العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > مقارنات

مقارنات لمساعدة الأعضاء فى المفاضلة بين الأنواع المختلفة من السيارات

قديم 04-11-2011, 11:21 AM
melwan melwan غير متواجد حالياً

melwan is on a distinguished road
افتراضي رد: بيكانتو ولا هيونداى I10 ولا شيفروليه سبارك , افيدونى

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة nawwara مشاهدة المشاركة

جزاك الله خيرا
انا شوفت البيكانتو 2012 انهاردة , شكلها جميل فعلا , طبعا انا باتكلم عن الشكل لانى ماشوفتهاش من جوة , شوفت منها كتيييير فى الشارع لحد ما عينى زغللت
هى من جوة احسن بكتير بصراحة
قديم 04-11-2011, 11:45 AM
الصورة الرمزية nawwara
nawwara nawwara غير متواجد حالياً
التخصص العملى: خريجة أصول الدين - جامعة الأزهر - senior fitness trainer
هواياتي: الرياضة ، القراءة ، الأعمال الفنية

nawwara has a reputation beyond reputenawwara has a reputation beyond reputenawwara has a reputation beyond reputenawwara has a reputation beyond reputenawwara has a reputation beyond reputenawwara has a reputation beyond reputenawwara has a reputation beyond reputenawwara has a reputation beyond reputenawwara has a reputation beyond reputenawwara has a reputation beyond reputenawwara has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة melwan مشاهدة المشاركة

هى من جوة احسن بكتير بصراحة
انا حابة البيكانتو رغم المقارنة الطويلة العريضة دى وحتى بعد ما اخترت السيلاريو واللوجان مازلت حابة البيكانتو ونفسى اجيبها , لكن بصراحة مستخسرة فيها 83000 او حتى 74000 , فى حين ان اللوجان ب67000 والسيلاريو سعرها اقل ..
انا هاجيب العربية قسط ان شاء الله وكلما كان سعرها عالى كلما كان قسطها عالى
قديم 04-11-2011, 11:56 AM
الصورة الرمزية nawwara

nawwara has a reputation beyond reputenawwara has a reputation beyond reputenawwara has a reputation beyond reputenawwara has a reputation beyond reputenawwara has a reputation beyond reputenawwara has a reputation beyond reputenawwara has a reputation beyond reputenawwara has a reputation beyond reputenawwara has a reputation beyond reputenawwara has a reputation beyond reputenawwara has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Eng/salwa مشاهدة المشاركة

عن تجربة المصرية للسيارات هى افضل الاسعار
و العروض يا نوارة
وفقك الله يا حبيبتى للخير
و اعطاكى خيرها و كفاك شرها
جزاكى الله خيرا يا باشمهندسة
بنت خالتى فعلا قالتلى عليها
هى عند عمارات المروة فى مدينة نصر
قديم 04-11-2011, 12:16 PM
الصورة الرمزية nawwara

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة star over مشاهدة المشاركة

عامة انا شايف انه بالنسبة ليكي الاوتو احسن من المانوال
طب ايه رايك في الافيو الاوتوماتيك ؟
اما بالنسبة للمانوال فكرتي في اللانوس ؟
جزاك الله خيرا , والله انا نفسى فى الاوتوماتيك اكيد بس المانيوال ارخص بالنسبة لى وصيانته اسهل وارخص بردو , عزائى الوحيد فى الأمر ده ان الدبرياج ناعم , انما لو لقيت فى مقدورى انى اجيب اوتوماتيك مش هاتردد طبعا ..
انا لما ببص على عربية ببص على سعرها الحالى المناسب لى بأعلى مواصفات اقدر اوصل لها وكمان اللى هايتصرف عليها فى المستقبل ..
الافيو حلوة بس غالية عليا
اللانوس مش عارفة ليه مش داخلة دماغى خالص مع انى ماعرفش عن مواصفاتها حاجة
اصل انتو ماتعرفوش والدتى مش عايزانى اجيب عربية كبيرة ظنا منها انى مش هاعرف اسوقها (مسألة خوف عليا) , وانا عمالة اقنعها باللوجان فى حالة شرائى لها على اساس انها كنزة شوية زى الافيو وفى نفس الوقت صالون وكبيرة طبعا عن المينى , وكمان والدتى شافت اللانوس وبردو ماعجبتهاش ..
هى اللوجان وحشة يا جماعة ولا ايه؟؟؟
قديم 04-11-2011, 01:36 PM
الصورة الرمزية Eng/salwa
Eng/salwa Eng/salwa غير متواجد حالياً

من انا؟: ام لثلاثة رجال(خالد-عمرو-طارق) و مهندسة اتصالات
التخصص العملى: تدريس كمبيوتر
هواياتي: حفظ القرآن

Eng/salwa has a reputation beyond reputeEng/salwa has a reputation beyond reputeEng/salwa has a reputation beyond reputeEng/salwa has a reputation beyond reputeEng/salwa has a reputation beyond reputeEng/salwa has a reputation beyond reputeEng/salwa has a reputation beyond reputeEng/salwa has a reputation beyond reputeEng/salwa has a reputation beyond reputeEng/salwa has a reputation beyond reputeEng/salwa has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة nawwara مشاهدة المشاركة

جزاك الله خيرا , والله انا نفسى فى الاوتوماتيك اكيد بس المانيوال ارخص بالنسبة لى وصيانته اسهل وارخص بردو , عزائى الوحيد فى الأمر ده ان الدبرياج ناعم , انما لو لقيت فى مقدورى انى اجيب اوتوماتيك مش هاتردد طبعا ..
انا لما ببص على عربية ببص على سعرها الحالى المناسب لى بأعلى مواصفات اقدر اوصل لها وكمان اللى هايتصرف عليها فى المستقبل ..
الافيو حلوة بس غالية عليا
اللانوس مش عارفة ليه مش داخلة دماغى خالص مع انى ماعرفش عن مواصفاتها حاجة
اصل انتو ماتعرفوش والدتى مش عايزانى اجيب عربية كبيرة ظنا منها انى مش هاعرف اسوقها (مسألة خوف عليا) , وانا عمالة اقنعها باللوجان فى حالة شرائى لها على اساس انها كنزة شوية زى الافيو وفى نفس الوقت صالون وكبيرة طبعا عن المينى , وكمان والدتى شافت اللانوس وبردو ماعجبتهاش ..
هى اللوجان وحشة يا جماعة ولا ايه؟؟؟

انا شخصيا ارجح لك البيكانتو افضل يا نوارة
مش عافة ليه شايفاكى فيها
وهى احسن لك من اللوجان و اللانوس و الفيرنا
مش عارفه ده احساسى
و بعدين سيارة محندقة و دمها خفيف
انا بحب الجيتز و علشان كدة اشتريتها من المصرية 2011 و كان عليها عرض تخفيض و قتها بس للاسف سمعت ان مبقاش منا زيرو و الا كنت رشحتها لك وفقك الله للخير و كل سنة و انتى طيبة وسلامى لماما

اللهم ياجامع الناس ليوم لا ريب فيه اجمع على ضآلتى

سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم