العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > BMW

BMW رغم ما تعرضت له الشركة من ازمات كثيره اخرها ازمة شرائها لروفر الانجليزية الا انها مازالت تؤكد على ريادتها فلسلفتها الخاصة فى سيارتها التى تجمع بين الجمال متعة الاداء اشترت حقوق رولز رويس الانجليزية بالاضافة الى مينى ومن اشهر سيارتها BMW X5 X3 M6 M5 7 series - 5 series - 3 series

قديم 07-07-2011, 03:50 AM
nicolass nicolass غير متواجد حالياً

nicolass will become famous soon enoughnicolass will become famous soon enough
افتراضي هى قطع الغيار متوفرة بس غالية....ولا مش متوفرة اصلا

السلام عليكم ورحمه الله وبركاته

الموضوع انى باذن الله بفكر اجيب عربية
انا عايزها عضمها قوى وشاسية حلو وتستحمل مشاوير لانى كل يوم طريق سريع وكدا وبرضة مش بتسخن
طبعا سؤال هى bmw حلوة ...مستفز جدا فمش هسالة هههههههههه
دلوقتى انا بسال على 316 او بالكتير318 ولا اجيب اية تانى غيرهم افضل......لانى عرفت انه 316 يعنى 1600 سى سى و 318 يعنى 1800 سى سى ... لانى مش عايز موتور عالى عشان السرعه وانا بسرح اساسا والحمد لله كنت بجيب بفيات اونو 1000 سى سى 140 ودا العادى عندى....لحد الحمد لله ما عملت الحادثة((والكوميدى انها كانت واالعربية واقفة))ههههههههه بس انا مش بتاع شد وبتاع بس كل الموضوع انى مش بركز فى العداد..

المهم
انا عايز عربية فى حدود 25 لحد 28....اية الموديل الى هيكون مناسب؟؟؟؟
وتانى حاجة قطع الغيار متوفرة وغالية ولا مش موجودة اصلا ومحتاجة لف ودوران
يعنى انا قريب من شارع دمشق اصلا ف كل حاجة موجودة هناك؟؟؟وبرضة قريب من عزبة شلبى..المهم انى معرفش انى عشان اجيب حاجة اسافرلها بور سعيد او اروح الحرفيين والف....
ولو غالية ياريت يعنى اعرف رنج الاسعار ممكن تكون غالية نسبيا مش الارتفاع الفاحش للاسعار

معلشى طولت عليكم

شكرا مقدما
قديم 07-07-2011, 05:41 AM
mik mik غير متواجد حالياً

mik has a spectacular aura aboutmik has a spectacular aura aboutmik has a spectacular aura about
افتراضي رد: هى قطع الغيار متوفرة بس غالية....ولا مش متوفرة اصلا

فكر في bmw e30
انا عن نفسي امنية حياتي اني اركبها

في منها كوبية 2 باب وفي 4 باب سيدان حسب زوئك

وقطع الغيار في حدود اسعار الكوري ويمكن ارخص(الاستيراد بحالة ممتازة) مع ميزة طول عمرها اضعاف الكوري
يمكن لو هتسقطلها موتور احدث من موديلها 10 سنين يعني هي موديل 88 لو هتسقط 97 هتلاقية استيراد 1800 سيسي ب3500 كامل

.
قديم 07-07-2011, 11:37 AM
الصورة الرمزية MmFFoR
MmFFoR MmFFoR غير متواجد حالياً

MmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond repute

دي اللي هي الشارك؟
اعتقد ام الشارك في حدود ال 25 الف
لان ال ام 40 في الاربعينات
قديم 07-07-2011, 02:20 PM
mik mik غير متواجد حالياً

mik has a spectacular aura aboutmik has a spectacular aura aboutmik has a spectacular aura about

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mmffor مشاهدة المشاركة

دي اللي هي الشارك؟
اعتقد ام الشارك في حدود ال 25 الف
لان ال ام 40 في الاربعينات

لا يا باشا مش الشارك
الشارك انا ما اخدهاش ب 25 حتي
سيبك من الاسعار الي علي النت وكونتاكت كار دا كلام فاضي
انا كان قدامي e30 1986 مسقطة موتور دبانة 1997 وعفشة 6 سلندر وكانت فابريكا برا وجوة
كان طالب فيها 38 وممكن لو كنت جاهز بالفلوس كانت وصلت 35 ودي كانت كوبية 2 باب
اخو صاحبها معاة واحدة سيدان 4 باب نفس التعديلات ونفس الحالة فابريكا وكان طالب 33 الف علي كلامة من غير ما حد يفاصل لسة
فا انا لقيت صاحب الموضوع كاتب لحد 28 فا قلت مش هتفرق 3 او 4 زيادة ويجيب حاجة نضيفة لان عن نفسي مبحبش الشارك ابدا
وانشاء اللة لما ربنا يرزق كدا هجيب المسطرة e30
قديم 07-07-2011, 02:24 PM
الصورة الرمزية MmFFoR
MmFFoR MmFFoR غير متواجد حالياً

MmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond repute

يعني رأيك ال اي 30 دي احسن من الام 40 ؟
و يا ريت لو وقعت قدامك واحدة حالة ممتازة بموتور اسود بتاع الدبانة ( بتكييفه و حاجته) لاغيني بيها - بس يكون سعر تكون شايفه لقطة