العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > Hyundai هيونداى > Accent Verna RB اكسنت فيرنا

Accent Verna RB اكسنت فيرنا Hyundai Accent - Verna - RB جميع اجيال اكسنت وفيرنا Hyundai Accent - فيرنا الجيل 2 Hyundai Accent - اكسنت الجيل 1 Hyundai Accent - نيواكسنت الجيل 3 Hyundai Accent - اكسنت ار بى RB الجيل 4

قديم 29-01-2012, 07:43 PM
bmwx5n bmwx5n غير متواجد حالياً

bmwx5n is on a distinguished road
افتراضي تكاليف عقد بيع مسجل او توكيل فى الشهر العقارى ... مطلوب مساعدة ضرورى جدا

انا والدى هيشترى عربية جارى فيرنا 2008 هاف ابشن بى 46000 و الرخصة سنتين و نصف
هل اعمل عقد مسجل او توكيل و المرور السيارة هو نفس المرور بتاعى (عبود) انا محتار جدا علشان دى اول عربية اشتريه و مكن تكاليف كل من العقد او التوكيل
شكرا جزيلا

التعديل الأخير تم بواسطة AbOnOrA ; 29-01-2012 الساعة 10:25 PM
قديم 31-01-2012, 02:50 PM
الصورة الرمزية haninatoon
haninatoon haninatoon غير متواجد حالياً
التخصص العملى: الهندسة

haninatoon has a brilliant futurehaninatoon has a brilliant futurehaninatoon has a brilliant futurehaninatoon has a brilliant futurehaninatoon has a brilliant futurehaninatoon has a brilliant futurehaninatoon has a brilliant futurehaninatoon has a brilliant futurehaninatoon has a brilliant futurehaninatoon has a brilliant futurehaninatoon has a brilliant future
افتراضي رد: تكاليف عقد بيع مسجل او توكيل فى الشهر العقارى ... مطلوب مساعدة ضرورى جدا

التوكيل ب 10 جنية
والتوكيل قانونا للعربية لم تباع لك ولكن يحق لك فقط ركوبها لكنا ليست ملكك اسمة توكيل يعنى انك مش سارقها فقط لاغير مهما تكتب فية

عقد البيع المسجل سيادتك 1600 سى سى موديل 2008 حتدفع حوالى 1250 جنية
ولكن مع الفارق السيارة ملكك امام القانون والمحاكم والمرور

قديم 31-01-2012, 03:46 PM
rabet007 rabet007 غير متواجد حالياً
من انا؟: عدو الأخوان
التخصص العملى: مسئول التعاقدت ومشروعات الأسر المنتجة بالصندوق الاجتماعي للتنمية - رئاسة مجلس الوزراء
هواياتي: القراءة والقيادة وتصفح المنتديات واصلاح اجهزة المحمول والحاسب الالي

rabet007 is a glorious beacon of lightrabet007 is a glorious beacon of lightrabet007 is a glorious beacon of lightrabet007 is a glorious beacon of lightrabet007 is a glorious beacon of light
افتراضي رد: تكاليف عقد بيع مسجل او توكيل فى الشهر العقارى ... مطلوب مساعدة ضرورى جدا

انا حضرتك لما جيبت عربيتي روحت وانا والمالك
للمرور وجيبنا شهاده بيانات للسيارة وده شي لازم علشان تتأكد انها انتاج محلي ويتم تسجيل العقد العقد بتاعي انا موديل 2006 اتكلف حوالي 750 جنيه مصري
قديم 31-01-2012, 05:08 PM
كيا سيفيا كيا سيفيا غير متواجد حالياً

كيا سيفيا has a reputation beyond reputeكيا سيفيا has a reputation beyond reputeكيا سيفيا has a reputation beyond reputeكيا سيفيا has a reputation beyond reputeكيا سيفيا has a reputation beyond reputeكيا سيفيا has a reputation beyond reputeكيا سيفيا has a reputation beyond reputeكيا سيفيا has a reputation beyond reputeكيا سيفيا has a reputation beyond reputeكيا سيفيا has a reputation beyond reputeكيا سيفيا has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة rabet007 مشاهدة المشاركة

انا حضرتك لما جيبت عربيتي روحت وانا والمالك
للمرور وجيبنا شهاده بيانات للسيارة وده شي لازم علشان تتأكد انها انتاج محلي ويتم تسجيل العقد العقد بتاعي انا موديل 2006 اتكلف حوالي 750 جنيه مصري
كده صح 10/10
قديم 31-01-2012, 05:28 PM
bmwx5n bmwx5n غير متواجد حالياً

bmwx5n is on a distinguished road

الحمد الله عملت عقد مسجل بدون امضاء شارى بى 1270
شكرا على الرد