العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتدى الصيانة و اﻹصلاحات > منتدى الصيانة العام > المنتدى التعليمى والمكتبة الفنية

المنتدى التعليمى والمكتبة الفنية كتب وشروحات ومقالات تعليمية عن كل فروع هندسة وميكانيكا السيارات

قديم 20-04-2012, 10:59 AM
mahmoudeka mahmoudeka غير متواجد حالياً
من انا؟: Eka
التخصص العملى: Accountant
هواياتي: Driver

mahmoudeka has a spectacular aura aboutmahmoudeka has a spectacular aura about
افتراضي رد: أنا والعذاب والإستهلاك .......عايشين لوحدينا

كلام صح الصح انا علطول بعمل كده

سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم
قديم 20-04-2012, 11:04 AM
.EhAb .EhAb غير متواجد حالياً

.EhAb is a splendid one to behold.EhAb is a splendid one to behold.EhAb is a splendid one to behold.EhAb is a splendid one to behold.EhAb is a splendid one to behold.EhAb is a splendid one to behold.EhAb is a splendid one to behold

باشمهندس سمير استاذ فى كل حاجة. حتى شغل البنزينة
قديم 22-04-2012, 02:28 AM
الصورة الرمزية ahmdmagdy
ahmdmagdy ahmdmagdy غير متواجد حالياً
من انا؟: لا يجب أن تقول كل ما تعرف ..ولكن يجب ان تعرف كل ما تقول
هواياتي: Cars , Music , Internet

ahmdmagdy is just really niceahmdmagdy is just really niceahmdmagdy is just really niceahmdmagdy is just really niceahmdmagdy is just really nice

دلوقتي عربيتي بتعمل 120 كم تقريبا ف الصفيحه داخل البلد يا تري عيب ايه بالظبط مع العلم ان مظبطش كهربا او كربراتير او تاكيهات قبل كده و الموتور ماشي 55000 كم

قديم 22-04-2012, 03:22 AM
Emgrand Emgrand غير متواجد حالياً

Emgrand has a reputation beyond reputeEmgrand has a reputation beyond reputeEmgrand has a reputation beyond reputeEmgrand has a reputation beyond reputeEmgrand has a reputation beyond reputeEmgrand has a reputation beyond reputeEmgrand has a reputation beyond reputeEmgrand has a reputation beyond reputeEmgrand has a reputation beyond reputeEmgrand has a reputation beyond reputeEmgrand has a reputation beyond repute

هههههههههههههه وانا بقرأ قبل ما اشوف سبب انشاء الموضوع كنت حاسس ان الموضوع ده مخصص لى انا
استاذ سمير هقول لحضرتك على حاجه.... الواحد مش منزعج عشان لتر ولا اتنين زياده الانزعاج نابع من معرفتى ان العربيات دى موفره ومفيش شخص بيسمع 14 فى ال 100 كيلو الا اما ينزعج جدا جدا
الحمد لله دلوقتى بعد كميه سيرفيس بتعمل 11 لتر فى ال 100 كيلو يعنى 140 كيلو فى الصفيحه (مصيبه)
على فكره انا كنت ناسى اقولك انها كانت منفسه هوا من عند المانفولد ودورت على الجوانات بتاعتها ملقتش وركبت سليكون حرارى على الجوانات القديمه واتظبطت الحمد لله مكنتش بتبطل عند كتم الهوا بعد العمه دلوقتى بتبطل
والحمد لله على كده نعمه
واخيرا لازم اشكرك يا استاذ سمير على وقوفك جمبى فى الموضوع ويا جماعه الراجل ده خدوم جدا جدا
قديم 22-04-2012, 08:43 AM
الصورة الرمزية samirayad
samirayad samirayad غير متواجد حالياً
التخصص العملى: الهندسه الميكانيكيه والكهربيه

samirayad has a reputation beyond reputesamirayad has a reputation beyond reputesamirayad has a reputation beyond reputesamirayad has a reputation beyond reputesamirayad has a reputation beyond reputesamirayad has a reputation beyond reputesamirayad has a reputation beyond reputesamirayad has a reputation beyond reputesamirayad has a reputation beyond reputesamirayad has a reputation beyond reputesamirayad has a reputation beyond repute

الحمد لله دلوقتى بعد كميه سيرفيس بتعمل 11 لتر فى ال 100 كيلو يعنى 140 كيلو فى الصفيحه (مصيبه)

معقوله

أكون أنا نسيت الحساب بتاع تالته إعدادى

عموما

آخر النهار على ما أفوق شويه

هراجع حساباتى تانى

وأشوف كده الحسبه دى صح ولا لا ....؟

قال رسول الله

إن الله ليملى للظالم ............حتى إذا أخذه .....لم يفلته

صدق رسول الله

م/سمير