العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > Hyundai هيونداى > Accent Verna RB اكسنت فيرنا

Accent Verna RB اكسنت فيرنا Hyundai Accent - Verna - RB جميع اجيال اكسنت وفيرنا Hyundai Accent - فيرنا الجيل 2 Hyundai Accent - اكسنت الجيل 1 Hyundai Accent - نيواكسنت الجيل 3 Hyundai Accent - اكسنت ار بى RB الجيل 4

قديم 18-04-2012, 03:12 PM
terry.Ahmed terry.Ahmed غير متواجد حالياً

terry.Ahmed will become famous soon enough
افتراضي رد: عاوز المع التابلوه .....

بص يا عمي
احلي حاجة ملمع تابوله امريكي مش فاكر اسمه دلوقتي (( هنزل العربية اشوفه واقولك )) اشتريته من كارفور ب 26 بس تحفة
جرب وادعيلي
قديم 19-04-2012, 04:32 PM
khaabas khaabas غير متواجد حالياً

khaabas has a reputation beyond reputekhaabas has a reputation beyond reputekhaabas has a reputation beyond reputekhaabas has a reputation beyond reputekhaabas has a reputation beyond reputekhaabas has a reputation beyond reputekhaabas has a reputation beyond reputekhaabas has a reputation beyond reputekhaabas has a reputation beyond reputekhaabas has a reputation beyond reputekhaabas has a reputation beyond repute

شوف المنظفات موش هتعمل حاجة معاك طالما البيئة اللى حضرتك فيها صحراوية وبيكثر فيها الاتربة الحل بصفة دورية تنظفها عن طريق البلاور وفيه بلاور صينى ب 125 جنيه والميزة اللى فيه ان فيه طرد وشفط يعنى شفط للاتربة لكن الملمعات اغلبها حاجات زيتية ودى ممكن تنيل الدنيا
قديم 19-04-2012, 08:20 PM
الصورة الرمزية RAYAN
RAYAN RAYAN غير متواجد حالياً

مشرف التعديلات الشكلية
من انا؟: احمد ريان
التخصص العملى: مدير شركة اليجانس لفرش السيارات
هواياتي: الجديد من الافكار والتصميمات

RAYAN has a brilliant futureRAYAN has a brilliant futureRAYAN has a brilliant futureRAYAN has a brilliant futureRAYAN has a brilliant futureRAYAN has a brilliant futureRAYAN has a brilliant futureRAYAN has a brilliant futureRAYAN has a brilliant futureRAYAN has a brilliant futureRAYAN has a brilliant future

ياباشا ربنا يعينك على الاتربة , حاول تغطى العربية وتنضف الاتربة بفوطة نضيفة لان كثرة استعمال الملمعات مع الجو الصحراوى اللى انت بتتكلم عنه ( الشمس ) هتخلى التابلوه يبوظ , فاسلم حل انك تنضف الاتربة وكل فترة تلمع التابلوه والفترة دى متقلش عن اسبوع لان الملمعات بيفضل اثرها موجود لاسبوع او اكثر وطول الاسبوع نضف بفوطة عادية جدا ( بدون اضافات ) , الملمعات الجاهزة كتير وبعدين هتلاقى الفازلين - زين البرافين - وملمعات بالكيلو ( خاصة بمغاسل والكاركير ) .
تقبل تحياتى ولو فى اى استفسار انا تحت امرك .

اليجانس لفرش السيارات
Elegance car lounge

خامات عالية الجودة وجميع الالوان

بارخص سعر فى مصر
وبضمان عامين

صفحتنا على فيسبوك
Facebook page

مواعيد العمل من ١٢ظهرا حتى ١٢ص كل ايام الاسبوع ماعدا الاحد
للاستعلام 01061203070

قديم 19-04-2012, 08:40 PM
الصورة الرمزية nktis
nktis nktis غير متواجد حالياً

من انا؟: عبد من عباد الله
التخصص العملى: صيدلي
هواياتي: الصيد والتربيه

nktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة elsheikh2010 مشاهدة المشاركة

طيب يا جماعة زيت البرافين ده حد جربه ولا لالالا ؟؟؟؟ وبينفع مع بلاستيك التابلوة بتاع الفيرنا وكمان الأبواب ؟؟؟؟ ومعلش بيتجاب منين ؟؟؟ وينفع يتحطله زيت عطري بيتجاب من عند بتوع العطور ؟؟؟ وبيتخلطوا مع بعض بنسبة ايه ؟؟؟؟؟ ومعلش كمان ازاي بتم عمليه مسح التابلوه ؟؟؟؟ وشكرا جزيلاً
مجرب وعندي ورش عربيات بتاخده من عندي......
تجيبه من الصيدليه...
موضوع الزيت العطري بصراحه معرفش...
مسحه بقطعه قطن كبيره مبلله بزيت البرافين وبعد كدا تلميعه بقطعه اخري جافه...

وأتت ملائكة النعيم كما روت*
روحي بطون أكفها خضراء*
صعدت بروحك والعبير يحفها*
والنور ترسم دربه الأنواء*

شرقت حشاشات النحيب وأينعت*

وشوى الأنين قلوبنا فتفطرت*خلف الجفون دموعنا الخرساء*
أكبادنا فبكاؤنا إيماء*
قديم 28-04-2012, 09:30 PM
lawyer9 lawyer9 غير متواجد حالياً

lawyer9 is a splendid one to beholdlawyer9 is a splendid one to beholdlawyer9 is a splendid one to beholdlawyer9 is a splendid one to beholdlawyer9 is a splendid one to beholdlawyer9 is a splendid one to behold

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
أخى العزيز
أولا أقفل مفتاح التكييف بتاع ادخال اهواء من خارج السيارة
ثانيا أنا اعرف ناس لمعت ب زيت برافين وناس بتجيب كريم وجه أو فازلين شعر وبتلمع بيه دا كله مينفعش معاك لانه هيلم تراب
فيه نوع مش متذكر اسمه عبوة حوالى 200 ملى بيبقى مرفق معاها اسفنجه والنوع دا فى حدود 10 جنيه هوا معروف بملمع التابلوة ابو اسفنجه بجيبه كدا ومعروف بس انا ضفت نوع تانى زى اسفنجة تلميع الاحزيه فيها ملمع معطر بروائح مختلفه دا بيخلص بسرعه لكن انا جبته للأستفادة من من الاسفنجه بتاعته بدل اسفنجه المعطر الاول لكبر حجمها واحكام غلقها عشان الاتربه
وفى كل الاحوال دى ملمعات ومعطرات يعنى لازم تنظف بأى منظف قبل التلميع كمان لازم التنظيف ينشف قبل التلميع
والله الموفق