا موتور استيراد وموديل عالى وحديث ميتسوبيشى ويمكن دة اللى مطمنى للعربية-------بس الوكيل كسلان جدا فى موضوع الدعاية بس انا ربنا يكرمنى واخلصواشتريها وانشاء اللة ابلغ حضرتك بتجربتى وشكرا لاهتمام سيادتك--اخوك /محمود