العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > Hyundai هيونداى > Accent Verna RB اكسنت فيرنا > Hyundai Accent - فيرنا الجيل 2 (اهم الموضوعات)

قديم 21-04-2012, 02:16 PM
الصورة الرمزية MR speed
MR speed MR speed غير متواجد حالياً

MR speed is just really niceMR speed is just really niceMR speed is just really niceMR speed is just really nice
افتراضي رد: إلى الفيرناوية اللى عندهم أى أستفسار أو مشكلة بخصوص الفيرنا الجميلة يتفضل وهنساعده ان شاء الله

انا عندى فيرنا 2004 ماشية 110000 من كام يوم كده كنت مشغل التكيف ولقيت المؤشر بتاع الحرارة على شوية قولت افتح ابص على المراوح لقيتها شغالة بس لقيت ان المية اللى جو القربة بتغلى انا الصراحة اول مرة اشوف مية القربة بتغلى المهم الحرارة نزلت بعديها على على طول وزودت مية بدل اللى فارت ومش عارف الموضوع اللى حصل ده من ايه ومية الريدياتير اللى بحطها نوع اسمه لادا كنت جايبه من ابو زيد فى فيصل ياريت حد يقدر يفيدنى وصحيح العربية مسخنتش بعد الموقف دا تانى خالص
قديم 21-04-2012, 04:20 PM
الصورة الرمزية AHMEDCAR
AHMEDCAR AHMEDCAR غير متواجد حالياً
من انا؟: انسان عادى
هواياتي: السيارات

AHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond repute
افتراضي رد: إلى الفيرناوية اللى عندهم أى أستفسار أو مشكلة بخصوص الفيرنا الجميلة يتفضل وهنساعده ان شاء الله

انت كنت بتجرى بالعربيه وقتها

®AHMEDCAR

سبحان الله و بحمده سبحان الله العظيم
اذكروا الله
اللهم اغفر للمسلمين و المسلمات و المؤمنين و المؤمنات الاحياء منهم و الاموات
قديم 21-04-2012, 05:14 PM
الصورة الرمزية MR speed
MR speed MR speed غير متواجد حالياً

MR speed is just really niceMR speed is just really niceMR speed is just really niceMR speed is just really nice

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة AHMEDCAR مشاهدة المشاركة

انت كنت بتجرى بالعربيه وقتها
ايوه بس مش فاكر انى شديت عليها جامد
يعنى الموضوع ده طبيعى
قديم 21-04-2012, 07:26 PM
mma702 mma702 غير متواجد حالياً

mma702 is on a distinguished road

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ابو بيسان مشاهدة المشاركة

مساء الخير عليكم جميعا
اول حاجه ركبنا اربعه وركبنا خمسه في العربيه مافيهاش اي حاجه ولا اي نوع احتكاك لا من جسم العربيه ولا من ناحية المساعدين

وتاني حاجه الثبات انا اصلا مش بحب الجري وبسوق بهدوء نوعا ما لكن انا اخر سرعة مشيت بيها كانت 120 والعربيه ثابته وحلوة وزي الفل

تالت حاجه الفرامل انا ماجربتهاش على سرعة 120 لكن في البلد الفرامل معقوله ومناسبه بنسبة 85 في الميه بس دا طبعا في سرعات من 70 الى 100 تقريبا واعتقد السرعه لو اقل من 70 اقدر اقول الفرامل ممتازه

واشكرك على ملاحظاتك وعلى المعلومات الجميله ايلي قلتها بخصوص مقاش الكاوتش 185 - 65 - 14 وعايز اسالك ايه رايك في المقاس ايلي بينزل في العربيه بيني وبينك يمكن ارجع اركب الكاوتش والجنوط بتاعة العربيه الاصليه
وهل في فرق كبير او فرق يستاهل ان الواحد يركب مقاس اكبر من ناحية ارتفاع العربيه عن المطبات والنقر والميه والجات دي ياريت حد عنده معاومات يقولي عليها وتصبحون على الف خيييييييييييييييييييييير
ا

انا بشكرك جدا انك تعبت نفسك و جربت الى قلتلك عليه .
وبنسبة لسؤالك فحضرتك متغيرش اى حاجة لانك كسبت ارتفاع مش قليل للسيارة وحضرتك متحبش تجرى والثبات افترض مثل المقاس الاصلى
قديم 22-04-2012, 01:22 AM
ابو بيسان ابو بيسان غير متواجد حالياً

ابو بيسان is on a distinguished road

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mma702 مشاهدة المشاركة

ا

انا بشكرك جدا انك تعبت نفسك و جربت الى قلتلك عليه .
وبنسبة لسؤالك فحضرتك متغيرش اى حاجة لانك كسبت ارتفاع مش قليل للسيارة وحضرتك متحبش تجرى والثبات افترض مثل المقاس الاصلى

بالعكس ياباشا انا اصلا كنت منتظر اي ملاحظات او اي معلومات عن مقاس الكاوتش ايلي ركبته وانتا كد طمنتي وربنا يبارك لك وبالنسبه للتغير خلاص مفيش اي تغيير ان شاء الله هسيب الكوتش وخلاص وزي ما حضرتك قلت انا استفدت علو في العربيه وانا محتاج شوية علو في العربيه وربنا مايحرمنا من ملاجظاتكم ونصائحكم واشكرك واشكر جميع العاملين على المنتدى الاكثر من ممتاز

الكلمات الدليلية
مشاكل الفيرنا